Menu

Menu

Druk ulotek – jak zaprojektować dobrą ulotkę?

Zaprojektowanie dobrej ulotki nie jest łatwe. Ulotki to niewielkie formy reklamowe, które mają zarówno funkcję informacyjną, jak i perswazyjną. Dobrze zaprojektowana ulotka jest nieocenionym elementem skutecznej kampanii marketingowej.

Druk ulotek

Punkt pierwszy – ustal sobie cel

Najistotniejsze jest ustalenie, jaki cel ma mieć konkretna ulotka. Ulotki mogą wzbudzać dowolne emocje, namawiać do skorzystania z usług danej firmy, zaciekawić nowego klienta albo podtrzymać więź z klientem, który od dawna korzysta z usług danego przedsiębiorstwa. Ważne jest ustalenie grupy potencjalnych odbiorców, dookreślenie kim jest odbiorca i jaki rodzaj przekazu na niego wpłynie. Inna ulotka przemówi do starszej Pani zainteresowanej kupnem protezy, a inna do młodego biznesmena, który szuka protezy dla swojej babci. Przygotowanie ulotki dla każdego może okazać się przygotowaniem ulotki, która nie zainteresuje nikogo. Druk ulotek to dobra inwestycja, o ile ulotka jest starannie przemyślana i adresowana do konkretnego odbiorcy.

Więcej tekstu czy obrazu?

Ulotki są materiałami, z którymi odbiorca ma odczynienia przez kilka sekund. W przeszłości ulotka oprócz funkcji perswazyjnej miała też funkcję informacyjną. Współcześnie, w związku z rozwojem Internetu, ulotka może służyć jako odnośnik do strony internetowej. To otwiera szerokie spektrum możliwości. Ulotka może stać się ciekawym estetycznie i artystycznie materiałem wizualnym. Odbiorca będzie chciał mieć ulotkę tylko ze względu na jej formę, na to jak wygląda. Na takiej ulotce warto umieścić mniej tekstu albo nie umieszczać go w ogóle. Wystarczy zamieścić na ulotce nazwę strony albo kod QR. Jeśli ulotki są adresowane do starszego odbiorcy, warto rozważyć umieszczenie większej liczby informacji: mniej obrazu, więcej tekstu. Często bywa tak, że osoby starsze nie potrafią korzystać z internetu albo mają większe zaufanie do materiałów drukowanych.

Druk ulotek – parametry techniczne

Jeśli druk ulotek ma się stać opłacalną inwestycją, to warto zadbać o odpowiednie parametry techniczne. Istotny jest wybór właściwego papieru. Do ulotek, które dotyczą prestiżowych produktów albo usług warto użyć papieru o większej gramaturze. Ulotka jest materiałem, który jest szczególnie narażony na niekorzystne działanie czynników zewnętrznych, przede wszystkim pogodowych. Z tego względu warto zadbać o odpowiednie uszlachetnianie wydruków. Pokrycie ulotki specjalną folią zwiększy jej żywotność oraz estetykę. Jakość ulotki świadczy o jakości świadczonych usług oraz produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.