Menu
  • Menu

    Od kiedy drukarka fiskalna online będzie obowiązkowa?

    Jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa Prezydent podpisał ustawę o kasach fiskalnych online. Wedle zawartych w niej zapisów wszyscy przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż na rzecz innych osób, zobowiązani byli do wycofywania tradycyjnych urządzeń fiskalnych i wprowadzenia kas i drukarek online. Jednak pandemia COVID-19 spowodowała przesunięcie tych terminów. W poniższym artykule przedstawiamy kto i do kiedy, musi spełnić ten obowiązek.

    drukarka fiskalna online

    Obowiązek drukarki fiskalnej online – od kiedy?

    Od stycznia 2020 roku obowiązek posiadania urządzeń fiskalnych spadł na właścicieli warsztatów samochodowych, mechaników oraz przedsiębiorców świadczących usługi w sprzedaży benzyny, olejów napędowych i gazu. Zaraz za nimi uplasowali się właściciele firm związanych z gastronomią i hotelarstwem, którzy ten obowiązek musieli spełnić do 1 lipca 2020 roku.

    Wkrótce obejmie on i pozostałe branże zatem wszelkie urządzenia fiskalne w tym drukarka fiskalna online to wkrótce obowiązek na wielu firm (mojafiskalna.pl/drukarki-fiskalne). W niedługim czasie będą musieli posiadać je także przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą węgla, brykietu oraz innych paliw przeznaczonych na opał i wytwarzanych z węgla, koksy i półkoksu.

    Z kolei od stycznia 2021 roku będą musieli je posiadać również właściciele zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, lekarskich, kancelarie prawnicze, przedsiębiorcy związani z budownictwem oraz ci posiadający siłownie i studio fitness. Okres przejściowy może potrwać do 2022 roku, zatem przedsiębiorcy działający w pozostałych branżach, będą musieli zainstalować urządzenia fiskalne najpóźniej do stycznia 2023 roku.

    Jak działa drukarka fiskalna online?

    Działanie drukarki fiskalnej online będzie sprowadzać się do przesyłania danych o zarejestrowanych transakcjach automatycznie po wprowadzeniu ich do systemu. Zasady ewidencjonowania sprzedaży nie ulegną zmianie. Każda transakcja będzie rejestrowana na urządzeniu, a kupujący będzie otrzymywał paragon jako potwierdzenie zakupu zaraz po dokonaniu płatności. Przed rozpoczęciem pracy nowe urządzenie będzie musiało zostać poddane fiskalizacji, tzn. konieczne będzie wprowadzenie do pamięci numeru NIP firmy.

    Zabieg ten jest konieczny do przeprowadzania późniejszych rozliczeń podatkowych. Numer należy wpisać bezbłędnie, ponieważ tego procesu nie da się później odwrócić. Podczas konfiguracji nowo zakupionego urządzenia można liczyć na pomoc serwisanta poprzez połączenie się z infolinią. W pamięci urządzenia zapisywane są również numer ewidencyjny, a także harmonogram przesyłania danych.

    Podobnie jak w przypadku tradycyjnych drukarek fiskalnych, na zakup tej online można uzyskać ulgę do 700 zł. Obejmuje ona zarówno tych przedsiębiorców, którzy ze względu na zmianę przepisów musieli wymienić urządzenia fiskalne jeszcze z końcem 2019 roku oraz tych, którzy rozpoczynają swoją działalność na już na nowych zasadach. Ulga przysługuje na urządzenia zakupione nie później niż pół roku od dnia rozpoczęcia ewidencji.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *