Menu

Menu

Dlaczego warto prowadzić bloga w sklepie internetowym?

Z pewnością zauważyłeś, że większość platform e-commerce wprowadziła do swoich sklepów blogi, które są niedrogim narzędziem content marketingu dla firmy. Jeśli prowadzisz sklep online i zastanawiasz się, czy dodawanie bloga do własnej witryny może przynieść jakiekolwiek korzyści, to ten przewodnik stworzony jest właśnie dla Ciebie. Poniżej przedstawiamy kilka zalet prowadzenia bloga w sklepie internetowym, by przekonać Cię, że naprawdę warto.

blog

Zwiększenie ruchu w witrynie

Niezależnie od tego czy oparłeś swój sklep internetowy na Drupal CMS czy innym systemie – najbardziej oczywistym powodem, dla którego warto blogować to wzrost ruchu, który z pewnością przyjdzie, gdy wprowadzisz do sklepu online bloga. Publikując regularne i trafione treści na swojej stronie, dajesz użytkownikom powody, by odwiedzali Twoją witrynę poprzez media społecznościowe czy z wyszukiwarki Google. Blogowanie zwiększy ogólny ruch w witrynie, a to ważny sygnał dla Google, dając szansę na uzyskanie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Im więcej treści, tym lepiej zindeksowana witryna, a tym samym więcej potencjalnych klientów znajdzie w naturalny sposób drogę do Twojej platformy. Pamiętaj, by zadbać o odpowiednia słowa kluczowe i atrakcyjną formę treści, by przyciągnąć do siebie odbiorców.

Stworzenie wizerunku eksperta w branży

To, o czym zamierzasz pisać musi być wartościowe i sformułowane w oryginalny sposób. To właśnie treść będzie najważniejszą częścią bloga, dlatego musi dostarczać informacje dla czytelników, klientów i osób związanych z branżą. Publikując posty powiązane z rynkiem, w których przekazujesz swoją wiedzę i doświadczenie, promujesz także posiadane umiejętności. Generowanie specjalistycznych treści jak poradniki, aktualności czy wywiady z zespołem budują zaufanie i wiarygodność osób, które znajdują się poza firmą i chcą poznać przebieg produkcji czy po prostu ludzi, którzy za niego odpowiadają. Takie treści wyróżnią Cię spośród konkurencji i zbudują wizerunek eksperta.

Zwiększenie zaangażowania klientów

Zamiast kolejnej witryny, którą klienci odwiedzają wyłącznie podczas zakupów, możesz uatrakcyjnić ją blogiem, jako sposób na angażowanie użytkowników. Opowiedz inspirującą historię związaną z branżą i produktami, jakie sprzedajesz lub o wartościach, na bazie których powstała Twoja firma. Jeśli Twoje produkty sprawiły, że ktoś np. polubił sport, dzięki macie z asortymentu – opisz to. Story tego typu pozwoli przekształcić odwiedzających w klientów, a taka zdolność do przyciągania i angażowania odbiorców jest najcenniejszym zasobem biznesowym w e-commerce.

Budowanie lojalności wobec marki

W dużej mierze blogowanie pomaga zbudować świadomość i lojalność wobec marki. Sam blog na to nie wpłynie, dlatego główną rolę odgrywają właśnie publikacje – muszą być odpowiednio wyważone, profesjonalne, ale też lekkie i trafne. Liczy się nie tylko kierowanie ruchu do treści, ale też pokazanie, że użytkownik ma po co wracać na bloga.

Łatwy sposób promocji produktów

Niezależnie od budżetu, blog jest bardzo skuteczną formą marketingu. Blogi zapewniają firmom efektywny sposób tworzenia angażujących treści, które można udostępniać w social media, generując ruch i to za niewielkie pieniądze. Niektóre posty będą ważne kilka tygodni, ale inne mogą być aktualne przez lata, nadal przyciągając do witryny nowych użytkowników bez żadnych dodatkowych czynności po publikacji. Co więcej, to właśnie na blogu możesz umieszczać produkty dostępne w sklepie, jednak tu potrzebna będzie kreatywność, by zrobić to stylowo i sprytnie.

Każda marka e-commerce skorzysta z blogowania w dłuższej perspektywie. To jeden z najlepszych sposobów na wzmocnienie witryny i swojej pozycji w walce o nowych i stałych klientów. Jeśli posiadasz sklep internetowy na Drupal CMS i chciałbyś zintegrować go z branżowym blogiem, zapoznaj się z usługami Drupal Solution, który od lat tworzy dla swoich klientów projekty o takim zakresie, dodatkowo wspierając ich merytoryczną wiedzą. A teraz, gdy znasz już korzyści z posiadania bloga, po prostu czas zacząć!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.