Food Expo 2017 – Grecja szansą dla polskich producentów żywności
Paradoksalnie kryzys w Gracji przyczynił się do gwałtownego wzrostu polskiego eksportu do tego kraju. W skutek spadku dochodów, Grecy ograniczyli import drogich towarów z Europy Zachodniej i szukają ich tańszych odpowiedników. Od lat Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Atenach zajmuje się promocją polskich firm. Kiedy Grecja otwiera się na polski eksport, warto skorzystać z zaproszenia Ambasady na Międzynarodowe Targi Spożywcze Food Expo 2017.
Mimo, że Grecja ma tylko 11 mln mieszkańców, co roku odwiedza to państwo 24 mln turystów. W kraju działa 10 tys. hoteli. Dlatego eksportowanie tam artykułów rolno-spożywczych to ogromna szansa dla Polski. W latach 2012 – 2015 wartość polskiego eksportu do Grecji wzrosła o 47%. Trzeba tu dodać, że polskie produkty cieszą się dużym zainteresowaniem grackich przedsiębiorców.
Import stanowi podstawę greckiego rynku wyrobów rolno-spożywczych. Wartość importu w tym sektorze szacuje się na 5,5 mld euro rocznie, a udział polskich firm na tym rynku systematycznie rośnie. Grecki rynek żywności i przemysł gastronomiczny notują największy wzrost w całym basenie Morza śródziemnego.
Międzynarodowe Targi Spożywcze Food Expo 2017 odbędą się w Atenach między 18 a 20 marca. W trakcie targów zostanie zorganizowane posiedzenie Zarządu Polsko – Greckiej Izby Przemysłowo – Handlowej. Szczegóły a także harmonogram imprez dostępne są na stronie internetowej Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Atenach.
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji przyjmuje zgłoszenia do 11 marca. Zapewnia on wszelką pomoc związaną z pobytem i w czasie rozmów handlowych. Uczestnik pokrywa koszty przylotu, zakwaterowania, ubezpieczenia i wyżywienia. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji pokrywa natomiast koszty organizacji spotkań, tłumaczeń, wynajem sali i sprzętu audio-wizualnego, oraz spotkań B2B. Organizuje też bezpłatną pomoc przy prezentacji w języku greckim, organizacji seminariów i konferencji prasowych, oraz tłumaczeniach. Informacja o firmie w języku greckim znajdzie się na jego stronie internetowej.
Zapewnione zostaną nieodpłatnie: odbiór z lotniska i pomoc w zakwaterowaniu, dobór partnerów do rozmów B2B, pomoc w pozyskiwaniu partnerów podczas targów, Jeśli firma nie ma możliwości uczestnictwa w targach, może przesłać na adres Wydziału swoje materiały promocyjne w języku angielskim lub greckim. Zostaną one bezpłatnie wystawione na polskim stoisku promocyjnym.
Polska ambasada w Atenach cyklicznie zaprasza krajowych przedsiębiorców do udziału w imprezach targowych na terenie Grecji. Na zeszłorocznych targach Food Expo 2016 zaprezentowało się ponad 350 wystawców. Cieszyły się one ogromna popularnością. Odwiedziło je 80 tys. osób. W targach uczestniczą producenci: artykułów spożywczych i delikatesowych, mięs i wyrobów mięsnych, nabiału, żywności mrożonej, zbóż i roślin strączkowych, a także producenci maszyn, do przetwarzania żywności, opakowań i wyposażenia supermarketów.
Źródło – Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Atenach
Dodaj komentarz