Panda Cross najlepszym crossoverem
Panda Cross czwarty raz z rzędu została uznana za najlepszy crossover przez brytyjski magazyn „4×4”. Model nagrodzono za off-roadowe możliwości, silniki oraz mniej techniczny aspekt − przyjemność z jazdy.
W 2020 r. model Fiat Panda obchodził swoje 40-lecie. Ukoronowaniem jubileuszu była kolejna nagroda przyznana przez ekspertów brytyjskiego magazynu „4×4” i uzyskany po raz czwarty tytuł „Najlepszego Crossovera Roku”. Tym samym auto pokonało najważniejszych konkurentów tego stale rozwijającego się sektora. − Z ogromną przyjemnością odbieramy tę nagrodę, która stanowi ukoronowanie roku ważnego dla Fiata Pandy. Poza rocznicą 40 lat istnienia modelu rok 2020 był niezwykle obfitujący w wydarzenia: wprowadziliśmy Pandę Hybrid, całkowicie odświeżyliśmy gamę i osiągnęliśmy najlepszy udział w rynku w historii − komentuje Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat, Lancia i Abarth na region EMEA.
Ikona Fiata – komfort i osiągi
− Panda Cross wciąż wygrywa w naszym konkursie „4×4 Awards”, konfrontując się w ten sposób z zaciętą konkurencją, ale to właśnie ikona Fiata pozostaje liderem pod względem możliwości terenowych, osiągów na drodze i charakterystycznego wyglądu. Mieszkańcy gór lub terenów, gdzie zimy są naprawdę ciężkie, kupują tego typu samochody, ponieważ jazda w terenie stanowi część ich stylu życia. Dzięki swoim kompaktowym rozmiarom, Panda Cross oferuje doskonały napęd i niezwykłą łatwość prowadzenia. Jest idealnym miejskim samochodem, który w każdej chwili może przeistoczyć się w bohatera off-roadu − uzasadnił werdykt Alan Kidd, redaktor magazynu „4×4”.
W corocznym konkursie jury magazynu „4×4”, jedynego czasopisma w Wielkiej Brytanii poświęconego samochodom z napędem 4×4 i pickupom, ocenia szeroką gamę modeli tworzących tę klasę. Eksperci biorą pod uwagę szeroki zakres parametrów: od komfortu jazdy, przez jakość oraz osiągi w terenie, po koszty zakupu i eksploatacji pojazdu. Nagroda „4×4 Roku” od ponad 25 lat stanowi istotny punkt odniesienia w branży.
Fiat Panda z długą listą osiągnięć
Czterokrotne zwycięstwo w konkursie jest tylko jednym z osiągnięć Pandy. Warto podkreślić, że jest to pierwszy miejski samochód, w którym zastosowano technologię 4WD, a także pierwszy samochód w swoim segmencie, który w 2004 r. otrzymał tytuł „Samochodu Roku”. Ciekawostką może być fakt, że Panda jako pierwszy miejski samochód wjechała na wysokość 5200 m, docierając do obozu bazowego pod Everestem.
Dodajmy, że we Włoszech od 8 lat z rzędu Panda jest liderem sprzedaży, a wraz modelem 500 plasuje się w europejskiej czołówce w segmencie miejskich samochodów. W 2020 r. Fiat Panda odnotował największy wzrost sprzedaży w swoim segmencie w Europie ( o 3,8 proc.) i najlepszy udział w rynku w swojej historii (18 proc.).
Źródło informacji i zdjęcie: FCA Polska
Dodaj komentarz