Menu
Menu

DHL Parcel bardziej eko dzięki inwestycjom w samochody elektryczne

DHL Parcel Polska włącza do swojej floty kurierskiej elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE. Zaawansowane technologicznie pojazdy będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska i Poznania. Tym samym firma kontynuuje politykę GoGreen, której celem jest osiągnięcie zerowej emisyjności do 2050 r.

MAN eTGE − elektryczne samochody dostawcze o ładowności 950 kg, włączane do floty DHL Parcel pozwalają na przejechanie ok. 160 km na pełnej baterii. Są one dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL. Przy użyciu stacji ładującej o mocy 40 kW akumulator można naładować do 80 proc. w 45 minut. Z kolei ładowarka naścienna AC z zasilaniem trójfazowym pozwala w pełni naładować akumulator w ciągu 5 godzin.

Proekologiczna flota – większy komfort, mniejsza emisja CO2

Do tej pory firma DHL odebrała 33 elektryczne MAN-y, wyposażone w wiele systemów wspomagających pracę kierowcy, co znacznie poprawia komfort pracy. − Popyt na usługi kurierskie nieustannie rośnie, m.in. ze względu na coraz większą popularność zakupów online. Od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli elektrycznych samochodów dostawczych, które doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają też bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie wygodę jazdy, jaką zapewnia elektryczny napęd. Naszą misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2. Z tego względu będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską. Chcemy być liderem elektromobilności w naszej branży i wpływać na kierunek rynkowych zmian – mówi Bartłomiej Wnęk, wiceprezes ds. operacyjnych z DHL.

Tylko do końca roku będziemy mieli ok. 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach będzie ich już ponad 500. Rozwiązania proekologiczne stosujemy nie tylko w kontekście floty. Innym przykładem jest wykorzystanie potencjału OZE. W wybranych terminalach DHL Parcel korzystamy z energii elektrycznej wytwarzanej przez nasze instalacje fotowoltaiczne dodaje.

Elektomobilnej rewolucji nic nie zatrzyma

Samochody elektryczne, którymi poruszają się kurierzy DHL Parcel, dostarczyła firma Arval Service Lease Polska w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą: pakietem serwisowym, ubezpieczeniem, sezonową wymianą opon oraz samochodami zastępczymi. − Sądzę, że masowe przejście na bezemisyjne napędy to tylko kwestia czasu, a elektromobilnej rewolucji nic nie zatrzyma. Widzimy coraz większą dostępność modeli aut elektrycznych i zainteresowanie klientów − mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.

Coraz większe wyzwania przed dystrybucją

Charakter ruchu ulicznego i logistyka miejska ulegają ciągłym zmianom: wzrasta populacja, większy nacisk kładzie się na szkodliwe emisje i zagrożenie hałasem. Rosną wyzwania stojące przed dostawcami towarów i ruchem dystrybucyjnym – tłumaczy Marc Martinez, prezes MAN Truck & Bus Polska.MAN eTGE to doskonały sposób na sprostanie obecnym i przyszłym wyzwaniom. Wszechstronny furgon jest bezemisyjny i w praktyce bezgłośny, co pomaga chronić środowisko, redukuje szkodliwe emisje w powietrzu i zmniejsza hałas. Dzięki MAN eTGE można obniżyć bieżące koszty operacyjne. Zużycie energii, konserwacja, ubezpieczenie, podatki i opłaty drogowe są w jego przypadku znacznie niższe. Cieszę się, że jako jedni z pierwszych przekazujemy firmie DHL tak innowacyjne pojazdy – mówi.

Źródło: PAP MediaRoom

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.