Menu
Menu

Od innowacyjności nie ma odwrotu Rozmowa z Marcinem Roszykiem, wiceprezesem zarządu Azelis Poland Sp. z O.O

 

Jako Azelis Poland prezentujemy naszym klientom nowoczesne trendy z rynków międzynarodowych. Po ilości spływających zapytań oraz ilości nowych produktów na rynku detalicznym widzimy, że lokalni producenci wyraźnie gonią zachodnich kolegów

Czy ubiegły rok był dla Azelis Poland okresem istotnych wydarzeń biznesowych?
– Rok 2013 był dla Azelis Poland Sp. z o.o. czasem dużych zmian. Powołano nowy zarząd i znacznie zwiększono kapitał zakładowy. Ważnym dla nas wydarzeniem było również utworzenie działu Home Care and Industrial Cleaning. W celu wsparcia sprzedaży innowacyjnych produktów do klientów z segmentu chemii gospodarczej oraz kosmetyków stworzyliśmy od podstaw laboratorium aplikacyjne z siedzibą w Parku Naukowo-Technologicznym UAM w Poznaniu. Ponadto jednym z kluczowych projektów w roku 2013 było stworzenie komplementarnej oferty dla klientów z przemysłu gumowego – nasz dział Rubber rozwija się dynamicznie.

Z którymi kategoriami produktów Azelis Poland wiąże obecnie największe nadzieje na dalszy rozwój?
– Naszym celem jest bardzo dynamiczny wzrost, co jest głównym założeniem strategii w perspektywie lat 2014–2020. Stawiamy na sprzedaż produktów specjalistycznych w obszarach: chemii gospodarczej, chemii budowlanej, produkcji farb, lakierów i tynków, produkcji olejów i smarów, przemyśle gumowym, ogrodnictwie i rolnictwie, a także w przemyśle kosmetycznym, spożywczym i farmaceutycznym. Dla każdego z tych działów posiadamy odrębne portfolio produktów. Jako Azelis Poland prezentujemy naszym klientom nowoczesne trendy z rynków międzynarodowych. Po ilości spływających zapytań oraz ilości nowych produktów na rynku detalicznym widzimy, że lokalni producenci wyraźnie gonią zachodnich kolegów. Od innowacyjności nie ma odwrotu – jest to najlepsza recepta na rozwój polskich przedsiębiorstw. Azelis Poland stara się dostarczać niestandardowe rozwiązania dla swoich klientów z różnych
segmentów rynku. Wymaga to wielkiego wysiłku – w celu zachowania najwyższych standardów obsługi naszych klientów wyspecjalizowany zespół sprzedażowy bierze często udział w zagranicznych szkoleniach technologicznych organizowanych przez naszych dostawców lub centra badawcze holdingu Azelis.

Na jakich zasadach opiera się usługa wsparcia technicznego dla klientów Azelis Poland i czy cieszy się dużym zainteresowaniem?
– Azelis w skali globalnej bardzo mocno stawia na wsparcie technologiczne. W Polsce w laboratorium aplikacyjnym wykwalifikowany personel dokonuje wyboru kompozycji zapachowych według zapotrzebowań klientów z przemysłu chemii gospodarczej i kosmetyków, a także tworzy formulacje i prototypy. Posiadamy również laboratorium spożywcze, gdzie technolog opracowuje receptury i prototypy finalnych produktów spożywczych w oparciu o aktualne zapotrzebowania czy problemy
klientów. Następnie technolodzy z działu spożywczego uczestniczą w próbach produkcyjnych w zakładach naszych klientów, gdzie w sposób praktyczny wspierają wdrożenia. W przypadku działu Agri-Horti nasza doświadczona kadra udziela praktycznego doradztwa ogrodnikom, sadownikom. W pozostałych działach nasz personel spotyka się bezpośrednio z technologami działu rozwoju i wdrożeń, gdzie przedstawia nowe produkty i wsłuchuje się w aktualne potrzeby klientów. Dostrzegając coraz większą rolę w dostarczaniu klientom gotowych rozwiązań, nie wyobrażamy już sobie funkcjonowania Azelis Poland bez wsparcia ze strony lokalnych laboratoriów. Oczywiście w zakresie trendów, formulacji, receptur i gotowych prototypów korzystamy z pracy naszych kolegów z Azelis UK czy Azelis Deutschland.

Co można powiedzieć o planach rozwojowych spółki?
– Rozpoczęliśmy już współpracę technologiczną ze znanym ośrodkiem badawczym farb, lakierów i polimerów w celu umocnienia naszej silnej już pozycji w tym segmencie. Zamierzamy
kontynuować rozwój we wszystkich istniejących już działach i ciągle poprawiać nasz serwis dla klientów.

Rozmawiała Renata Wojciechowska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.