Menu
  • Menu

    76 ton ładunku artykułów medycznych wylądowało na Okęciu

    1 maja o 11.30 czasu lokalnego na warszawskim Okęciu wylądował  kolejny gigant w ramach mostu powietrznego z Chin. Tym razem Antonov AN-124 Ruslan, jeden z 3 największych na świecie samolotów  transportowych, przywiózł  na pokładzie 76 ton ładunku artykułów medycznych. Organizator transportu z Szanghaju do Warszawy – Polfrost – dzięki specjalnie przygotowanemu „loadplanowi”  zapakował 600 m3 powierzchni samolotu, wypełniając go do granic możliwość. Gdy w grę wchodzą nadzwyczajne okoliczności, nic nie stanowi przeszkody.

    Polfrost

    Antonow An-124 „Rusłan” to jeden z 3 najpotężniejszych i najcięższych samolotów latających na świecie, wyczarterowany przez lidera spedycji lotniczej Polfrost przywiózł na zamówienie Grupy Neuca sprzęt medyczny w ilości jaka jeszcze do Polski za jednym razem nie trafiła. 76 ton wyrobów medycznych i środków ochrony (m.in. kombinezony medyczne, różnego rodzaju maseczki, termometry i i inne artykuły medyczne wspomogą walkę z epidemią Covid-19.

    – To kolejny transport wyrobów medycznych, jaki zrealizował Synoptis Industrial dla Grupy NEUCA. Zaimportowane produkty trafią do aptek i placówek medycznych – mówi Tomasz Nawrocki,  Dyrektor Operacyjny i Prezes Synoptis Indusitrial Sp. z o.o. Gdy mówimy o zapewnieniu bezpieczeństwa lekowego kraju zazwyczaj myślimy o aptekach, lekarzach, producentach i hurtowniach. Firmy takie jak Synoptis Industrial są w cieniu, specyfika naszej działalności lokuje nas w tle. To znakomita okazja, by powiedzieć, że w dostępie pacjentów do leków i wyrobów medycznych ogromną rolę pełnią też firmy takie jak Synoptis Industial, oferujące kompleksowe usługi w zakresie całego łańcucha dostaw leków, poczynając od importu produktu leczniczego, poprzez jego pakowanie, dopuszczenie do obrotu na terenie UE oraz magazynowanie, po dystrybucję.

    Zorganizowanie tej akcji przewozowej zajęło mojej firmie Polfrost bagatela 5 dni, a rozpakowanie 76 ton załadunku musiało być równie sprawne i dynamiczne. Na szczęście nie ma dla nas zleceń nie do zrealizowania, bo działamy w tej branży już ćwierć wieku i nie jeden raz podejmowaliśmy się wyzwania, które wydawało się niewykonalne – skomentował Prezes Polfrost Ryszard Grzebielucha. Znani jesteśmy na świecie z obsługi trudnych zleceń nierzadko na trudnych rynkach i w skomplikowanych realiach, dlatego zaangażowanie się w ten projekt było dla nas kolejnym ciekawym zadaniem, które dodatkowo dało nam wszystkim w Polfrost poczucie, że uczestniczymy w realizacji misji na rzecz Covid-19.

    Polfrost otrzymawszy zamówienie od Grupy Neuca, zadeklarował przywieźć za jednym rejsem cały planowany na dziś zakup artykułów medycznych. Do tego, by akcja się powiodła wyczarterował do transportu samolot od rosyjskiej linii lotniczej Volga-Dnepr i wdrożył loadplan „skrojony” pod tego typu zamówienie, zakładający wdrożenie specjalnie zaprojektowanych palet, na których możliwe było wypełnienie samolotu załadunkiem „po brzegi”.   An-124 „Rusłan” jest trzecim co do wielkość samolotem transportowym. Swoje miejsce plasuje po Antonowie 225 „Mriya” i Airbusie A380. Jest samolotem czterosilnikowym i na płycie lotniska zajmuje tyle miejsca ile kilka samolotów pasażerskich Airbus  A321.

    Jego „kolosalne” lądowanie zawsze wzbudza równie duże emocje. Jego gabaryty to 69,1m długości oraz 73,3m rozpiętości skrzydeł, a wysokość całkowita to 21,08 m. Jego masa startowa wynosi prawie 400 Ton. Tak wielkie samoloty wykorzystywane są  do transportu powietrznego tego, co nie mieści się w ładowniach mniejszych samolotów np. samochodów ciężarowych, czołgów, śmigłowców ……etc.. Obsługiwany jest przez czteroosobową załogę, której w tym konkretnie przypadku nie przeszkadza nawet fakt, że na całym świecie celebrowane jest Pierwszomajowe święto pracy. Tak sprawną akcję możemy oglądać tylko na filmach akcji typu Mission Impossible.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *