Menu
Menu

Współpraca z agencją interaktywną, jak przygotować się do tworzenia strony

Każda agencja interaktywna tworząca strony internetowe to inna kultura pracy i wymagania dotyczące briefu i specyfikacji. Zobacz jak przygotować się do współpracy z agencją pod kątem podejścia i realizacji własnych oczekiwań.

agencja interaktywna

Opracuj brief i listę wymagań dla agencji interaktywnej

Przed przystąpieniem do prac nad stroną internetową warto zastanowić się jak chcemy by nasza strona wyglądała i jakie cele realizowała. Przygotowanie z naszej strony będzie istotnym elementem w rozmowach z agencją. Im bardziej będziemy konkretni i zdecydowani tym lepiej zrealizujemy nasze założenia. Zrozumienie przez agencji naszych intencji i tego co chcemy osiągnąć jest kluczowe by cała realizacja przebiegła sprawnie.

Przygotuj brief z wytycznymi

Wstępny plan strony i nasze oczekiwania najlepiej przygotować w arkuszu Google, który prześlemy do agencji. Unikniemy w ten sposób przesyłania załączników, a wszelkie pytania możemy wspólnie nanosić na dokumencie w formie komentarzy. 

Pierwsza rozmowa organizacyjna – warsztaty z agencją interaktywną

Warto skorzystać z oferowanych wstępnych rozmów z agencją i umówić się na spotkanie online, w którym poznamy zespół i przedstawimy nasze oczekiwania poparte przykładami analogicznych rozwiązań, inspiracji. Omówimy założenia i zbierzemy cenne informacje od agencji. W procesie poznania potencjalnego Wykonawcy podczas rozmowy dowiemy się czy agencja angażuje się w nasze pomysły i przedstawia swoje czy biernie przyjmuje fakty przedstawiane przez nas.

Jak wybrać agencję interaktywną ?

Czynnikiem decydującym na który powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze agencj interaktywnej to wykonane realizacje i case studies agencji. Nie tylko sam projekt w portfolio powinien zwrócić naszą uwagę ale też wdrożenie strony i jej optymalizacja techniczna, SEO i wersja responsywna. 

Analizując kilka stron www wykonanych przez agencję będziemy w stanie stwierdzić czy poziom wdrożenia w stosunku do ceny nas interesuje. Jeżeli jesteśmy wymagający warto zapytać o własny stack technologiczny oraz zastosowane rozwiązania przy tworzonych stronach www. Należy unikać builderów i szablonów. To nie wróż nic dobrego poza ewentualnymi problemami z aktualizacjami i zarządzaniem lub rozbudową strony przez innego wykonawcę. W przypadku indywidualnego wdrożenia strony internetowej warto zaznaczyć w briefie jakie rozwiązania nas interesują. 

W agencji interaktywnej 360 hauerpower.com wykorzystujemy swoją wiedzę do łączenia procesu projektowania i tworzenia stron kompleksowo by dostarczać gotowe produkty cyfrowe zgodnie z wymaganiami użytkowników i rynku.

Etapy współpracy przy tworzeniu strony www

Każda tworzona strona internetowa to współpraca z agencją interaktywną na kilku etapach. Już na pierwszym spotkaniu organizacyjnym powinniśmy ustalić terminy poszczególnych prac, terminy oddania etapu, odbioru i zatwierdzenia przez nas. Po zatwierdzeniu etapu, ruszamy do kolejnego wg. określonego harmonogramu. 

Nie wiesz jak zlecić stronę internetową w Twoim regionie ? Zobacz tworzenie stron w Rzeszowie.

Standardowo przy współpracy z agencją interaktywną 360 wyróżnia się etapy :

  1. Projektowanie strony. Makiety i użyteczności w jednym. W tym etapie planujemy content i funkcjonalności strony, realizowany powinien być też plan na SEO i research słów kluczowych
  2. Projektowanie strony internetowej UI. Projekty graficzne na bazie makiet w wersjach dedykowanych dla urządzeń desktop i mobile.
  3. Tworzenie statycznego kodu dla strony www. Warstwa frontend tworzona wg. projektu i funkcjonalności
  4. Implementacja silnika CMS. Tutaj zwykle jest to CMS WordPress, jednak bywa że agencja ma własne rozwiązania. Bezpieczniej jednak jest korzystać z ogólnodostępnych rozwiązań by nie wiązać się z jedną technologią, która może być za jakiś czas nie wspierana.
  5. Testy i optymalizacja SEO. Odbiór całości prac powinien być poprzedzony testami strony internetowej na różnych wersjach przeglądarek oraz urządzeń mobilnych. To ważny etap który kończy zlecenie tworzenia strony www. Jeżeli agencja nie wykryje sama swoich błędów, a my nie zwrócimy uwagi i odbierzemy zlecenie możemy mieć problem z ich rozpatrzeniem w późniejszym czasie, chyba że posiadamy odpowiednie zapisy gwarancyjne w umowie, co jest również częstą i dobrą praktyką.
  6. Uzupełnienie strony internetowej w docelowy content. O ile nie zostało to zrobione wcześniej na etapie implementacji CMS, to podczas testów strony powinniśmy otrzymać stronę www w środowisku testowym gdzie możemy samodzielnie sprawdzić jej funkcjonowanie oraz zaplecze administratora.

Kompleksowa współpraca z agencją interaktywną

Korzystają z usług agencji interaktywnej, marketingowej lub 360 mamy zaletę głównie w postaci kompleksowej obsługi od budowy researchu SEO po optymalizację techniczną i możliwości prowadzenia kampani reklamowych. Realizując wszystkie prace w jednej agencji z zespołem który wybraliśmy jest dobrym pomysłem. Istnieje jednak mała uwaga, jeżeli agencja specjalizuje się w projektowaniu UX lub UX i UI to wdrożenie lub kwestie SEO mogą być na niższym poziomie, warto wcześniej sprawdzić efekty jakie osiągają dla tworzonych stron lub jaki jest poziom techniczny wdrożonych stron programami analitycznymi jak np: gtmetrix.com czy Google Page Speed. 

Optymalizację SEO sprawdzimy pobieżnie programami online jak np seoptimer.com. W przypadku kompleksowego podejścia może być nam ciężko osiągnąć wysokie wyniki na każdej płaszczyźnie współpracy, gdyż dedykowany zespół programistów lub agencja SEO będzie miała większe doświadczenie w swojej dziedzinie niż typowo agencja która projektuje strony i wdraża je na szablonach. 

Dedykowane usługi w różnych agencjach, czy to dobry pomysł ?

Zdecydowanie rozbicie usługi tworzenia strony na agencję specjalizującą się w projektowaniu UX/UI i kodowaniu oraz osobno zatrudnienie agencji SEO i do kampani marketingowej to najlepszy pomysł. Szukając mniejszych agencji interaktywnych lub freelancera dedykowanego tylko do jednego z tych zadań ma największy sens. 

Zdecydowanie jednak nie polecamy rozdzielania usługi projektowania strony i jej wdrażania w dwóch różnych firmach gdyż jedna agencja będzie mogła zwrócić uwagę na inne aspekty techniczne lub projektowe swojego poprzednika co rodzi problemy i potrzebę dodatkowej komunikacji.

Gwarancje i opieka nad stroną www przez agencję interaktywną

Kolejnym nieodzownym plusem współpracy z agencją interaktywną 360 lub marketingową jest udzielona gwarancja przynajmniej na rok na działanie naszej strony internetowej, support i pomoc administratorów. W przypadku chęci dalszej współpracy możemy też zlecić agencji opiekę nad stroną i jej administrację.

Jedna odpowiedź do “Współpraca z agencją interaktywną, jak przygotować się do tworzenia strony”

  1. Getpromo pisze:

    Niekiedy kierowanie się kryterium ceny może mocno zaszkodzić – chociaż nie zawsze drogie znaczy dobre. Trzeba dobrze sprawdzić firmę zanim się podejmie współpracę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. czytaj więcej ROZUMIEM