Menu

Menu

Jak wyróżnić produkt na sklepowej półce?

Chcesz zarobić więcej na swoim biznesie? Musisz skutecznie wyróżnić sprzedawane produkty! Dzięki temu klienci chętniej będą po nie sięgali. To dotyczy wszelkiego rodzaju produktów: od zwykłego mleka, przez produkty higieniczne, aż po zabawki dla dzieci i drogie gadżety. Jak zrobić to skutecznie? Sposobów jest naprawdę wiele, jednak przede wszystkim będziesz musiał wykazać się kreatywnością.

Jak wyróżnić produkt

Spraw, aby ludzie chcieli obejrzeć twój produkt

Jeśli chcesz, by produkt w ogóle został zauważony przez klienta, musisz sprawić, by jego opakowanie zwróciło uwagę. W jaki sposób możesz to zrobić? W tym przypadku wiele zależy od typu produktu oraz drogi marketingowej, którą obrała sobie twoja marka.

Bez wątpienia jednak kluczowe będą opakowania na zamówienie, które będą inne, niż wszystkie inne. Zwróć uwagę klienta ciekawym kształtem, czy intrygującą grafiką. Spraw, aby chcieli się podzielić tym ze swoimi znajomymi poprzez wysłanie im zdjęcia, czy stworzenia wpisu na portalach społecznościowych. To doskonały sposób na reklamę!

Opakowania na zamówienie – popularne postacie mogą ci pomóc

Ludzie znacznie chętniej sięgają po produkty, na których znajduje się kojarzona przez nich postać. Może być to celebryta albo postać z gry, filmu czy książki. Dlatego, jeśli tylko możesz, nawiąż współpracę z właścicielem praw autorskich do wybranego przez ciebie dzieła. W ten sposób będziesz mógł nie tylko sprzedać więcej produktów, ale również nieco podbić ich cenę. W końcu za możliwość obcowania ze swoją ulubioną postacią wiele osób zapłaci nieco wyższą kwotę. Taka inwestycja na pewno ci się opłaci.

Co możesz zrobić jako właściciel sklepu?

Jeśli chcesz sprzedać produkt, który znajduje się na twojej sklepowej półce, masz wiele możliwości, by zwrócić uwagę klientów na dany przedmiot. Najłatwiejszym sposobem jest wydrukowane cen na kolorowej kartce, np. pomarańczowej. Nie musisz od razu obniżać ceny. Jeśli większość oznaczeń tego typu będzie biała, skutecznie zwrócisz uwagę klienta na konkretne produkty i zachęcisz go do zakupu.

Inną metodą może być wystawienie konkretnych przedmiotów w widocznym miejscu, w izolacji od innych produktów. W ten sposób zasugerujesz, że są wyjątkowe i klienci chętniej do nich podejdą. To dobry sposób, aby np. sprzedawać przecenione produkty z krótką datą przydatności.

Przede wszystkim – komunikuj tylko prawdę o produkcie

Jako producent, czy też właściciel sklepu na pewno wiesz, jakie wady ma produkt, który chcesz sprzedać. Jednak najlepiej zrobisz, jeśli nie będziesz o nich mówił bądź pisał, a przynajmniej – jeśli nie będziesz robił tego zbyt często. Nie oznacza to jednak, że możesz kłamać! Zawsze komunikuj prawdę, co do np. trwałości produktów, ich smaku czy zapachu. Po prostu skupiaj się na pozytywach. Ponadto wady możesz przedstawiać jako cechy produktów. Używaj zawsze pozytywnego słownictwa. To bardzo pomoże ci w prowadzeniu sprzedaży!

Korzystając z tych rad, bez wątpienia poprawisz sprzedaż swoich produktów. To naprawdę nie jest aż takie trudne. Wymaga jedynie odrobiny kreatywności!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.