Jak przeprowadzić skuteczną kampanię remarketingową?
Ze względu na wysoką efektywność, remarketing powinien być stałym elementem strategii marketingowej. Takie rozwiązanie nie tylko przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie i wzrostu konwersji, ale również buduje zaufanie i świadomość marki.
Czym jest kampania remarketingowa?
Remarketing sprowadza się do wyświetlania reklam użytkownikom, którzy już odwiedzili stronę internetową lub skorzystali z aplikacji mobilnej. Ma on na celu zachęcenie odbiorców do ponownego wejścia na witrynę i zapoznania się z ofertą firmy. Oprócz funkcji sprzedażowej, może stanowić również wsparcie w budowaniu rozpoznawalności i świadomości marki. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest remarketing dynamiczny, dzięki któremu użytkownikom zostanie wyświetlona reklama konkretnego produktu, który oglądali w sklepie internetowym. Remarketing pozwala na wyświetlanie danych reklam na innych stronach internetowych np. w postaci banerów z przekierowanie na daną witrynę.
Remarketing na Facebooku i Google Ads
Remarketing na Facebooku sprowadza się do wyświetlenia reklam odbiorcy, który wszedł z interakcję z marką na Facebooku. Aby skorzystać z tego rozwiązania należy w pierwszej kolejności zainstalować pixel na stronie i ustalić akcje, które ma podjąć użytkownik – wyświetlenie produktu czy dodanie go do koszyka zakupowego. W Menedżerze Firmy na Facebooku należy dodać katalog produktów, by następnie wyświetlać karuzelę z danymi produktami. Jest to jeden ze sposobów na odzyskanie ruchu na stronie, a także zachęcenie potencjalnych klientów do zakupów.
Google Ads daje możliwość emisji reklam w wyszukiwarce Google oraz w sieci reklamowej Google (na stronach partnerów). Na stronie internetowej musi zostać umieszczony specjalny kod, który pozwala zapisywać użytkowników na liście remarketingowej. Odbywa się to za pomocą plików cookies, śledzących zachowania odbiorców. Dzięki temu firma zyskuje możliwość ukazywania posegmentowanym odbiorcom spersonalizowanych reklam.
Zalety kampanii remarketingowej
Największą zaletą kampanii remarketingowych jest personalizacja przekazu. Na podstawie historii odwiedzin poszczególnych zakładek na stronie internetowej lub danych produktów, wiemy czym odbiorca był zainteresowany. Dzięki temu możemy ściśle dopasować komunikat reklamowy do jego zainteresowań i preferencji. Remarketing charakteryzuje wysoka efektywność – osoby, którym zostały ponownie wyświetlone produkty dokonują więcej konwersji, generując wyższą sprzedaż. Dobrym sposobem na remarketing są powiadomienia push (https://push-ad.com/). Narzędzie daje możliwość wyświetlania spersonalizowanych reklam w oparciu o zachowania użytkowników na stronie. Ma jedną główną przewagę nad innymi formami remarketingu – powiadomienia push są odporne na Adblock, co czyni narzędzie jednym z najbardziej skutecznych, zwiększając współczynnik konwersji.
Dodaj komentarz