Menu
  • Menu

    Jak zrobić dobrą reklamę?

    Teriston„Reklama dźwignią handlu” – to przysłowie funkcjonuje od bardzo dawna i trzeba przyznać, że nie traci na ważności. Każdy, kto chce dotrzeć ze swoimi produktami do potencjalnych klientów i w efekcie odnotować zyski w sprzedaży, musi postawić na skuteczną reklamę. Pozostaje jednak pytanie, jak w dobie internetu zainteresować użytkownika, który widział już niemal wszystko? Trzeba zrobić dobrą reklamę!

    Co to znaczy dobra reklama?

    Wielu przedsiębiorców z pewnością zadaje sobie pytanie, co to tak naprawdę znaczy „dobra reklama”. Z ich punktu widzenia dobrą reklamą jest ta, która bardzo szybko się zwróci i nakręci ogromne zyski. Patrząc jednak z perspektywy widza wyciąga się nieco inne wnioski:

    Reklama ma być przede wszystkim ciekawa, musi mieć „to coś”, dzięki czemu będzie zapamiętana na długo i postrzegana jako oryginalna – niepowtarzalna i inna niż wszystko, co widz do tej pory widział. Reklama musi informować o produkcie w sposób zwięzły, zrozumiały dla odbiorców i sugerujący zakup właśnie tego produktu. Reklama musi budzić pewne emocje. – mówi Marcin Pydyn (Teriston), który zajmuje się produkcją profesjonalnych reklam.

    Poza tym należy pamiętać o tym, że dobra reklama musi być zgodna z przepisami prawa i dobrymi obyczajami – czyli nie szokować za bardzo.

    Telewizja czy radio?

    Sprawa istotna jest również wybór nośnika przekazu reklamowego. W tym celu należy dokładnie przeanalizować, które medium zapewni nam dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów przy jak najmniejszych kosztach i jednocześnie najlepszej efektywności przekazu reklamowego.

    Każdemu reklamodawcy zależy przecież na tym, by reklama docierała do wytypowanego targetu. Istotna jest również geografia – mam tutaj na myśli to, by reklama ukazywała się na obszarze geograficznym, gdzie rozprowadzany jest produkt. Nie można przecież bezsensownie przepalać budżetu reklamowego – dodaje Marcin Pydyn.

    Czy produkcja reklam telewizyjnych ma jeszcze sens?

    W dobie wielu nośników reklamy dużo osób nadal zastanawia się, czy produkcja reklam telewizyjnych nadal ma znaczenie. Wielu widzów swoją uwagę lokuje teraz w Internecie. Mimo wszystko telewizja nadal jest medium, w którym warto puszczać przekaz reklamowy. Dlaczego?

    Reklama w telewizji to taki przekaz, który działa na wiele zmysłów jednocześnie – jest tam dźwięk, ruch, wszelkiego rodzaju doznania wizualne. Daje to pole do popisu – reklamowane produkty lub usługi mogą być dokładnie zaprezentowane, omówione. Reklama telewizyjna pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Według badań przecież przekaz reklamowy w telewizji najsilniej wpływa na zachowania konsumentów. – mówi Marcin Pydyn (Teriston).

    Warto stawiać na profesjonalistów

    Dobra reklama telewizyjna mimo wszystko powinna być zrobiona przez profesjonalistów. Oni nie tylko mają sprzęt pozwalający na nakręcenie materiału dobrej jakości, ale również wiedzą, na co zwrócić uwagę i w jaki sposób ukazać dany produkt lub usługę, by było to atrakcyjne. Ponadto są to osoby z doświadczeniem, a zatem służą swoją wiedzą i spostrzeżeniami.

    Dobra reklama to pojęcie, które łączy w sobie cele reklamodawcy z potrzebami potencjalnych klientów. Warto zatem dokładnie przeanalizować te zagadnienia i stworzyć naprawdę wartościowy przekaz, który bardzo szybko się nam zwróci.

    3 odpowiedzi na “Jak zrobić dobrą reklamę?”

    1. Dzisiaj mało kto stara się przygotować reklamę wielostopniową, gdzie najpierw budujemy relacje, a dopiero później sprzedajemy. Wszyscy wybierają od razu reklamę jednostopniową, kierują ruch na ofertę i nie żadnej sprzedaży. Dlatego jest nierentowna.

    2. Klaudia pisze:

      W mojej firmie postawiłam na reklamę w sieci, ale że na jej efekty trzeba nieco poczekać, zainwestowałam w najzwyklejsze ulotki w A3extra i po prostu rozdaję je na ulicy. To najlepszy sposób na dotarcie do lokalnego klienta. Zdecydowałam się także na pozycjonowanie, ale i tutaj od razu nie będzie rezultatów.

    3. Ophelia pisze:

      Zgadzam się z tym, iż dobra reklama jest główną dźwignią handlu. W końcu nasze potrzeby budują tak naprawdę podaż, a jak wiadomo przemyślany spot reklamowy potrafi skutecznie rozbudzić nasze oczekiwania i sprawić, że automatycznie zapragniemy dany produkt posiadać. W przeszłości pewien dom produkcyjny wykonał dla mnie fantastyczny spot, który aż miło się oglądało. Na własnej skórze przekonałam się wówczas o tym jak duże możliwości niesie za sobą taka produkcja.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *