Menu
Menu

Techniczne pozycjonowanie stron www – na czym polega?

Pozycjonowanie stron składa się z kilku etapów. Jednym z nich jest optymalizacja techniczna witryny, dzięki której Google w prawidłowy sposób indeksuje stronę. To podstawowy i pierwszy etap pozycjonowania. Na czym polega techniczne pozycjonowanie stron www?

W tym artykule pokażemy Wam wszystkie istotne elementy tej części budowania widoczności w sieci.

pozycjonowanie stron www

1. Responsywność witryny

Od 2015 roku każda strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych. Bo tym właśnie jest responsywność. Witryna powinna więc zmieniać sposób wyświetlania poszczególnych elementów na stronie w zależności od rozmiarów ekranu. Ma to związek z coraz większą popularnością smartfonów. Gigant Google chce, aby witryny dopasowywały się do potrzeb klientów, muszą więc być intuicyjne zarówno na smartfonach, jak i na tabletach.

Witryny, które nie są responsywne mogą mieć trudności w zdobyciu wysokich miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz.

2. Szybkość ładowania strony

To drugi element związany ze zmieniającymi się potrzebami użytkowników. Dzisiaj potencjalni klienci są zabiegani i wszędzie się spieszą, również w internecie. Jeśli będziesz kazał im czekać na załadowanie się Twojej witryny, mogą po prostu uciec do konkurencji. W ten sposób zwiększysz sobie tylko współczynnik odrzuceń, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Im wyższy ten wskaźnik, tym gorzej dla witryny.

3. Mapa strony

Należy ją wygenerować na samym początku działania strony. Dzięki niej roboty Google mogą sprawdzić, kiedy ostatnio aktualizowałeś coś na stronie i jak często tam coś zmieniasz. Mapa strony odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu stron i warto sprawdzać ją regularnie, czy uwzględnia ona wszystkie podstrony – zwłaszcza gdy dodajesz nowe podstrony z ofertami czy wpisy blogowe.

4. Plik robots.txt

Pozycjonowanie stron www odbywa się na podstawie indeksowania poszczególnych podstron w witrynie. Ale warto wiedzieć, że nie wszystkie strony powinny być indeksowane. Z indeksowania należy wyłączyć podstrony związane z polityką prywatności czy profilem użytkownika.

Plik robots.txt to właśnie spis tych stron. Można go sporządzić samodzielnie i wrzucić do plików strony.

5. Przejrzyste adresy url

Techniczne pozycjonowanie stron internetowych skupia się na zoptymalizowaniu witryny w taki sposób, aby była ona czytelna jednocześnie dla użytkowników oraz robotów wyszukiwarek. W trakcie tworzenia adresów url kierujących do różnych podstron w Twojej witrynie zadbaj, aby nie zawierały one przypadkowych ciągów znaków, które nic nie mówią o jej zawartości. W adresie url w jasny sposób poinformuj czytelnika o tym, czego może się spodziewać. Dodatkowo niech adres będzie unikalny dla każdej podstrony, jednocześnie bez stosowania numeracji, np. Kategoria 1, kategoria 2.

6. Meta tagi

Głównie opisy metą description, meta title oraz opisy alt obrazków. To one wzmacniają pozycjonowanie wrocław stron www, niezależnie od tego, na którym etapie pozycjonowania jesteś. Warto umieścić w nich słowa kluczowe w sposób naturalny:
– metą description: to opis strony, który wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania pod jej tytułem, nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie stron, ale wpływa za to na współczynnik konwersji, który z kolei buduje widoczność witryny;
– metą title, czyli tytuł strony: obecnie jest to zwykle ten sam tytuł co nagłówek H1 umieszczony na stronie;
– opis alt obrazka: opis, który wyświetla się w sytuacji, gdy sam obrazek się nie załaduje, powinien odzwierciedlać jego zawartość, jednocześnie opis alt obrazka wpływa na pozycjonowanie grafiki w Google grafika.

7. Certyfikat SSL

Należy go wygenerować tuż po zaprojektowaniu i zaprogramowaniu strony. To ta kłódeczka widoczna przy adresie url na górze przeglądarki. Informuje o tym, czy połączenie jest bezpieczne. Strony bez certyfikatu wyglądają po prostu podejrzanie. W dodatku jest to szczególnie ważne w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, które dysponują dużą ilością danych swoich klientów.

8. Przekierowania

Jeśli masz w swojej witrynie niedziałające strony, ustaw na nich przekierowania 301 lub 302. W przeciwnym razie będą one wpływać na zwiększenie współczynnika odrzuceń Twojej strony. Pamiętaj, aby stosować przekierowania do podstron, które są jak najbliżej tematyki usuniętej podstrony.

9. Linkowanie wewnętrzne

I ostatni, równie ważny czynnik technicznego pozycjonowania stron – linkowanie wewnętrzne. Prawidłowo ustawione odnośniki pomagają robotom Google podróżować po stronie i analizować jej zawartość. Jeśli zadbasz o to na samym początku robotom Google łatwiej będzie zindeksować Twoją stronę i zrozumieć, w jakiej tematyce się obraca. Czasem wystarczy zoptymalizować odnośniki wewnętrzne, aby witryna znacząco podniosła swoją pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.