Menu

Menu

Usługa mojeID umożliwi zdalne potwierdzanie tożsamości

Opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z bankiem PKO BP usługa mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości – pisze “Gazeta Bankowa”. Usługa dostępna jest już dla klientów PGNiG. Dzięki niej użytkownik zyskuje możliwość załatwiania większej liczby spraw bez konieczności wychodzenia z domu.

Usługa mojeID nie wymaga od użytkownika zapamiętywania specjalnych loginów i haseł. Obecnie każdy człowiek, który korzysta z wielu usług internetowych musi zapamiętywać hasła, lub zapisywać je, narażając swoje konta na ingerencję osób niepożądanych.

Ponadto, wiele spraw załatwianych dotychczas tylko w siedzibie danej instytucji można dzięki nowemu rozwiązaniu przenieść do Internetu. Usługa mojeID została po raz pierwszy zastosowana przez PKO Bank Polski – pisze “Gazeta Bankowa”. PGNiG Obrót Detaliczny jest natomiast pierwszym podmiotem komercyjnym, który wprowadził nowe narzędzie.

Jak powiedział cytowany przez “Gazetę Bankową” Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Bank Polski: Nie ma rozwoju cyfrowych usług komercyjnych i publicznych bez cyfrowej tożsamości. Z mojeID identyfikacja przebiega sprawnie i bezpiecznie. Wykorzystanie danych potwierdzających tożsamość – analogicznych, jak w bankowości elektronicznej – to bardzo duża wygoda dla internautów.

Usługa mojeID wymaga użycia narzędzia identyfikacji elektronicznej e-Tożsamość. Wydawane jest ono przez PKO Bank Polski. Składa się na nie zestaw danych, które potwierdzają tożsamość użytkownika. Dzięki niemu można na przykład podpisać przez Internet umowę na dostawę gazu z PGNiG Obrót Detaliczny. Wcześniej czynność ta wymagała wizyty w punkcie obsługi klienta.

Jak działa usługa działa mojeID?

Jak pisze “Gazeta Bankowa”: Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania paliwa gazowego, zostaje przekierowany na stronę serwisu iPKO by potwierdzić swoją tożsamość. W konsekwencji wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty klienta.

Również realizacja takiej umowy będzie odbywać się elektronicznie przez specjalny serwis. Dzięki zastosowaniu formy elektronicznej wszelkie formalności można załatwiać 24 godziny na dobę.
Jak pisze “Gazeta Bankowa”, PKO Bank Polski planuje coraz szersze zastosowanie nowoczesnych technologii takich jak usługa mojeID, czy rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.

Nowe narzędzie ma szansę trafić do wielu użytkowników. PGNiG jest liderem sprzedaży gazu ziemnego w naszym kraju. Z jego usług korzysta w tej chwili prawie 7 milionów odbiorców. Znajdują się wśród nich małe i średnie przedsiębiorstwa, instytucje samorządowe oraz większość gospodarstw domowych.

Krajowa Izba Rozliczeniowa została powołana z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich oraz 16 banków komercyjnych. Jej celem jest usprawnianie i elektronizacja rozliczeń międzybankowych w Polsce. KIR dostarcza specyficzne dla sektora bankowego rozwiązania systemowe oraz uczestniczy w cyfryzacji procesów gospodarczych i usług publicznych.

Autor: Sebastian Bujak
Źródło: “Gazeta Bankowa”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.