Menu
  • Menu

    Płatna reklama na Allegro – jakie masz możliwości

    Allegro jest największym polskim serwisem aukcyjnym i sprzedażowym. Każdego dnia dociera do setek tysięcy użytkowników. Warto wykorzystać tak ogromny potencjał, inwestując w odpowiednią reklamę. W jaki sposób reklamować się na Allegro? Dowiedz się z poniższego artykułu.

    reklama na Allegro

    Podstawowe informacje o Allegro Ads, czyli o płatnej reklamie na Allegro

    Czym jest Allegro Ads? To specjalny płatny system reklamowy dostępny na tej platformie. Reklama na Allegro działa bardzo prosto. Kupujący mogą korzystać z serwisu na wiele sposobów, np. wyszukując konkretne produkty poprzez wyszukiwarkę albo poszukując towarów poprzez drzewka kategorii. Osobom korzystającym w ten sposób z serwisu można zaserwować różne rodzaje reklamy. Wybór reklamodawcy, którego reklama wyświetli się najpierw, zależy od wyników wewnętrznej aukcji. Co jest brane pod uwagę w czasie owej aukcji? Na najlepsze miejsca reklamowe oraz wyświetlenia mogą liczyć oferty o najlepszym stosunku jakości, CPC oraz CTR.

    Formy reklamy na Allegro

    Z jakich form reklamy można skorzystać na Allegro? Dostępnych jest kilka rodzajów. Klasyczne Allegro Ads to rozwiązanie polegające na wyświetlaniu wyróżnionych ofert na górze wyników wyszukiwania. Ads 4 Brands jest przeznaczone przede wszystkim dla marek korzystających z usług dystrybutorów. Firmy mogą podbijać sprzedaż swych produktów u różnych sprzedawców, korzystając z jednego konta reklamowego. Z kolei Ads Link to rodzaj reklam prowadzących do stron zewnętrznych. Opcja ta została stworzona z myślą przede wszystkim o sprzedawcach nieruchomości i pojazdów. Reklama graficzna to natomiast rozwiązanie przeznaczone w szczególności dla sprzedawców, którzy chcą wprowadzić nowe produkty albo zwiększyć rozpoznawalność marki. Są to banery wyświetlane ponad wynikami wyszukiwania w serwisie. Ads Network to sieć reklamowa Allegro pozwalająca na wyświetlanie reklam poza serwisem, np. w wyszukiwarce Google albo na Facebooku.

    W jaki sposób rozliczana jest reklama na Allegro?

    Reklama w Allegro Ads rozliczana jest wyłącznie za kliknięte reklamy. To znaczy, że wyświetlenia reklam stanowią swego rodzaju wartość dodaną. Nawet jeśli klient nie kliknie w reklamę, to ją zobaczy i najpewniej zapamięta. Poza więc funkcją sprzedażową Allegro Ads pomaga w budowaniu wizerunku firmy.

    O tym, jaki budżet zostanie przeznaczony na reklamę, decyduje sam reklamodawca. Tworząc kampanię reklamową, może ustalić budżet dzienny, czyli kwotę, którą chce przeznaczyć na działania reklamowe w ciągu jednego dnia, a także całkowity, czyli sumę na reklamę w całym okresie trwania kampanii. Minimalny budżet dzienny wynosi 3 zł. Klient ustawia tzw. Max CPC, czyli maksymalną stawkę, jaką jest w stanie wydać na pojedyncze kliknięcie. W zależności od kategorii, minimalne CPC może wynieść 10 groszy albo 25 groszy.

    Jakie produkty najlepiej reklamować na Allegro?

    Niełatwo odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie, bowiem tak naprawdę w Allegro można i warto reklamować dowolny produkt. To polecane rozwiązanie dla sprzedawców chcących zwiększyć swą sprzedaż, bez względu na to, czy są to odzież, obuwie, galanteria skórzana, czy też zastawa stołowa albo zabawki. Sprawdzi się też w przypadku firm wprowadzających nowe produkty na rynek.

    Jeśli więc interesuje Cię profesjonalna reklama na Allegro, Harbingers przychodzi z pomocą – oficjalny partner Allegro.Ads. Na stronie agencji znajdziesz fachową wiedzę oraz doradztwo w zakresie Allegro Ads.

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *