Kampania marki Motorola nagrodzona w konkursie Effie Awards 2023
Motorola otrzymała prestiżową nagrodę Effie Awards 2023 w kategorii Consumer Goods za kampanię „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor”. Towarzyszyła ona premierze smartfona motorola edge 30 neo. Marka wraz z ambasadorami skupiła się na promocji ważnych dla pokolenia Z wartości, takich jak otwartość i różnorodność.
Projekt zrealizowano jesienią 2022 r. w ramach współpracy marki Motorola oraz bezkompromisowych artystów młodego pokolenia – Margaret, Tymka, Natalii Nykiel oraz Young Multiego. Za realizacją kampanii w obszarze digital oraz social media stała agencja Tigers, dla której było to zwieńczenie kilkumiesięcznej pracy nad konceptem kreatywnym przedsięwzięcia. Działania PR realizowała agencja Rumour, natomiast zakupem mediów zajęła się agencja Assembly.
W ramach kampanii w sieci pojawiły się filmy wideo, w których ambasadorzy marki pokazali prawdziwych siebie. Opowiadali o tym, co jest dla nich istotne, prezentując nieznane dotąd fragmenty ich pozascenicznego życia.
Nie dla szufladkowania
Celem kampanii „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” było przekonanie opinii publicznej, że mylne postrzeganie oraz definiowanie innych, bez zgłębienia się w ich historię, stanowi poważne wyzwanie społeczne. Ambasadorzy marki Motorola zaangażowali się w promowanie wartości mających być odpowiedzią na takie szufladkowanie – otwartości oraz różnorodności.
− Dzięki narracji, jaką udało nam się w tej kampanii zbudować, nie tyle osiągnęliśmy nasze cele sprzedażowe, ale wręcz je przebiliśmy! Przy tym projekcie jako marka również odkryliśmy siebie na nowo, wprowadzając na rynek nowe produkty, w nowych kolorach, jak również docierając do nowej, młodszej grupy docelowej − mówi Anna Staszyńska, Head of Marketing w Motorola.
Statuetka Effie marzeniem marketera
Brązowa statuetka w kategorii Consumer Goods to pierwsza nagroda Effie dla marki Motorola. W czerwcu 2023 r. za tę samą kampanię Motorola otrzymała statuetkę Golden Arrow w kategorii wyzwanie marketera − product launch. − Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs efektywności marketingowe. Ta statuetka jest marzeniem każdego marketera. Pękam z dumy, że kapituła konkursu doceniła kampanię, którą stworzyliśmy wspólnie z Anną Staszyńską z Motorola Polska. A nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa! W kolejnej odsłonie kampanii, tym razem pod nazwą „Odkryj Ocean Możliwości”, której pomysłodawczynią jest Karolina Zduńczyk, jako jeden z ambasadorów marki zadebiutował niedawno Krzysztof Zalewski. Jeżeli chodzi o efektywność, planujemy tu bicie kolejnych rekordów − mówi Karolina Kawska, CEO Tigers.
Cele sprzedażowe i społeczne
− „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” to bez wątpienia bardzo interesująca kampania, będąca wyzwaniem zarówno od strony realizacyjnej, jak i ze względu na swój społeczny wydźwięk. Współpraca z klientem i partnerskimi agencjami przy projektach, gdzie można połączyć cele z promowaniem uniwersalnych wartości, daje nie tylko poczucie solidnie wykonanej pracy, lecz także zwyczajną ludzką satysfakcję ze zrobienia czegoś dobrego – tłumaczy Błażej Siwy, Managing Partner w agencji Rumour.
– Jesteśmy dumni, że Assembly mogło być częścią większego zespołu, który był w stanie osiągnąć sukces w tak prestiżowym konkursie jak Effie Awards. To była jedna z naszych pierwszych wspólnych kampanii z Motorolą i jestem pewna, że tak mocnych projektów przed nami znacznie więcej! Cieszy nasz sama statuetka, ale także satysfakcja klienta ze współpracy z nami oraz innymi zaangażowanymi w projekt agencjami. Niewątpliwie partnerska relacja oraz praca w tak kreatywnym zespole daje motywację na więcej. Jest mi niezmiernie miło, że „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” jako kampania przebiła się do opinii publicznej, osiągnęła nie tylko zasięgi i cele sprzedażowe, ale także swoje cele społeczne – komentuje z kolei Natalia Plawgo, CEE Media Director, Assembly Global.
Źródło informacji i zdjęcia: materiały prasowe
Dodaj komentarz