Menu

Menu

Platforma Amazon.pl wystartowała

Klienci z Polski mogą już robić zakupy na Amazon.pl. Do wyboru mają ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii w atrakcyjnych cenach. Mogą też cieszyć się niezawodną, bezpłatną dostawą przy zamówieniach powyżej 100 zł.

 

Od 2 marca polscy klienci mogą kupować na Amazon.pl i wybierać spośród ponad 100 milionów produktów, korzystając z niskich cen i szybkiej dostawy – darmowej w przypadku zamówień powyżej 100 zł. Amazon.pl oferuje szeroki wybór produktów z ponad 30 kategorii, takich jak książki, elektronika użytkowa, sport i rekreacja, narzędzia i artykuły gospodarstwa domowego, zabawki i produkty dla dzieci. Towary dostępne na Amazon.pl pochodzą zarówno od polskich przedsiębiorstw, jak i od dużych, popularnych producentów.

Wygoda i duży wybór produktów

Polscy klienci mogą wygodnie robić zakupy bez wychodzenia z domu. Atutem zakupów jest też łatwy proces zwrotów, jak również obsługą klienta w języku polskim za pośrednictwem aplikacji Amazon Shopping oraz przez przeglądarki. W ramach dostępnych narzędzi mogą też czytać opinie klientów, wyświetlać spersonalizowane rekomendacje, tworzyć listy życzeń i śledzić aktualny status swojego zamówienia. Płatności można dokonywać za pomocą kart Visa, Mastercard oraz za pośrednictwem usług Przelewy24 i BLIK. − Dzisiaj ruszamy ze sprzedażą na Amazon.pl. Będziemy nadal ciężko pracować, aby zdobyć zaufanie polskich klientów poprzez zwiększanie wyboru produktów, zapewnienie niskich cen oraz dostarczanie pozytywnych i godnych zaufania doświadczeń zakupowych − powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE w Amazon.

Inwestycje i miejsca pracy w Polsce

Amazon działa w Polsce od 2014 r. W 2020 r. Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą na polskim rynku i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem. Amazon stworzył ponad 18 tys. stałych miejsc pracy w 9 nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach pod Poznaniem, w Sosnowcu, w Kołbaskowie k. Szczecina, w 2 obiektach w Bielanach Wrocławskich, w Pawlikowicach k.  Łodzi, w Okmianach k. Bolesławca, w Łodzi i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarczają innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. W 2021 r. rozpocznie działalność 10. centrum w Świebodzinie, które zaoferuje ponad tysiąc nowych etatów.

Od początku pandemii wszystkie oddziały Amazon zainwestowały ponad 11,5 mld dol. w zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom. Kwotę tę przeznaczono m.in. na urządzenia do pomiaru temperatury, maseczki, rękawice, ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji, testy na obecność koronawirusa. Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom ponad 19,5 mln par rękawiczek, ponad 7,2 mln maseczek, 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk.

Korzyści dla polskich firm

Dzięki uruchomieniu Amazon.pl polskie firmy będą mogły łatwiej sprzedawać swoje produkty na platformie, docierając do większej liczby klientów. Amazon zainwestował miliardy dolarów w infrastrukturę i usługi techniczne, które pomagają małym i średnim firmom dotrzeć do nowych klientów w Polsce i na całym świecie.

Obecnie w sklepach Amazon na całym świecie sprzedaje 1,7 mln małych i średnich firm. W 2019 r. ponad 200 tys. przedsiębiorców odnotowało wartość sprzedaży przekraczającą 100 tys. dol. − Tysiące europejskich i lokalnych partnerów sprzedaży oferuje swoje produkty na Amazon.pl i w naszych innych sklepach Amazon w całej UE, a także w USA. Cieszymy się, że nasi międzynarodowi klienci mogą wybierać z oferty polskich firm, każdym zakupem przyczyniając się do ich rozwoju − mówi Alex Ootes. − Dzięki Fulfillment by Amazon nasi polscy partnerzy handlowi mogą raz wystawić swoje produkty na sprzedaż we wszystkich naszych siedmiu europejskich serwisach. Małe i średnie firmy sprzedające na Amazon stworzyły szacunkowo 1,6 mln miejsc pracy na całym świecie i mamy nadzieję, że polskie firmy będą prosperować w ten sam sposób. Z tego powodu rozpoczynamy specjalną promocję dla naszych partnerów handlowych, obniżając opłaty za polecanie naszych usług przez 12 miesięcy − dodaje.

Przedsiębiorcy chwalą i liczą zyski

Co na to sami zainteresowani? − Amazon umożliwił nam bardzo szybkie wejście praktycznie na cały rynek europejski, co pozwoliło uzyskać skalę sprzedaży, która w inny sposób byłaby trudna do uzyskania. Mimo pandemii w 2020 r. udało nam się niemal potroić naszą sprzedaż, właśnie dzięki współpracy z Amazon. To największy kanał e-commerce, z którego korzystamy. Platforma pozwala nam bardzo efektywnie wykorzystywać logistykę i szybko dostarczać produkty do klientów − twierdzi Paweł Szymański, prezes zarządu Krosno Glass SA.

Marek Bal, właściciel Kratki.pl, polskiej firmy produkującej wysokiej jakości kominki, biokominki i ogrzewacze ogrodowe, również nie kryje zadowolenia z dołączenia do Amazona. − W ciągu zaledwie kilku lat z małej firmy zatrudniającej kilkanaście osób staliśmy się liderem rynku kominkowego w Polsce, a także znaczącym producentem w całej Europie. Rozpoczęcie współpracy z Amazon było strzałem w dziesiątkę. Oprócz bardzo pozytywnego wpływu, jaki miało to na przychody firmy, doceniam również to, że tak jak my, Amazon ciągle się zmienia i dostosowuje do potrzeb klientów. Jestem przekonany, że dzięki owocnej współpracy będziemy w stanie stale zwiększać sprzedaż i tworzyć ciepłą atmosferę dla klientów na całym świecie − mówi.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.