Izera − plany sprzedaży polskiego elektryka
ElectroMobility Poland, właściciel marki Izera, planuje zbudować nowoczesny, efektywny i „lekki” system dystrybucji oparty na sprzedaży w internecie. Równolegle stawia na nowoczesne formy sprzedaży bezpośredniej, m.in. zlokalizowane w miastach concept stores czy mobilne pop-up stores. Koncepcja sprzedaży, nad którą pracuje EMP, wpisuje się w zmiany, które w ostatnich latach zachodzą na rynku motoryzacyjnym. Ma stanowić atut w podjęciu konkurencji rynkowej przez nową markę z Polski.
Polski „elektryk” będzie sprzedawany w ramach nowoczesnego systemu dystrybucji, opartego na najlepszych wzorcach rynkowych sprawdzonych u partnerów ElectroMobility Poland. − Na świecie odchodzi się od dużych, rozbudowanych salonów dilerskich. My także zmierzamy w tym kierunku. Chcemy odpowiadać na potrzeby klientów i tam, gdzie toczy się ich codzienne życie, dać im możliwość poznania naszej marki i naszych samochodów − mówi Sławomir Bekier, członek zarządu ds. finansowych ElectroMobility Poland.
Podkreśla, że do odbiorcy dociera się teraz przede wszystkim poprzez efektywne kanały internetowe. − Ważne jest jednak stworzenie klientowi możliwości rozmowy z przedstawicielem marki i bezpośredniego, fizycznego kontaktu z samochodem i marką − zauważa.
Nowoczesne kanały dystrybucji
Na nowoczesne kanały dystrybucji stawia również partner technologiczny ElectroMobility Poland − globalny koncern Geely, właściciel takich marek, jak Zeekr, smart czy Volvo. Jak zaplanowano sieć sprzedaży chińskiego producenta, który w zeszłym roku sprzedał ponad 2 miliony aut na świecie? − Nasze sklepy lokalizujemy w miejscach odwiedzanych podczas podróży, gdzie robi się zakupy lub spożywa posiłki, np. w dużych centrach handlowych. W ten sposób możemy nawiązywać z konsumentami bezpośredni i stały kontakt − mówi Ashley Sutcliffe, Director Global Communications Geely Holding Group.
Nawet jeśli efektem wizyty w concept store nie będzie od razu zakup auta, to ważne jest zaznaczenie obecności marki w przestrzeni publicznej. − Zakładamy, że wcześniej czy później klienci wrócą, by kupić nasz produkt, także za pośrednictwem kanałów cyfrowych. W związku z tym posiadamy znaczną liczbę sklepów na różnych popularnych platformach internetowych – dodaje Ashley Sutcliffe.
Obecność w przestrzeni cyfrowej i fizycznej
Obserwując to, co się dzieje na rynku, ElectroMobility Poland zakłada, że sprzedaż Izery będzie opierała się na 4 głównych kanałach. − W przestrzeni cyfrowej, czyli w internecie, z wykorzystaniem efektywnych narzędzi e-commerce oraz fizycznej − w postaci Izera Home, concept stores oraz pop-up stores − zapowiada Wojciech Mieczkowski, dyrektor sprzedaży, marketingu i ścieżki klienta w ElectroMobility Poland.
Izera Home można porównać do tradycyjnego punktu dilerskiego, w którym mieści się zarówno salon samochodowy z ekspozycją różnych modeli aut, jak i punkt serwisowy. Będzie on znajdował się poza centrum miasta, jednak w lokalizacjach, do których można łatwo dotrzeć. W takim miejscu będzie można załatwić wszystkie formalności związane z zakupem auta, a także odbyć jazdę próbną. − Z kolei concept store to format, który jest tam, gdzie potencjalny nabywca będzie obecny. Może to być centrum handlowe czy centrum miasta. W takim kompaktowym obiekcie będzie można dowiedzieć się, czym jest marka Izera, samochód elektryczny, na czym polega elektryfikacja motoryzacji, czyli zdobyć doświadczenie związane z marką, ale niekoniecznie z całą obudową punktu dilerskiego − tłumaczy Mieczkowski.
Mobilny pubkt prezentacji Izery
Kolejnym pomysłem na zwiększenie zasięgu sprzedaży Izery jest pop-up store, czyli mobilny punkt prezentacji samochodu. Powstaną one tam, gdzie jest zainteresowanie marką, a gdzie dostęp do niej jest na co dzień mniejszy. − W dzisiejszej motoryzacji oferta dla klienta i sposób dotarcia do niego stanowią nie mniej ważne atuty marki co parametry i wygląd samochodu. Nowa marka polskich elektryków chce zachęcić swoich przyszłych klientów także w ten sposób, sięgając po wzorce rynkowe, wykorzystując trendy i szukając nowoczesnych i optymalnych rozwiązań w zakresie sprzedaży − przekonują przedstawiciele EMP.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Zdjęcie: ElectroMobility Poland
Dodaj komentarz