Menu
  • Menu

    Wybierasz CRM dla firmy? Powinieneś to wiedzieć!

    Firmy, które do tej pory nie korzystały z oprogramowania CRM, coraz częściej zauważają, że straciły wiele okazji do zarobienia pieniędzy. W dodatku część z tych, które wdrożyły takie oprogramowanie, planuje je wymienić na lepsze. Nic więc dziwnego, że CRM cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem, a przedsiębiorcy szukają najlepszych narzędzi.

    • Czym jest oprogramowanie CRM?
    • Dziedziny, w których CRM znajdzie zastosowanie
    • W jaki sposób oraz jakie dane o Klientach zbierane są przez naszych pracowników?
    • W jaki sposób możemy wykorzystać informacje, które zbieramy o naszych klientach?
    • Co dają nam pozyskane dane i czy jest szansa, by przełożyły się na sprzedaż?

    Inwestycja w źle zaprojektowany, niefunkcjonalny lub mało intuicyjny CRM może okazać się stratą pieniędzy, dlatego, zanim wybierzesz program, koniecznie sprawdź, na co zwrócić uwagę i jakie opcje powinien oferować nowoczesny CRM.

    oprogramowanie CRM

    Czym jest oprogramowanie CRM?

    Rozwinięciem skrótu CRM jest Customer Relationship Management. W tłumaczeniu jest to zarządzanie relacjami z klientami. Dzięki dedykowanemu oprogramowaniu wszyscy pracownicy firmy korzystającej z CRM mają dostęp do nowoczesnych narzędzi i procedur, co wpływa na poprawę jakości obsługi klientów. Eliminuje to również problem pojawiający się w momencie, w którym firma żegna się ze stałym pracownikiem. Zazwyczaj jest to jedyna osoba, która zna preferencje i oczekiwania obsługiwanych wcześniej klientów i trudno ją zastąpić innym pracownikiem. Systemy CRM eliminują tę niedogodność, bo wszystkie kluczowe informacje są zawsze dostępne w systemie.

    Dziedziny, w których CRM znajdzie zastosowanie

    Jest wiele dziedzin, w których systemy CRM mogą całkowicie odmienić pracę i zwiększyć jej efektywność. Widać to przede wszystkim na przykładzie handlu (zarówno sklepów internetowych, jak i tradycyjnych punktów sprzedaży), zarządzaniu firmą oraz utrzymywaniu dobrych relacji z klientami. Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach klient może łatwo znaleźć innego dostawcę takich samych usług lub towarów. Jeżeli więc udało ci się zdobyć stałego klienta, powinieneś dołożyć wszelkich niezbędnych starań, aby go utrzymać. Zarządzanie firmą w taki sposób, aby na pierwszym miejscu była relacja z kupującym z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony małych, dużych i średnich przedsiębiorstw.

    W jaki sposób oraz jakie dane o Klientach zbierane są przez naszych pracowników?

    W zależności od tego, czego potrzebujesz do prowadzenia biznesu, system CRM może dostarczyć ci przeróżnych danych o klientach. Chodzi przede wszystkim o dane adresowe i kontaktowe oraz notatki dodawane przez pracowników. Jeżeli zależy ci na uzyskaniu konkretnej informacji, w nowoczesnym systemie CRM można zdefiniować własne pola, czy nawet własne dodatkowe formularze w których twój zespół będzie zapisywał potrzebne informacje.

    W jaki sposób możemy wykorzystać informacje, które zbieramy o naszych klientach?

    Wszystkie informacje zebrane w CRM można wykorzystać do zbadania efektywności pracy, przeprowadzenia prognoz sprzedaży oraz wykonania analizy zachowań klientów. To natomiast pozwoli ci na bieżąco dostosowywać ofertę do potrzeb klientów i oczekiwań rynku, a tym samym zwiększy sprzedaż. Dodatkowo łatwo będzie można zweryfikować efekty pracy poszczególnych pracowników.

    Co dają nam pozyskane dane i czy jest szansa, by przełożyły się na sprzedaż?

    Dane te zapewnią twoim pracownikom lepszą komunikację z klientami i pozwolą indywidualnie podejść do każdej oferty. Jednocześnie nie będą musieli tracić czasu na przeszukiwanie starych maili, sprawdzanie wcześniejszych rabatów lub inne tego typu rzeczy, bo system zapewni im łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji, które mogą mieć istotny wpływ na zamknięcie sprzedaży.

    Jeśli jesteś zainteresowany tematem systemów CRM zachęcamy do zapoznania się z poniższym filmem.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.