Menu
  • Menu

    5 sposobów na rzucanie palenia. Jak się za to zabrać?

    Palenie to nałóg, na który wydajemy rocznie mnóstwo pieniędzy. Przeciętny palacz wypala około 250 zł miesięcznie, a liczba ta zwiększa się wraz ze wzrostem ceny papierosów. W ciągu roku kosztuje nas to około 2800 zł, co w ciągu 15 lat daje okrągłą kwotę 42 000 zł. Za taką ilość gotówki, jesteśmy w stanie zakupić wysokiej klasy samochód, który będzie służył nam przez kilka lat. Dodatkowo rzucając palenie zmniejszamy ryzyko wystąpienia nowotworów, poprawiamy krążenie krwi, wyostrzają się zmysły, poprawiamy kondycję fizyczną, a także płuca i oskrzela zaczynają się oczyszczać. Zalet rzucenia palenia jest mnóstwo dlatego warto się zdecydować. Przedstawiamy 5 skutecznych sposobów na rzucenie palenia.

    rzucanie palenia

    1. Silna wola i motywacja to podstawa.

    Rzucenie palenia wymaga od nas przede wszystkim silnej woli. Dla niektórych jest to już rutyna, codzienne działanie. Z reguły chęć na zapalenie papierosa przemija po kilku minutach. Tak więc w tym czasie szybko powinniśmy przekierować myśli na całkiem inną czynność. To naprawdę pomaga! Przypomnij sobie również, podczas jakich czynności najczęściej sięgałeś po nikotynę. Aby nie czuć pustki w tym czasie, spróbuj zastąpić poprzednią niezdrową czynność czymś innym, bardziej przystępnym. Może zamiast sięgać po papierosa po wypiciu kawy, lepiej wyjść na spacer?

    2. Leki stosowane w leczeniu uzależnienia od nikotyny.

    Leki bez recepty na rzucanie palenia mogą okazać się skuteczniejsze niż wielu przypuszcza. Często jest to jedyny skuteczny sposób, szczególnie dla osób, które palą już od bardzo długiego czasu. Działają one na takiej zasadzie, że posiadają w składzie niskie dawki nikotyny, dzięki czemu łagodzą głód nikotynowy, a także objawy odstawienia tytoniu. Z reguły leki zażywa się cyklami, początkowo liczba tabletek może wynosić nawet 6-7, z czasem jednak zmniejszamy ich ilość, oczywiście nie sięgając po żadne papierosy.

    3. Poproś znajomych o wsparcie.

    Jeśli naprawdę zdecydujesz się na rzucenie palenia, warto chwilę zastanowić się, w jakim towarzystwie się spotykamy. Jeśli są to osoby palące, poproś ich, aby nie częstowali Cię papierosem, a jeszcze lepiej, aby nie palili w Twoim otoczeniu. Dodatkowo przygotujesz ich, w przypadku, gdy przez brak nikotyny staniesz się rozdrażniony. Poproś o wyrozumiałość, gdyż może się zdarzyć, że staniesz się bardzo nieprzyjemny dla otoczenia.

    4. Unikaj.

    Jeśli co jakiś czas jesteś świadkiem, gdy ktoś pali papierosa i nagle nabierasz ogromnej ochoty na zażycie nikotyny, powinieneś zdecydowanie unikać takich miejsc. Unikaj picia alkoholu i kawy, po której z reguły przypominamy sobie o istnieniu tej szkodliwej rośliny. Trzymaj się daleko od wszelkich źródeł stresu, a także pośpiechu.

    5. Postaw na aktywność fizyczną.

    Często sięgamy po papierosa, ze względu na ciągle towarzyszący nam stres. Jeśli nie jesteśmy w stanie pozbyć się źródła, musimy „leczyć” objawy. Aby zapomnieć o stresie, warto spróbować dowolnej aktywności fizycznej. Przykładowo podczas biegania zwiększa się stężenie serotoniny, czyli hormonów szczęścia, które w znaczny sposób poprawiają humor i pomagają zapomnieć o problemach. Sport możemy łączyć z innymi metodami, wówczas szanse na osiągnięcie końcowego sukcesu znacznie się zwiększają.

    fot: pixabay.com

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.