Menu
  • Menu

    Zastrzeganie znaku towarowego – dlaczego jest to takie ważne?

    Znak jest stałym elementem identyfikacji wizualnej każdej firmy. Jego ochrona powinna być dla nas istotna, ponieważ prawne usankcjonowanie używanych materiałów ma istotny wpływ na bezpieczeństwo i przyszły rozwój naszej firmy. Przed czym chroni zastrzeganie znaku towarowego? Dlaczego warto jest o tym pamiętać? Do kogo się zgłosić, jeżeli chcemy dokonać takiej procedury?

    Zastrzeżenie znaku towarowego

    Logo to nie tylko prosty obrazek

    Wiele firm, szczególnie małych lub mikro, nie przywiązuje wielkiej wagi do identyfikacji wizualnej czy haseł reklamowych, jakimi się posługuje. Jest to duży błąd, ponieważ logo to nie tylko ładny obrazek, który umieszczamy na firmowej papeterii i w mailach. Jest to ważny element naszej firmy, który pomaga klientowi w jej zidentyfikowaniu i rozpoznaniu pośród innych opcji dostępnych na rynku. Z tego względu dobrze jest zadbać nie tylko o estetykę, zgodność z braną i profesjonalizm wykonanego logo oraz towarzyszącej mu księgi znaku, ale także nie zapomnieć o jego zastrzeżenie w urzędzie patentowym.

    Ochrona wartości i zasobów firmy jest ważnym aspektem

    Zastrzeżenie znaku towarowego, w którym pomoże nam rzecznik patentowy, sprawia że nikt inny poza nami nie może wykorzystywać takiego samego lub podobnego symbolu w ramach działania w jednej branży. Zazwyczaj zastrzeganie dotyczy tylko logotypu czy hasła reklamowego danej marki, jednak czasem możemy obserwować sprawy precedensowe, jak na przykład wyłączność na konkretny kolor, kojarzący się z firmą. Taki patent posiada m.in. jedna z sieci telefonii komórkowych, należąca do francuskiego operatora. Jeżeli tylko jesteśmy w stanie udowodnić, że dany obiekt jest silnie kojarzony z naszą firmą, również możemy spróbować swoich sił w zastrzeganiu nietypowych elementów identyfikacji wizualnej.

    Co może nam grozić, jeżeli nie zadbamy o zastrzeżenie znaku

    Zastrzeganie elementów identyfikacji przedsiębiorstwa to przede wszystkim kwestia ochrony dóbr naszej firmy przed konkurencją, która mogłaby chcieć się pod nas podszyć. Dzięki patentowi zyskujemy wyłączne prawo do używania wybranego elementu i możemy wnosić sprawę do sądu, jeżeli odkryjemy, że ktoś inny używa naszych insygniów bez pozwolenia w postaci licencji. Usankcjonowane prawnie logo czy hasło pozwalają więc z jednej strony budować silną markę, a z drugiej zabezpieczają nas przed nieuczciwymi zagraniami ze strony rywali.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *