Menu

Menu

Ekspansja telewizji laserowej

Pandemia Covid-19 przyspiesza wdrażanie nowych technologii. Znacznie więcej czasu spędzamy przed ekranem różnych urządzeń elektronicznych, w tym telewizorów. Światowe dane zdają się wskazują, że trendem przyszłości są telewizory wielkoformatowe, których sprzedaż dynamicznie rośnie.

 

Według danych Omdia w 2020 r. sprzedaż telewizorów na świecie nieznacznie wzrosła w stosunku do poprzedniego roku. Procentowo duży udział w tym wzroście mają telewizory wielkoformatowe. Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie telewizora laserowego w 2014 r. spółka Hisense pracuje na pozycję czołowego innowatora w dziedzinie technologii wyświetlaczy laserowych. Jak podaje firma, w 2020 r. poziom sprzedaży jej telewizorów laserowych za granicą wzrósł o 325 proc. Potencjał tego rynku dostrzegli również inni globalni gracze na rynku telewizorów − Samsung i LG.

Telewizory wielkoformatowe – trend przyszłości

Telewizory wielkoformatowe to trend przyszłości. Według Hisense telewizja laserowa stanowi najdoskonalsze rozwiązanie w dziedzinie wyświetlania obrazu. Telewizor laserowy pozwala bowiem na wyświetlanie wielkoformatowych obrazów w lepszej jakości dzięki zastosowaniu technologii wyświetlania laserowego, w tym projekcji laserowej − technologii łączącej laserowe źródło światła i projekcję pełnoklatkową.

Telewizja laserowa – uczta dla oczu przyjazna dla wzroku

Co przemawia za wyborem telewizji laserowej? Po pierwsze jest przyjazna dla oczu. Obraz na ekranie jest odbijany, a nie bezpośrednio wyświetlany w kierunku oczu. W efekcie widzowie znajdują się poza strefą silnej emisji światła niebieskiego, dzięki czemu unikają przemęczenia oczu.

Co więcej, najnowsze wyświetlacze laserowe TriChroma są w stanie odtworzyć 90 proc. kolorów widzialnych dla ludzkiego oka, które jest w stanie rozpoznać około milina barw. Dla porównania w przypadku telewizorów LED wartość ta wynosi 60 proc. Telewizor laserowy jest jedynym urządzeniem z wyświetlaczem, które spełnia wymogi normy BT2020, będącej najwyższym standardem dotyczącym kolorów w telewizorach przyszłości. Dodatkowo telewizory laserowe umożliwiają oglądanie wielkoformatowego ekranu z bliższej odległości (w przypadku 100-calowego telewizora − 4 m), dzięki czemu oglądane obrazy wydają się niezwykle rzeczywiste.

Jakość w konkurencyjnych cenach

Ważną zaletą telewizorów laserowych są oszczędności energii i kosztów, zużywają one bowiem mniej energii. Cena 100-calowego telewizora laserowego wynosi 25−50 proc. ceny 100-calowego telewizora LED. Mało tego, krótszy i stabilniejszy łańcuch dostaw sprawia, że koszt produkcji będzie malał wraz z jej rosnącą wielkością, co przełoży się na bardziej konkurencyjne ceny.

Od lutego produkt na rynkach Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Rosji, RPA i ZEA oraz Europy Wschodniej dostępny jest nowy model Hisense 88L5V Sonic Laser TV. Posiada on 100 tys. wbudowanych jednostek w samym ekranie, z którego bezpośrednio płynie dźwięk, zapewniając integrację dźwięku i obrazu. W sierpniu 2021 r. premierę w Ameryce Połnocnej i Europie będzie miał modek Hisense 100L9 − pierwszy na świecie telewizor laserowy RGB. Wbudowany system nagłośnienia firmy Harman Kardon jest kompatybilny z technologią Dolby Atmos i może zamienić salon w prywatne kino.

Źródło: PAP MediaRoom

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.