Menu
  • Menu

    Czy warto wejść w handel internetowy?

    Rok 2020 zrewolucjonizował wiele dziedzin życia. Ograniczenia związane z wprowadzonym, rygorem sanitarnym w szczególny sposób odczuli właściciele sklepów i stacjonarnych punktów sprzedaży. Spadek ilości klientów w znaczący sposób odbił się na wysokości obrotów, nic więc dziwnego w tym, że część przedsiębiorców zaczęła szukać alternatyw i rozważać przeniesienie prowadzenia biznesu do internetu. Czy jest to dobry pomysł?

    handel internetowy

    Transformacja modelu sprzedaży

    Tradycyjne formy sprzedaży już od lat są skutecznie podgryzane przez konkurencję w postaci handlu elektronicznego. Rozwój tej dziedziny biznesu jest ściśle związany z coraz powszechniejszym, tańszym i szybszym dostępem do internetu. Dziś już trudno sobie wyobrazić codzienne funkcjonowanie bez możliwości korzystania z zasobów globalnej sieci.  Przydaje nam się ona w pracy, dostarcza rozrywki, najczęściej to z niej czerpiemy informacje na temat wydarzeń w kraju i na świecie. Internet skutecznie wyparł tradycyjne środki przekazu, wiele gazet i czasopism musiało z tego powodu ograniczyć nakłady lub całkowicie zrezygnować z publikacji drukowanych, skutki elektronicznej ekspansji odczuła również telewizja oraz radio. Fala zmian dotknęła także przedstawicieli handlu.

    Zacznijmy od spojrzenia na handel w sieci z punktu widzenia klienta. Tu sytuacja wydaje się komfortowa i niemal pozbawiona wad. Wygodny fotel i komputer z dostępem do internetu to wszystko, co jest potrzebne, by móc przebierać w dziesiątkach tysięcy ofert. W sieci kupujemy już nie tylko książki, czy drobny sprzęt elektroniczny, ale także meble, żywność, a w ostatnim czasie popularność zdobywają nawet wirtualne salony samochodowe. Słowem, da się znaleźć niemal wszystko to, co jest potrzebne w codziennym życiu. Nie ponosimy przy tym kosztu dojazdu do sklepów, nie tracimy czasu na stanie w korkach i kolejkach. O nasze bezpieczeństwo dba prawo, które umożliwia zwrot w określonym czasie zakupionych w internecie towarów, jeśli nie spełniają one naszych oczekiwań.

    Korzyści dla sprzedających

    Zastanówmy się, jak ta sama kwestia wygląda z drugiej strony barykady. Jakie korzyści z handlu internetowego może czerpać sprzedający? Przede wszystkim zyskuje on dostęp do ogromnej bazy potencjalnych odbiorców. W odróżnieniu od tradycyjnych, a więc stacjonarnych form handlu nie jest ograniczony terytorialnie i nic nie stoi na przeszkodzie, by oferował produktów na terenie całego kraju, a nawet świata. Kolejną zaletą jest ograniczenie kosztów dzięki wyeliminowaniu konieczności posiadania powierzchni sklepowej. Wystarczy magazyn i zdecydowanie mniejsza ilość osób do jego obsługi.

    Warto jednak zauważyć, że po stronie sprzedawcy znajduje się odpowiedzialność za realizację szybkich i bezpiecznych dostaw, Tu naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców wychodzą firmy spedycyjne oraz dostawcy opakowań. Szczególnie to drugie zagadnienie warte jest uwagi. Solidny karton i wytrzymała taśma pakowa zabezpieczy przesyłkę, co nie tylko pozwoli na ochronę zawartości, ale też sprzyjać będzie budowaniu pozytywnego wizerunku sprzedawcy w oczach odbiorców. Jest to z pewnością aspekt, który warto wziąć pod uwagę, rozważając zalety wejścia w branżę handlu elektronicznego.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.