Menu

Menu

Tesla kontra Porsche — rywalizacja elektryków

W ostatnim czasie Porsche Taycan zaskoczyło świat informacją o tym, że pobili rekord na torze Nürburgring dla samochodów elektrycznych. Nie spodobało się to szefowi Tesli, który od razu rzucił wyzwanie Niemieckiemu koncernowi.

Porsche Taycan ustanowiło wynik 7 minut i 42 sekundy na legendarnym torze. Jest to bardzo dobry wynik, który bezpośrednio zagraża Tesli S, uważanej do tej pory za najszybsze auto elektryczne. Co więcej, autorzy Popular Mechanics uważają, że Porsche Taycan może być pierwszym modelem, który zagrozi Tesli.

Elon Musk, właściciel Tesli nie pozostał jednak obojętny. Znany ze swej impulsywności, od razu zareagował na twitterze, obiecując, że Tesla S pojawi się na torze Nürburgring. Spotkanie to będzie miało duży wpływ na rywalizację. O ile do niego dojdzie, ponieważ Tesla S musi zostać poddana modyfikacjom ze względów bezpieczeństwa, żeby móc pojawić się na torze.

Czy Porsche zagraża tesli?

Porównując te dwa samochody łatwo zauważyć, że są one do siebie bardzo podobne. Długość modeli różni się o 16 mm, natomiast rozstaw osi o 60. Tesla jest jednak o 107 kg cięższa, jednocześnie ma znacznie większą pojemność bagażnika.

Osiągi aut również są podobne — zarówno jeżeli chodzi o moc, jak i prędkość maksymalną. Również przyśpieszenie do 100 km/h jest podobne, tesla osiąga tę prędkość w czasie 2,4 s, natomiast Porsche w 2,8 sekundy.

Różnica pojawia się w zasięgu — Tesla według WLTP może pochwalić się nawet 590 km zasięgu, natomiast Porsche przejedziemy maksymalnie 412 km. Należy pamiętać jednocześnie, że Porsche posiada wiele nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań w swoim modelu, takich jak ładowanie indukcyjne, czy też możliwość ładownia mocą 400 kW.

Więcej informacji na temat elektromobilności znajdziesz na stronie ElectroMobility Poland

Jedna odpowiedź do “Tesla kontra Porsche — rywalizacja elektryków”

  1. anonanon pisze:

    Co za idiotyzmy. M.in.
    > Tesla jest jednak o 107 kg cięższa, jednocześnie ma znacznie większą pojemność bagażnika.

    Tesla Model S performance jest ~80 kg lżejsza.

    Porsche Taycan Turbo S 2,323 kg (5121 lbs)
    Porsche Taycan Turbo   2,327 kg (5132 lbs)
    Tesla Model S Performance 2,241 kg (4941 lbs)

    > O ile do niego dojdzie, ponieważ Tesla S musi zostać poddana modyfikacjom ze względów bezpieczeństwa, żeby móc pojawić się na torze.

    facepalm.jpg

    > Porsche posiada wiele nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań w swoim modelu, takich jak ładowanie indukcyjne, czy też możliwość ładownia mocą 400 kW.

    Nie ma.
    270kW i tylko na 800V stacjach.
    A tak 50kW w standardzie i za dopłatą do 150kW na 400V.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.