Pozycjonowanie zaczyna się od audytu SEO
Profesjonalistę można rozpoznać na różne sposoby. Jedną z jego cech charakterystycznych powinien być usystematyzowany etos pracy. Nawet jeśli niektóre metody bywają uniwersalne, fachowiec z krwi i kości nie przystąpi do działania bez opracowania planu. W przypadku pozycjonowania takim fundamentem jest audyt SEO.
Dlaczego pozycjonowanie wymaga przeprowadzenia audytu SEO?
Każda firma chciałaby, żeby spektakularne efekty wynikające z przeprowadzenia kampanii marketingowej pojawiły się jak najszybciej. W wielu przypadkach trzeba jednak trochę poczekać na rezultaty. Doskonałym przykładem jest pozycjonowanie, które bez wątpienia wymaga cierpliwości. Można jednak wyróżnić pewne sposoby pozwalające na usprawnienie prowadzonych działań. Jednym z nich jest metodyczne podejście, a podstawą planu musi być solidny audyt.
Audyt SEO polega na swoistym przeglądzie strony internetowej. Specjalista sprawdza witrynę pod względem zgodności poszczególnych elementów z wytycznymi sprzyjającymi uzyskiwaniu wyższych pozycji. W ten sposób można się przekonać, które komponenty spełniają swoje zadanie, a którym należy poświęcić jeszcze więcej uwagi i pracy.
Bez wykonania audytu pozycjonowanie stałoby się chaotyczne. Specjalista mógłby realizować poszczególne zadania w nieskoordynowanym trybie. Część istotnych kwestii mogłaby mu również umknąć pośród gąszczu czynników współtworzących strukturę strony internetowej. Potraktuj więc audyt jako drogowskaz. Dzięki niemu poznasz swoje potrzeby, a na tej podstawie zbudujesz strategię i stworzysz plan działania.
Pozycjonowanie od podszewki
Specjaliści z branży SEO wyróżniają obecnie kilkaset czynników, które mają wpływ na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Przykładowe kryteria to:
- szybkość ładowania strony,
- ustawienia serwera,
- właściwości domeny,
- rozmieszczenie linków,
- struktura słów kluczowych,
- aktualność treści,
- responsywność strony (dostosowanie do różnych typów urządzeń),
- konfiguracja materiałów graficznych i filmowych.
Powyższe kwestie powinny zostać uwzględnione podczas przeprowadzania profesjonalnego audytu. Oprócz nich badane są również dziesiątki innych aspektów. Im bardziej profesjonalny jest audyt, tym bardziej wyczerpujące i drobiazgowe są wynikające z niego wnioski.
Pozycjonowanie i audyt SEO w praktyce
Jeżeli zastanawiasz się, jak w jakim stopniu Twoja strona jest zgodna ze standardami Google, możesz samodzielnie wykonać audyt. W sieci znajdziesz wiele narzędzi pozwalających na wykonanie szybkiego przeglądu strony internetowej. Wystarczy wpisać do nich adres witryny, a po chwili zostaną wygenerowane wyniki. Pamiętaj jednak, że darmowe rozwiązania pozwalają jedynie na podstawowy ogląd sytuacji.
Jeżeli jednak zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu, warto sięgnąć po specjalistyczne rozwiązania. Takimi narzędziami dysponują profesjonalni pozycjonerzy. Kompleksowe podejście do audytu jest niezwykle ważne. Odpowiednie rozwiązania technologiczne pozwolą na przeanalizowanie funkcjonalności strony i wygenerują dane. Następnie specjalista wyciągnie wnioski, a na ich podstawie ułoży strategię i opracuje plan działania.
Dodaj komentarz