Menu
  • Menu

    Szkolenia w firmie – inwestycja w ludzi

    Czy wiesz, że każda złotówka przeznaczona na inwestowanie w kapitał ludzki w Twojej firmie przynosi niemal dwukrotny zysk? Dlaczego pracodawcy, mający problemy z rekrutacją wysoko wykwalifikowanej kadry, nie dbają o stały rozwój kompetencji u osób już zatrudnionych w organizacji? Czy w dobie rynku pracownika firmę stać, by ponosić straty wynikające z braku programów rozwojowych, kursów i szkoleń, w których mogliby brać udział menedżerowie? Sprawdź, jakie efekty przynoszą szkolenia organizowane dla kadry pracowników i dlaczego jest to korzystna inwestycja.

    Szkolenia w firmie

    Szkolenia otwarte, dzięki którym możliwy jest rozwój naszych pracowników, powinny być wpisane w działania każdej organizacji i planowane z wyprzedzeniem w taki sposób, by co roku stała część budżetu przeznaczona była na inwestowanie w kapitał ludzki. Niezbędne jest również wdrożenie polityki szkoleniowej, jako nieodłącznego elementu funkcjonowania naszej firmy. Określi ona potrzeby rozwojowe wszystkich pracowników na poszczególnych stanowiskach, a także umożliwi znalezienie adekwatnych szkoleń otwartych, spełniających oczekiwania naszej kadry. To niezbędny element  zarządzania zasobami ludzkimi każdej firmy.

    Pamiętajmy również o wyzwaniach jakie niesie za sobą rynek pracownika, a także niska stopa bezrobocia, które  są czynnikami bezpośrednio wpływającymi na wzrost oczekiwań w stosunku do firmy przez osoby w niej zatrudnione. Coraz ciężej także zrekrutować specjalistów w danej dziedzinie, czy menedżerów wyższego szczebla – są oni zakorzenieni w organizacjach, które oferują im nie tylko dobre warunki finansowe, ale przede wszystkim możliwość ciągłego rozwoju. Oferta szkoleń, z której mogą korzystać pracownicy powinna więc być przygotowana w sposób rozsądny z założeniem, że przyniesie konkretne korzyści.

    Przeanalizujmy, co dają szkolenia otwarte organizacji? Co pracodawca zyskuje doszkalając kadrę?

    Obecnie na rynku jest łatwo dostępna i szeroka oferta szkoleń, spośród której można wybrać odpowiedni program dla Twojej firmy. Warto na etapie analizy uwzględnić cele strategiczne firmy, a także kompetencje, które chcemy doskonalić u naszych pracowników. Dobrym rozwiązaniem jest także skorzystanie z platformy, na której znaleźć możemy w jednym miejscu szkolenia z wielu obszarów.

    Jedną z nich jest Eventis: https://eventis.pl, gdzie w prosty sposób znajdziemy interesujące nas tematycznie lub zakresowo szkolenie. Pamiętajmy, że tylko odpowiednio dobrany program do potrzeb przyniesie wymierne korzyści organizacji.

    • Po pierwsze, zwiększenie zysków finansowych dla firmy.
      Jeśli nasza kadra poszerzy swoje kompetencje, to lepiej będzie wykonywać zadania i realizować projekty strategiczne w naszej organizacji. Przełoży się to również na jej stosunek do pracy, jakość świadczonych usług, a także profesjonalny wizerunek firmy na rynku. Udział w szkoleniach otwartych to także większe zaangażowanie, sprawne zarządzanie czasem i zminimalizowanie częstotliwości popełnianych do tej pory błędów, dzięki nabytym podczas danego programu kompetencjom, co bezpośrednio pozytywnie przekłada się na optymalizację działań, procesów, a także finanse firmy.
    • Po drugie, mniejsza rotacja wśród pracowników.
      Pracownicy muszą czuć się potrzebni w firmie. Jeśli organizacja inwestuje w ich rozwój, to wzrasta poczucie lojalności i zaangażowanie w wykonywane działania, co w sposób bezpośredni przekłada się na wzrost firmy. Osoby, które wysyłane są z ramienia organizacji na szkolenia otwarte, czują się wyróżnione, przez co rzadziej obawiają się zwolnienia, nie myślą również o zmianie pracy dzięki perspektywie ciągłego rozwoju i wizji nowej ścieżki kariery zawodowej. Wzrasta także poczucie przynależności do organizacji oraz świadomość jej misji.
    • Po trzecie, zadowolenie.
      Zadowolony pracownik, to taki, który jest zmotywowany do pracy i motywuje również osoby przebywające z nim w bliskim otoczeniu. Dzięki temu atmosfera w naszej organizacji jest bardzo dobra, a także sprzyja wykonywaniu obowiązków zawodowych.
    • Po czwarte, dobra komunikacja wewnętrzna.
      Kluczowym czynnikiem w każdej organizacji, który ma bezpośredni wpływ na realizację projektów oraz celów strategicznych, jest komunikacja wewnętrzna. Musi być ona sprawna, niczym nieograniczona na każdym poziomie hierarchii firmy. Ważne są także relacje interpersonalne, które niejednokrotnie bywają głównym powodem upadku wielu projektów i dużych strat finansowych rzutujących na los całej organizacji. Kompetencje miękkie rozwinięte są u każdej osoby w inny sposób, dlatego warto o nie dbać i budować je podczas szkoleń otwartych, by uświadomić zespołowi, że każdy z nas jest inny, ma różny punkt widzenia od naszego, inne zdanie i prawo do tego. Brak otwartej komunikacji w wielu firmach bywa powodem nieporozumień oraz konfliktów wewnątrzzespołowych.
    • Po piąte, wzrost konkurencyjności firmy na rynku.
      Pracownicy, którzy posiadają aktualną wiedzę, kompetencje i umiejętności niezbędne do prawidłowego wykonywania swojej pracy, tworzą jej kulturę oraz wpływają na potencjał danej firmy. Sprawiają, że dzięki tym elementom firma wyróżnia się spośród innych, dając jednocześnie sygnał potencjalnym klientom, że to właśnie na nią warto postawić. Organizacja dbająca o ciągły rozwój swoich pracowników i inspirująca ich do tego staje się również bardziej atrakcyjna dla osób szukających nowych wyzwań zawodowych.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *