Menu
Menu

Motorola świętuje 95-lecie

To doskonała okazja na przypomnienie najważniejszych momentów z historii firmy, której rozwiązania wpłynęły na historię ludzkości − od łączności między Księżycem a Ziemią, po rozwój osobistej komunikacji i tworzenie produktów o statusie ikony stylu. Motorola dzieli się też przemyśleniami na temat przyszłych rozwiązań w świecie telekomunikacji.

95-lecie Motoroli

Motorola od 1928 r. jest technologicznym pionierem. Do najbardziej spektakularnych osiągnięć z poprzednich dziesięcioleci należy lądowanie Apollo 11 na Księżycu, kiedy to wykorzystano technologię radiową opracowaną przez inżynierów firmy Motorola do nawiązania łączności między Ziemią a Księżycem. Dzięki tym rozwiązaniom Neil Armstrong mógł przekazać światu swoje słynne słowa: „To mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”.

95 lat Motoroli

Po kilku latach Martin Cooper, były wiceprezes i dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Motorola, nawiązał pierwsze połączenie komórkowe, zapoczątkowując tym samym rewolucję w komunikacji. Dziś smartfony, będące następcami pierwszej komórki Coopera, pozwalają nam na nieograniczony kontakt ze znajomymi, członkami rodziny oraz współpracownikami w dowolnej chwili i miejscu. Bez telefonii mobilnej świat wyglądałby zupełnie inaczej.

Motorola - 95-lecie marki

Oddziaływanie na kulturę

Na początku XXI w. pojawił się RAZR V3, który zrewolucjonizował wzornictwo telefonów komórkowych. Dzięki jasnym kolorom oraz smukłej konstrukcji z klapką model zyskał status kultowego, zarówno w świecie technologii, jak i w świecie mody.

W 2019 r. Motorola wzięła sobie do serca potrzeby konsumentów dotyczące jeszcze lepszej łączności i szybszego pobierania. Na podstawie tych obserwacji model moto z3 wraz z akcesorium 5G moto mod™ stał się pierwszym na świecie dostępnym w sprzedaży smartfonem łączącym się z siecią 5G. Od tego czasu priorytetem Motoroli jest upowszechnianie łączności 5G. W tym celu firma wprowadza funkcje 5G do modeli z podstawowej rodziny moto g, a duch poszukiwań i innowacyjności przejawia się także w aktualnej ofercie firmy.

Motorola - 95-lecie marki

Transformacja technologii

W tym roku Motorola obchodzi też 10-lecie rodziny smartfonów moto g, w której najnowsze rozwiązania mobilne są powszechnie dostępne dla konsumentów. Moto g to smartfony, które w przystępnej cenie oferują wyjątkowy design, szybkie ładowanie TurboPower™, wspomnianą łączność 5G i nowoczesne wyświetlacze OLED. W efekcie użytkownicy zyskują dostęp do wielu innowacyjnych technologii, ułatwiających korzystanie z możliwości smartfonów. A wszystko to za nieduże pieniądze.

Podobną dynamikę wykazuje Motorola w rodzinie produktów edge. W zeszłym roku firma zapowiedziała swoje najsmuklejsze smartfony, pierwszą w branży matrycę aparatu głównego o rozdzielczości 200 MP (model edge 30 ultra) oraz przełomowe pod względem designu oraz kolorystyki smartfonów partnerstwo z firmą PANTONE™. Seria edge popularyzuje też innowacyjne podejście do jakościowego wykończenia telefonu. W tym celu wykorzystano takie materiały, jak wegańska skóra, która jest nie tylko piękna, lecz także praktyczna.

W ostatnich latach Motorola wprowadziła do swojej oferty nową generację składanych smartfonów serii razr. Motorola razr 40 ultra to najnowsze wcielenie legendarnej serii. Podobnie jak poprzednicy stara się być maksymalnie innowacyjna. Stąd największy i najbardziej funkcjonalny na rynku zewnętrzny wyświetlacz, który pozwala użytkownikowi korzystać z aplikacji mobilnych bez otwierania urządzenia. Kompaktowa konstrukcja wyróżnia się stylem. Dodatkowo razr 40 ultra po złożeniu mieści się w zarówno w kieszeni, jak i w torebce.

Dzięki nowym smartfonom razr użytkownicy wyróżniają się stylem − ikoniczny design łączy bowiem technologię z modą. Z przeprowadzonej w tym roku przez firmę Motorola ankiety NPS wynika, że prawie 40 proc. konsumentów wzięłoby pod uwagę składane urządzenie jako swój następny smartfon, a 20 proc. nabywców nowego telefonu razr poprzednio używało urządzenia innej czołowej marki smartfonów.

Motorola - 95-lecie marki

Kolejne 95 lat innowacji

Motorola jest dumna ze swojej historii. Jednocześnie koncentruje się na teraźniejszości, ale też spogląda w przyszłość. Takie podejście procentuje − Motorola odnotowała wzrost na rynkach całego świata, szczególnie w przypadku rodzin produktów klasy premium i oferty dla firm. Wśród nich są usługi, rozwiązania i specjalne biznesowe wersje urządzeń: smartfon ThinkPhone by Motorola. Podstawą tych osiągnięć jest m.in. współpraca z kultową marką laptopów ThinkPad, należącą do Lenovo.

Motorola rewolucjonizuje rynek, wprowadzając urządzenia klasy premium oraz przełomowe w swojej klasie rozwiązania. Zgodnie z dążeniem Lenovo do oferowania wszystkim inteligentniejszych technologii zapewniamy konsumentom coraz więcej innowacyjnych rozwiązań. To podejście się sprawdza. Spodziewamy się dwukrotnego powiększenia naszego biznesu w ciągu kolejnych 3 latmówi Sergio Buniac, prezes firmy Motorola.

Dążąc do tego celu, Motorola rozwija współpracę z Lenovo w obszarze B2B, także na nowych rynkach. Odkrywa przy tym nowe sposoby umocnienia marki oraz jej relacji z konsumentami. Ponadto firma będzie wprowadzać innowacje związane z rozwojem urządzeń wspieranych sztuczną inteligencją (AI), a także zupełnie nowych formatów urządzeń, np. składanych lub rozwijanych. Pojawią się też zupełnie nowe funkcje oprogramowania i jeszcze wydajniejsza łączność. Dzięki tej strategii Motorola jest gotowa na kolejne 95 lat innowacji.

logo Motorola

Źródło informacji i zdjęcia: materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. czytaj więcej ROZUMIEM