Menu
Menu

Fakty i mity o ubezpieczeniach. Co wybierają Polacy?

Stając przed wyborem ubezpieczenia pojazdu, możemy napotkać wiele rozwiązań, których zadaniem jest zabezpieczenie nas na wypadek niepożądanych sytuacji, takich jak rozbita szyba, a także dodatkowa ochrona, np. na czas wakacyjnego wyjazdu. Czy Polacy decydują się na usługi dodatkowe? Co biorą pod uwagę, wybierając ubezpieczenie?

Beesafe, nowy startup technologiczny powiązany z marką Compensa, przeprowadził badanie, analizując preferencje Polakom dotyczące usług ubezpieczeniowych. Oto fakty i mity wynikające z sondażu.

FAKT: Przed urlopem Polacy rzadko myślą o ubezpieczeniu

60 proc. badanych odpowiedziało, że zna rozwiązanie pomocy assistance w podróży zagranicznej. Mimo to zaledwie 1/5 potwierdziła, że je stosuje. Jednocześnie trzeba pamiętać, że jeszcze kilka lat temu, w 2017 r., jedynie 60 proc. Polaków wybierało samochód jako środek transportu na wakacjach (dane z raportu „Polak jedzie na wakacje”, Kongsberg Automotive, 2017). Obecnie Polacy częściej stawiają na komfort podróżowania samochodem w ograniczonym gronie, przykładając wagę do bezpieczeństwa. Tendencja ta ma przełożenie na decyzję o wyborze ubezpieczenia assistance podczas podróży – 55 proc. respondentów wyraziło chęć skorzystania z niego w przyszłości.

FAKT: Polacy wciąż niechętnie korzystają z ubezpieczenia w transporcie miejskim

Od kilku lat rośnie zainteresowanie alternatywnymi środkami komunikacji, m.in. elektrycznymi hulajnogami, deskorolkami oraz rowerami miejskimi. Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome zalet korzystania z tych form przemieszczania się – od tych związanych z ochroną środowiska przez unikanie korków po rozrywkowe aspekty towarzyszące tym formom komunikacji. Jednocześnie zaledwie 30 proc. badanych wie, jak można się ubezpieczyć na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia w transporcie alternatywnym. Może to wynikać ze wciąż wąskiej oferty tego rodzaju ubezpieczeń.

MIT: Polacy ograniczają się do podstawowej oferty ubezpieczeniowej

Czasy, w których przeciętny Polak wybierał wyłącznie podstawową opcję ubezpieczenia, możemy uznać za słusznie minione. Jak wynika ze wspomnianego badania, aż 89 proc. respondentów odpowiedziało, że byłoby zdecydowanie chętnych lub raczej chętnych, aby skorzystać także z assistance, czyli doraźnej pomocy w przypadku awarii lub kolizji. Aż 2/3 badanych zadeklarowało, że już korzysta z takiego rozwiązania.  Ponad połowa respondentów potwierdziła, że zna rozwiązania obejmujące organizację i pokrycie kosztów naprawy auta wraz z jego transportem. Co piąty ankietowany stosuje je w praktyce.

MIT: Ubezpieczenia pojedynczych części auta uznajemy za niepraktyczne

W przypadku ubezpieczenia szyb 76 proc. respondentów uznało je w badaniu za przydatne. Jeśli chodzi o opony, odpowiedzi twierdzącej udzieliło 58 proc. respondentów. Podobny wynik dotyczy ubezpieczenia akumulatora, które za praktyczne uznało 54 proc. badanych.

Co czeka branżę ubezpieczeń?

Jak zatem prezentuje się przyszłość ubezpieczeń? − By nadążyć za preferencjami scyfryzowanego świata, ubezpieczyciele będą musieli oferować rozwiązania nowej generacji – w pełni mobilne, łatwe w obsłudze i po prostu wygodne. Widząc, jak wysoki jest wśród Polaków poziom oczekiwań względem finansowych usług mobilnych, zdecydowaliśmy o tym, by właśnie w Polsce pilotażowo uruchomić nasz nowy zwinny kalkulator OC/AC – Beesafe. Jesteśmy przekonani, że upraszczanie procesu zakupu ubezpieczenia jest przyszłością branży i bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania konsumentów względem usług cyfrowych – mówi Rafał Mosionek, CEO Beesafe.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. czytaj więcej ROZUMIEM