Menu
Menu

Comarch wdraża system e-wizyt w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych

Pandemia koronawirusa spowodowała, że różne podmioty zaczęły świadczyć usługi na odległość, wykorzystując nowe technologie. Służy to zapewnieniu bezpieczeństwa pracowników i interesantów oraz usprawnieniu procesów administracyjnych. Jedną z takich instytucji jest ZUS, który we współpracy z firmą Comarch w październiku 2020 r. wprowadził usługę zdalnych wideokonsultacji.

 

Telemedycyna nowym wzorem dla biur obsługi klienta

System powstał w oparciu o rozwiązania wykorzystywane w telemedycynie, dostosowując je do procesów obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Na potrzeby ZUS polska firma IT stworzyła dedykowany system e-Wizyta, przeznaczony do umawiania i przeprowadzania wideorozmów z klientami.

Co ważne, dzięki zabezpieczeniom w systemach medycznych połączenie poprzez e-Wizytę w ZUS-ie jest szyfrowane, co pozwala chronić dane poufne klientów. To niekwestionowana przewaga nad popularnymi komunikatorami internetowymi, które bywają nieprawidłowo wykorzystywane do kontaktu z klientami oraz pacjentami. System e-Wizyta w ZUS zapewnia profesjonalizm kontaktu, chroniąc przed cybernadużyciami, które mogą dotyczyć również placówek.

Struktura systemu dostosowana do wielostanowiskowej pracy konsultantów ZUS

Szybka reakcja ZUS-u umożliwiła dostosowanie struktury systemu do wielostanowiskowego charakteru pracy konsultantów we wszystkich oddziałach w Polsce. Dzięki temu klienci mają możliwość zamówienia wizyty z 6 obszarów tematycznych, bez konieczności pojawiania się osobiście przy okienku.

Rozwiązanie wdrożono we wszystkich 43 oddziałach w Polsce. Dodatkowo w grudniu zwiększono liczbę stanowisk, na których odbywa się zdalna obsługa klientów. Dzięki temu liczba równoczesnych e-Wizyt wzrosła ze 172 do niemal 300.

Szeroki zakres świadczeń online

Rezerwując e-Wizytę w ZUS, należy wybrać jej zakres tematyczny. Klienci mogą porozmawiać z ekspertem o sprawach związanych z emeryturami i rentami, wypłatą zasiłków, prowadzeniem firmy, ulgami i umorzeniami, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej.

Podczas spotkania istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Do połączenia się z pracownikiem ZUS wystarczy komputer lub inne urządzenie z kamerą i dostępem do internetu. O zakresie możliwości systemu można przeczytać w bezpłatnym materiale: https://www.comarch.pl/healthcare/e-wizyta-w-zus/.

Korzyści związane z cyfryzacją placówki

Wprowadzenie nowego systemu pozwoliło na rozładowanie kolejek w placówce oraz umożliwiło szybsze załatwienie spraw przez klientów. Poufne dane interesantów są całkowicie bezpieczne dzięki szyfrowanym połączeniom. Dzięki e-Wizycie w ZUS, Zakład Ubezpieczeń Społecznych bez przeszkód i przestojów realizuje swoje usługi, nie narażając klientów oraz pracowników na ewentualne zarażenie.

Co po pandemii? Zasadność zastosowania systemu po Covid-19

System e-Wizyta w ZUS to rozwiązanie skrojone pod dzisiejsze potrzeby rynkowe, wynikające z pandemii COVID-19. Ale czy po pandemii nadal będziemy chcieli korzystać z tego typu systemów? Wydaje się, że jest to nieuniknione, gdyż zdalne wizyty zapewniają klientom i pracownikom dużą wygodę.

Comarch wyszedł naprzeciw innym placówkom obsługującym klientów w tzw. okienku przyjęć i stworzył siostrzany system Comarch e-Consultant. Dzięki temu już nie tylko ZUS może korzystać z technologicznych udogodnień urzędowych, ale wszystkie firmy, które chciałyby przyjmować petentów na odległość.

Bezpłatny webinar dla placówek z biurem obsługi klienta

W celu zaprezentowania systemu Comarch organizuje bezpłatny webinar, podczas którego firma przedstawi szerokie możliwości systemu dla placówek z każdego sektora gospodarczego. W trakcie webinaru przedstawione zostanie również wdrożenie e-Wizyty w ZUS z komentarzem kierownika projektu.

Wydarzenie zaplanowane jest na 10.03.2021 r., na godz. 10.00. Aby dołączyć do wydarzenia, należy zarejestrować się przez stronę: https://event.comarch.com/healthcare/pl/comarch-e-consultant/.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

2 odpowiedzi na “Comarch wdraża system e-wizyt w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych”

  1. Karol pisze:

    Może wreszcie coś usprawni obsługę w ZUS-ie…

  2. KasiaKatarzyna pisze:

    Tej instytucji raczej już nic nie uratuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. czytaj więcej ROZUMIEM