Menu
  • Menu

    Kluczowe czynniki sukcesu w branży sprzątania.

    W ostatnim czasie nowe biurowce w większych i mniejszych miastach wyrastają jak grzyby po deszczu. Mają w nich siedziby wielkie korporacje, ale także małe firmy. Ich pracownicy maksymalnie wykorzystują swój czas na powierzone obowiązki i nie chcą „marnować” go na sprzątanie swoich pomieszczeń. Poza tym wielkie biurowce to także części wspólne, korytarze czy toalety. Śmiesznym byłoby oczekiwać od najemców chociażby ustalania dyżurów porządkowania tych obszarów. Dlatego też coraz większym zainteresowaniem cieszą się usługi profesjonalnych firm sprzątających.

    sprzątanie

    Po pierwsze personel

    Osoby sprzątające zarobkowo czasami nadal kojarzone są z „panią Halinką”, która przychodzi wytrzeć kurz z biurka i oblecieć podłogę na sucho i na mokro wykręcając brudną szmatę nad wiadrem. Czasy się zmieniły, wymagania i normy zostały bardzo mocno zaostrzone. Pracownicy profesjonalnych firm sprzątających to przeszkoleni fachowcy. Prawa rynku są bezlitosne. Firmy oferujące usługi o niskiej jakości wypadają z obiegu, dlatego niezawodni pracownicy to skarb. W tej branży nie ma miejsca dla leserów czy niechlujów. Efektywne wykorzystanie czasu pracy i własnej mocy to klucz do dobrych zarobków.

    Po drugie: logistyka

    Niesamowicie ważnym aspektem w dziedzinie sprzątania biurowców jest zarządzanie czasem. Zdecydowana większość firm porządkowych zaczyna swoją pracę wtedy, gdy pracownicy biur już ją skończyli. Takie rozwiązanie zapewnia komfort obu stronom. Użytkownik pomieszczenia nie czuje się skrępowany obecnością obcej osoby i może swobodnie wykonywać swoje obowiązki, prowadzić rozmowy telefoniczne czy organizować spotkania z kontrahentami bez obaw przed nagłym wtargnięciem osoby sprzątającej. Z drugiej strony personel odpowiedzialny za porządek w pomieszczeniach może wykonywać spokojnie swoją pracę i nikt nie patrzy mu na ręce. Nie musi także zawstydzony czekać aż pracownik skończy korzystać z toalety, aby ją posprzątać. Osoba zarządzająca zasobami ludzkimi w tego typu firmach może w zależności od ilości pracowników ustalać grafiki tak, aby optymalnie wykorzystać ich czas pracy. Im więcej pracowników, tym krótsze zmiany, a co za tym idzie mniej dopłat za pracę w godzinach nocnych.

    Last but not least: wyposażenie

    Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest sprzęt i artykuły chemiczne wykorzystywane do czyszczenia pomieszczeń w biurowcach. Właściciele przedsiębiorstw zarobkowo sprzątających muszą uważnie wybierać sprzęt i materiały, w które wyposażają pracowników. Muszą być ona zarówno skuteczne, jak i bezpieczne dla personelu. Najlepsze źródła zaopatrzenia to sklepy z asortymentem dla branży HoReCa lub profesjonalna hurtownia chemii gospodarczej https://www.roem.pl/. Środki czystości stosowane przez pracowników muszą być sprawdzone (żaden prezes nie wybaczy zniszczonego blatu swojego biurka) a jednocześnie łagodne dla skóry (jeżeli będą powodowały alergie u pracowników, to może się okazać że stracimy całą kadrę, a wtedy lepiej zmienić stosowane materiały niż personel).

    Prowadzenie firmy sprzątającej to przede wszystkim umiejętne zarządzanie zasobami. Sprawdzona kadra pracownicza, bezbłędnie opracowane grafiki oraz niezawodny dostawca taki jak hurtownia chemii gospodarczej to klucz do sukcesu w tej branży.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *