Menu

Menu

Jak działają systemy call center w chmurze?

Mimo, że jeszcze kilka lat temu nie oferowały one wielu możliwości i nie zapewniały zbyt dużej oszczędności, obecnie systemy call center udostępniane w cyfrowej chmurze stały się już standardem, obecnym w wielu firmach i organizacjach. Związane jest to z ich praktycznością, a także znaczną modernizacją systemów komunikacyjnych.

systemy call center

Początki cyfrowego systemu call center w Polsce

W Polsce cyfrowe systemy call center zaczęły stopniowo zdobywać popularność ok. 2009 roku, kiedy tradycyjne platformy komunikacyjne zaczęły stawać się przestarzałe. Wraz z uruchomieniem różnych firm oferujących outsourcing usług typu contact center, zaczęto dostrzegać potencjał w możliwości zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Niestety tradycyjna technologia nie nadawała się do pracy zdalnej, którą mieliby wykonywać. Wynikało to z ograniczeń stacjonarnego sprzętu IT, a także oprogramowania, które mogło być dostępne tylko na miejscu. Dlatego konieczne było znalezienie rozwiązania, dzięki któremu firmowa platforma komunikacyjna byłaby dostępna z dowolnego miejsca w kraju i dawała więcej możliwości.

Znane wówczas od niedawna systemy cloud call center okazały się optymalnym i trafnym wyborem, który wykorzystywany jest także obecnie. Platformy komunikacyjne dostępne w chmurze cyfrowej pozwalają pracownikom na pełnienie swoich obowiązków z dowolnego miejsca w kraju, nawet jeżeli jest ono oddalone od siedziby o setki kilometrów. Warunkiem takiego rozwiązania jest wyłącznie stały dostęp do internetu. Po zalogowaniu się do służbowego profilu można od razu rozpocząć pracę, która jest przez cały czas monitorowana. Stanowiska cloud call center bardzo często liczą setki miejsc, na których pracują agenci i konsultanci z całego kraju.

Zalety cyfrowego systemów call center

Największym atutem systemów call center w chmurze jest możliwość swobodnej pracy zdalnej. Na wybór tego typu rozwiązania w firmie lub organizacji wpływ mają jednak inne zalety oraz czynniki. Dlatego bardzo często systemy call center w chmurze obecne są także w przedsiębiorstwach, gdzie konsultanci pracują bezpośrednio w siedzibie firmy, czyli stacjonarnie. Jest to spowodowane sporą liczbą aspektów świadczących o przewadze cloud call center nad tradycyjnym sposobem komunikacji. Zaletą systemów cloud call center jest  prostota użytkowania, a także możliwość monitorowania pracy agentów nawet jeżeli w okresie pracy stacjonarnej udają się w podróż służbową.

Liczba stanowiska systemów call center w chmurze może być ponadto w każdej chwili bezproblemowo zwiększona lub zmniejszona. Jest to szczególnie przydatne w przypadku sytuacji związanych z ciągłym rozwojem firmy lub potrzebami występującymi okresowo, np. spowodowanymi wyprzedażami świątecznymi. Mimo tego firma nie musi martwić się o zakup dodatkowego sprzętu informatycznego i zatrudnienie oraz utrzymanie odpowiedzialnych za jego obsługę i serwisowanie pracowników. Ponieważ usługi oferowane są wyłącznie w chmurze, również aktualizacje oprogramowania i modernizacje sprzętu przestają być jakimkolwiek problemem oraz wydatkiem.

Jak skorzystać z systemów call center w chmurze?

Wdrożenie systemów call center w chmurze realizowane jest bardzo szybko i bezproblemowo. Jest to spowodowane brakiem konieczności zakupu żadnych dodatkowych urządzeń do komputera oraz instalacji oprogramowania czy sterowników. Firmy zajmujące się sprzedażą usług cloud call center sama integruje oferowaną platformę komunikacyjną z systemami informatycznymi posiadanymi przez klienta. Do korzystania z systemów call center w chmurze potrzebne jest wyłącznie łącze internetowe oraz słuchawki.

Płatności za usługę cloud call center pobierane są co miesiąc. Ich wysokość zależy zazwyczaj od ilości stanowisk, które wykorzystywane są w ramach usługi. W przypadku tradycyjnych rozwiązań stacjonarnych, możliwość okresowego zmniejszenia lub zwiększenia liczby aktywnych stanowisk jest bardzo ograniczona. Natomiast systemy call center w chmurze mogą być poddawane błyskawicznej modyfikacji, dzięki czemu właściciel firmy może sporo zaoszczędzić

Jesteś zainteresowany zwiększeniem sprzedaży w swojej firmie? Contact center Polcall, oferuje usługi call center dla wielu branż o różnym profilu działalności. Zlecając im outsourcing telemarketingu, masz pewność, że utrzymają dobre relacje z klientami, poprawiając ich poziom zadowolenia z otrzymywanych usług lub produktów.

Jedna odpowiedź do “Jak działają systemy call center w chmurze?”

  1. mikra pisze:

    słyszałam bardzo dużo pozytywnych opinii o CCIG , działają własnie w tym sektorze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.