Menu

Menu

Nauka dla biznesu

Nasza oferta opiera się na trzech filarach. Pierwszym jest inkubator, drugim laboratoria, trzecim atrakcyjne tereny inwestycyjne – mówi Marek Cieślak, prezes Bionanoparku.

Bionanopark jest parkiem naukowo- technologicznym, czyli jego zadaniem jest łączenie nauki z biznesem. Jak to wygląda w praktyce?

– Nasza oferta opiera się na trzech filarach, które umożliwiają realizację tych zadań. Pierwszym jest inkubator, który zapewnia innowacyjnym startupom dostęp do nowoczesnej infrastruktury biurowo-laboratoryjnej na preferencyjnych warunkach finansowych oraz pakiet usług doradczych i szkoleniowych.

Drugim są laboratoria, które świadczą usługi komercyjnie dla firm, ale prowadzą także własne badania i wdrożenia. Trzecim elementem są tereny inwestycyjne. Współpracujemy także bardzo ściśle z uczelniami wyższymi i przemysłem w zakresie transferu technologii.

Dla jakich branż Bionanopark może prowadzić badania?

– Katalog jest bogaty, a oferta elastyczna. Wszystko zależy od konkretnego klienta lub zlecenia. Są jednak branże, w których jesteśmy pionierami. Nasze Laboratorium Autentykacji Produktów jako jedyne w Polsce posiada międzynarodową akredytację w zakresie badania autentyczności win. Laboratorium prowadzi analizy ujawniające zafałszowania win w wyniku nielegalnego dodawania wody lub cukrów. Polscy producenci czy importerzy win nie muszą już więc zlecać badań droższym ośrodkom zagranicznym. Takich przykładów jest wiele.

W jakim kierunku Bionanopark będzie się rozwijał?

– Zmieniamy profil Bionanoparku. Staniemy się także organizacją badawczą. Uruchamiamy międzynarodową agendę badawczą (MAB). To unikatowe w skali kraju przedsięwzięcie, które polega na zebraniu zespołu światowej klasy naukowców, którzy będą prowadzili badania w zakresie m.in. polimerów. Dzięki współpracy z takimi ośrodkami jak Instytut Maxa Planka w Moguncji rozpoczynamy nowy etap rozwoju parku na arenie międzynarodowej.

Rozmawiała Ewa Goliszewska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.