Menu

Menu

Nowy Opel Astra – nowoczesny jak nigdy dotąd

Opel Astra to jeden z najpopularniejszych kompaktów w Europie. Samochód ten ceniony był zawsze przez kierowców za prostą stylistykę, a także nieskomplikowaną konstrukcję, która gwarantowała niezawodność oraz trwałość w codziennej eksploatacji. W lipcu 2021 roku Opel zaprezentował kolejną, szóstą już generację Astry. Jak wygląda nowe wcielenie tego modelu? Z pewnością nie wszystkim przypadnie ono do gustu.

Nowy Opel Astra

Nowoczesny styl Opla Astry

Nowa odsłona Opla Astry zrywa z zachowawczym wyglądem swoich poprzedników. Nadwozie samochodu zyskało przód zwany „Opel Vizor”, który można było zobaczyć już wcześniej w przypadku nowej Mokki. Na uwagę zasługują również ostre linie karoserii, szczególnie widoczne w jej tylnej części. Auto mierzy 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2675 mm, z kolei pojemność bagażnika to 422 litry.

Wewnątrz Astry doszło do prawdziwej rewolucji. Tradycyjne wskaźniki oraz przełączniki zostały zastąpione dwoma ekranami. Jeden z nich znajduje się przed oczami kierowcy i umożliwia śledzenie najważniejszych parametrów jazdy. Drugi z kolei zamontowano w konsoli środkowej. Pozwala on nie tylko sterować funkcjami pojazdu, ale też umożliwia na przykład podgląd map nawigacji satelitarnej. Ku uciesze wielu kierowców pozostawiono kilka fizycznych przycisków, które znajdują się pod środkowym ekranem oraz na kierownicy.

Nowy Opel Astra

Co pod maską?

Nowy Opel Astra dostępny będzie z zupełnie nowymi wariantami napędu. Duża w tym zasługa koncernu Stellantis, do którego należy nie tylko Opel, ale i takie marki jak Citroen, Peugeot i DS. To właśnie z nimi nowa Astra jest najbardziej spokrewniona. Jeżeli chodzi o jednostki benzynowe, dostępne będą francuskie silniki o pojemności 1.2 litra i mocy 110 oraz 130 KM. W ofercie znajdzie się także silnik Diesla. Samochody z tradycyjnym napędem dostępne będą z sześciostopniową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią o ośmiu przełożeniach. Po raz pierwszy w historii  Astra dostępna będzie również jak hybryda typu plug-in. Napęd ten ma generować nawet 225 KM.

Nowe technologie

Szóste wcielenie Opla Astry zostało naszpikowane nowymi technologiami, które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższej półki. Wśród systemów wspomagających kierowcę wskazać należy między innymi wielofunkcyjną kamerę na przedniej szybie, cztery kamery nadwozia, pięć czujników radarowych oraz czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu pojazdu.

Nowy Opel Astra

Samochód wyposażony został również w system Intelli-Drive 2.0. Zwiększa on funkcjonalność czujników oraz kamer, umożliwiając lepszą kontrolę prędkości podczas przejeżdżania zakrętów, a nawet zmianę pasa ruchu w trybie półautomatycznym. Co ciekawe, samochód wyposażony został również w czujniki wykrywające, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy.

Nowa generacja Opla Astry zrywa z tradycją swoich poprzedników – stosunkowo prostych aut, dla niezbyt wymagających kierowców. Szóste wcielenie niemieckiego kompaktu charakteryzuje się nowoczesnym i wyrazistym nadwoziem, a także futurystycznym wnętrzem. To ostatnie z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu, co może sprawić, że starsi kierowcy zdecydują się na auta konkurencji.

AutoVIPek

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.