Menu

EKS_KV_baner_CTA_600x100px_RYNEK_INWESTYCJI-2
banner PLOM (1200 x 200 px)
previous arrow
next arrow

Menu

Fotografia produktowa – jak zacząć?

Według badań w aż 90% to obraz skłania klienta do zakupu danego produktu. Odkąd powstały pierwsze sklepy internetowe fotografia produktowa zaczęła się niezwykle dynamicznie rozwijać. Od czego zacząć przygotowywanie sklepu pod kątem aspektów wizualnych?

fotografia produktowa

Na czym polega fotografia produktowa?

Fotografia produktowa to samoistnie wyodrębniona dziedzina fotografii, zajmująca się tworzeniem zdjęć produktów sprzedawanych przez internet. Z pewnością każdy dostrzegł, jak niesamowite mogą być niektóre wizualizacje produktów w poszczególnych sklepach internetowych. Profesjonalność i kreatywność to czynniki, które wpływają na sukces sprzedażowy. Oferowane klientom produkty powinny być umiejętnie sfotografowane tak, aby przykuwały uwagę i eksponowały najliczniejsze zalety.

Fotografia produktowa – rodzaje zdjęć i strategii

W obrębie fotografii produktowej można wyróżnić kilka rodzajów zdjęć. Bardzo popularne są packshoty, czyli fotografie wykonywane na białych tłach. Trudno ich nie zobaczyć, wybierając losowo jakikolwiek zestaw dziesięciu sklepów internetowych. Elektronika, odzież, a nawet artykuły do sprzątania będą prezentowały się świetnie właśnie dzięki zastosowaniu takiej formuły.

Do dalszych rodzajów należą fotografie z efektami wizualnymi, odzwierciedlającymi cechy produktu. Materiały błyszczące i przezroczyste szczególnie nadają się do bycia zaprezentowanymi w ten sposób. Łatwo wyobrazić sobie połyskujący w świetle wyświetlacz smartfona, który będzie zachęcał do zakupu. Do nieco bardziej zaawansowanych technik należą profesjonalne obróbki w programach graficznych. Wówczas możliwości stają się praktycznie nieograniczone. Butelka perfum, wokół której unosi się żar i ogień, szampon wrzucony w błękitną wodę czy efektowna lampa rozświetlająca ciemne tło to jedne typowych i wciąż skutecznie oddziałujących przykładów.

Niektóre rodzaje produktów wymagają zastosowania specjalnych metod i narzędzi. Świetnym przykładem będą artykuły odzieżowe, wymagające zrobienia zdjęcia na manekinie. Dobrze jednak, jeśli na zdjęciu widoczny będzie wyłącznie sprzedawany produkt. Jak to osiągnąć? Służą do tego niewidzialne manekiny, tzw. manekiny-duchy. Wprawny grafik i fotograf jest w stanie zrobić zdjęcie idealnie prezentujących się elementów garderoby.

Fotografia produktowa – jak zacząć? Porady dla początkujących

Jeżeli dopiero startujemy z naszym sklepem internetowym, a liczba produktów nie przekracza kilkudziesięciu, można pokusić się o samodzielną realizację otoczki wizualnej. W tym celu konieczna będzie jednak inwestycja w trzy rzeczy: aparat ze specjalnym obiektywem, oprogramowanie graficzne i czas, potrzebny do nauki. Najprościej wykonuje się fotografię produktową małych artykułów. Wówczas za tło może uchodzić nawet zwykła, biała kartka papieru formatu A3/A4.

Należy pamiętać o tym, że na jakość zdjęć od strony technicznej wpływa szereg parametrów. Do najważniejszych zalicza się rozmiar zdjęcia w pikselach i rozdzielczość (dobrze, aby zdjęcia były duże, dzięki czemu przy przybliżeniu ich przez użytkownika nie stracą tak na jakości). Kolejnym aspektem jest format zdjęcia (PNG, JPG, TIFF).

Skąd wziąć profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego?

Każdy produkt jest inny, dlatego wymaga indywidualnie sporządzonych fotografii. Jeśli jednak sprzedawany w sklepie asortyment jest popularny, istnieje możliwość nabycia zdjęć od producenta lub dostawcy. Zawsze warto zorientować się w tym zakresie jeszcze przed nawiązaniem współpracy. W innych przypadkach zaleca się albo sporządzenie zdjęć samemu, albo nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją, która dostarczy wszystkie pożądane materiały!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.