Menu
Menu

Konfekcjonowanie a co-packing – czym różnią się te usługi?

co-packingCoraz więcej firm odchodzi od popularnych modeli logistycznych i decyduje się na outsourcing usług. Czym jest konfekcjonowanie i co-packing? Czym różnią się od siebie te dwie usługi?

Outsourcing usług logistycznych w e-commerce

Z outsourcingu usług logistycznych korzystają najczęściej producenci i firmy zajmujące się sprzedażą internetową. Dzięki zleceniu usług logistycznych zewnętrznej firmie producent lub dystrybutor może ograniczyć koszty prowadzenia biznesu i zaoszczędzić wiele czasu. W ramach outsourcingu często świadczone są na przykład co-packing i konfekcjonowanie towarów. Czym różnią się od siebie te dwie usługi?

Czym jest „co-packing”?

Co-packing to nazwa kompleksowej usługi pakowania produktów. Z usługi co-packingu korzystają firmy odzieżowe, kosmetyczne, spożywcze i farmaceutyczne. Firmy co-packingowe przyjmują towar bez żadnych opakowań lub w neutralnych opakowaniach zbiorczych, ich zadaniem jest przepakowywanie produktów z opakowań zbiorczych do opakowań jednostkowych lub na odwrót. Co-packing obejmuje także wymianę zniszczonych opakowań na nowe.

Co oznacza pojęcie „konfekcjonowanie towaru”?

Konfekcjonowanie to szereg czynności umożliwiających posortowanie, zestawianie, zapakowanie i oznaczenie produktów zgodnie z wymogami klienta. Jest to ostatni etap pakowania produktu, zanim towar trafi do klienta. W trakcie konfekcjonowania produkty są znakowane etykietami, uzupełniane o próbki i materiały promocyjne.

Czym różnią się od siebie te pojęcia?

Co-packing to pojęcie szersze niż konfekcjonowanie. W ramach usługi co-packingu może być również wykonywane konfekcjonowanie towarów, a także szereg usług dodatkowych, takich jak na przykład tworzenie zestawów promocyjnych, foliowanie paczek, czy etykietowanie produktów.

Outsourcing usług logistycznych w e-commerce

Branża e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem klientów, wzrosło również zapotrzebowanie e-sprzedawców na usługi logistyczne, takie jak co-packing, w formie outsourcingowej. Jedną z uznanych i doświadczonych firm, które zajmują się profesjonalną obsługą procesów logistycznych dla sklepów internetowych, jest AltMasterLogistyka. Zlecając usługi logistyczne zewnętrznej firmie, producent lub dystrybutor może skupić się tylko i wyłącznie na marketingu i sprzedaży. Outsourcing logistyki to rozwiązanie, które usprawnia procesy sprzedażowe i przyczynia się do zredukowania kosztów oraz zwiększenia zysków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.