Menu
  • Menu

    Jak rozpoznać uczciwego przedsiębiorcę?

    Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” wskazuje klientom, za którymi produktami i usługami stoją firmy godne zaufania. Innych przedsiębiorców informuje, czy firma terminowo wywiązuje się ze zobowiązań wobec kontrahentów. Dla społeczeństwa stanowi natomiast potwierdzenie, że nagrodzone nim przedsiębiorstwo w swojej codziennej działalności kieruje się zasadami etyki biznesu.

    Na liście uczestników tegorocznej edycji programu rozpoznać można marki znane z półek polskich sklepów, jak producent nabiału – Milkpol, przedsiębiorstwa przetwórstwa mięsnego Tarczyński i Dobrowolscy, właściciel marki Cholinex – Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe „EWA”, czy producent papieru Foxy – ICT Poland. O znalezienie się w gronie Przedsiębiorstw Fair Play ubiegać będą się też znani producenci drzwi: Erkado i Voster, producent oświetlenia – firma Kanlux, a także firmy farmaceutyczne, jak producent popularnej Polopiryny – Polpharma, Hasco-Lek znane między innymi z produkcji leku Ibum, Farmapol – producent serii Asmag oraz Olimp Laboratories, który na Polski rynek dostarcza preparat Chela-Mag B6. Pośród uczestników nie zabrakło również takich firmy jak KGHM Metraco, Śląskie Kruszywa Naturalne, Tramwaje Śląskie, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie czy Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie.

    Certyfikat przyznawany jest na podstawie dwuetapowego procesu weryfikacji. W pierwszym etapie uczestnicy udzielają szczegółowych informacji o ocenianych w programie aspektach działalności. Właśnie zakończył się drugi etap programu, w którym prawdziwość tych danych potwierdza audytor na podstawie dokumentów źródłowych i wywiadów z osobami zarządzającymi firmą oraz przedstawicielami działu księgowości, kadr, marketingu, przedstawicielami Związków Zawodowych i z wybranymi pracownikami. Odpowiednio wykwalifikowani audytorzy dotarli do każdej z ubiegających się o certyfikat firm, aby zebrać wszelkie niezbędne informacje.

    15 października zebrała się Kapituła programu, w skład której wchodzą eksperci zajmujący się problemami etyki i gospodarki, przedstawiciele parlamentu, administracji państwowej i agencji rządowych, przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych. Na podstawie przygotowanych przez zespół audytorów raportów podjęła ona ostateczne decyzje – z 270 zweryfikowanych firm wybrano 250, które w swojej działalności kierują się zasadami etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu. To właśnie do tych firm 22 listopada br. trafią certyfikaty Przedsiębiorstwo Fair Play. Ich uroczyste wręczenie jak co roku odbędzie się podczas Wielkiej Gali Finałowej, w obecności ok. 600 gości – nie tylko uczestników, partnerów i organizatorów programu, ale też przedstawicieli władz państwowych, samorządowych, organizacji z otoczenia biznesu oraz mediów.

    W tym roku nagrody trafią nie tylko do firm, które przeprowadziły wyjątkowe działania na rzecz społeczności lokalnej i środowiska naturalnego, ale także do tych nastawionych na nieustanny rozwój, stale poszerzających swoją ofertę i jej jakość, oferujących innowacyjne towary bądź usługi. Od uczestników certyfikacji spłynęły dziesiątki zgłoszeń o innowacjach, które firmy wprowadziły w okresie ostatnich trzech lat. Są to nie tylko nowatorskie urządzenia i produkty, ale też innowacyjne rozwiązania w zakresie procesów, systemów oraz organizacji pracy.

    Tegoroczna edycja programu Przedsiębiorstwo Fair Play odbywa się pod honorowym patronatem Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, a także we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa. Z pomocą partnerów i patronów medialnych organizatorzy programu rozpowszechniają ideę etycznego i odpowiedzialnego biznesu, wyróżniając i dając za przykład przedsiębiorstwa, które na tych właśnie wartościach budują swoją markę.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *