Google AdWords, czy pozycjonowanie? Co jest lepsze do promowania strony?
Każdy właściciel strony internetowej chce, aby jego witryna była rozpoznawalna i chętnie odwiedzana przez użytkowników. Aby to jednak osiągnąć, potrzebne są precyzyjne działania z zakresu marketingu internetowego. Do popularnych metod promowania stron należy pozycjonowanie i reklama AdWords.
Która usługa jest jednak skuteczniejsza i na co powinieneś się zdecydować, by osiągnąć sukces i wypłynąć na szerokie wody marketingu internetowego? Powstaje pytanie: wybrać AdWords czy pozycjonowanie? Z tego tekstu dowiesz się, czym jest są te dwie usługi, co pozwoli dokonać Ci dobrego wyboru.
Pozycjonowanie strony? Co to takiego?
Pozycjonowanie stron i Google AdWords to dwie odrębne usługi. Zacznijmy od tej pierwszej – pozycjonowanie strony internetowej to proces długotrwały, który ma na celu sprawienie, by dana witryny była wysoko w wynikach wyszukiwania. Efekty pozycjonowania nie są widoczne od razu i w większości przypadków trzeba na nie poczekać około kilku miesięcy.
Jeśli więc oczekujesz, że Twoja witryna po tygodniu będzie wysoko, powinieneś wziąć pod uwagę, że na stabilne efekty działań należy jednak trochę poczekać. Pozycjonowanie jest również stosunkowo kosztowne, jeżeli porównać je z kampanią w Google AdWords. Koszt ten jednak opłaci się, jeżeli będziesz współpracować z rzetelną firmą, w której specjaliści korzystają ze sprawdzonych metod – wysoka pozycja w wyszukiwarce to marzenie wielu przedsiębiorców, gdyż automatycznie przekłada się to na zwiększoną ilość wejść na stronę www.
Pozycjonowanie ma to do siebie, że ma na nie wpływ wiele czynników. Jednym z nich jest jakość i unikalność publikowanych treści. Roboty Google nie cierpią, gdy natrafiają na duplikaty i skutecznie je ignorują. Drugim ważnym aspektem działań SEO jest linkowanie oraz użycie właściwych słów kluczowych. Linki prowadzące do Twojej strony powinny pochodzić tylko z zaufanych i wartościowych źródeł. Ważne jest również to, że nadmierne linkowanie może przynieść rezultaty odwrotne od zamierzonych. Pozycjonowanie jest więc sztuką wyczucia oraz cierpliwości, które może dać Ci rezultaty w postaci zwiększonej liczby klientów.
O co chodzi z Google AdWords?
Różnica między pozycjonowaniem a AdWords widoczna jest w przypadku szybkości pojawienia się pierwszych efektów działań. Linki sponsorowane AdWords to przede wszystkim możliwość dotarcia do dużej liczby potencjalnych klientów w krótkim czasie. Jedyne co trzeba zrobić to uruchomić kampanię reklamową i stworzyć przekaz dopasowany do promowanej strony i użytkowników. Podobnie jak w pozycjonowaniu, liczą się słowa kluczowe, które wybierzesz.
Muszą one jak najtrafniej opisywać Twoją witrynę i przewidywać, co wpisują użytkownicy w Google, będący w grupie docelowej. Reklama jest widoczna od razu po uruchomieniu kampanii, a efekty można zobaczyć już po kilku dniach. Musisz jednak wiedzieć, że takie podejście jest krótkotrwałe i nie da Ci stałego wzrostu sprzedaży. Żeby móc odnotowywać regularne przyrosty, musisz stale zasilać kampanię.
W Google AdWords poza reklamą w wyszukiwarce dostępne są również inne rodzaje reklam – np. reklamy graficzne w sieci reklamowej, czy interaktywne reklamy wideo. W Google AdWords to Ty decydujesz, ile chcesz wydać na reklamę. Sam ustalasz budżet dzienny, tygodniowy lub miesięczny. Wszystko zależy od słów kluczowych, jakich użyjesz i ich konkurencyjności – jedne frazy są tańsze, inne droższe. Właśnie dlatego tak ważne jest, by już podczas planowania kampanii wytypować je prawidłowo i nie marnować środków z budżetu. W Google AdWords płacisz tylko za efekty, czyli za kliknięcia. W każdej chwili masz również dostęp do raportów przedstawiających skuteczność wybranych fraz. Możesz dowolnie je zmieniać i w ten sposób optymalizować swoją kampanię Google AdWords.
Co wybrać? AdWords, czy pozycjonowanie?
Na pytanie, czy lepsze jest AdWords, czy pozycjonowanie jest tylko jedna odpowiedź, która może Ci się nie spodobać – zależy, czego oczekujesz. Jeżeli jesteś nastawiony na reklamę, która szybko pojawi się na górze wyników wyszukiwania, to linki sponsorowane będą dla Ciebie. To właściciele e-commerce są grupą przedsiębiorców najchętniej sięgającą po system reklamowy Google.
W przypadku, gdy zależy Ci na stałej widoczności i rozwijaniu swojej witryny, pozycjonowanie da wszystko, czego potrzebujesz. Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość i być gotowym na duże zmiany na stronie oraz działanie na wielu frontach. Jak więc widzisz to, którą usługę powinieneś wybrać, jest zależne od branży, czasu, możliwości finansowych oraz oczekiwanych efektów. Ciężko jednoznacznie polecić pozycjonowanie lub AdWords. Marketing internetowy jest zbyt złożony, by się ograniczać.
A może wybrać obie usługi naraz?
Jeżeli zależy Ci na zdobyciu potencjalnych klientów i przywiązaniu ich do Twojej marki, zastanów się nad wyborem pozycjonowania i Google AdWords w tym samym czasie. Zarówno pozycjonowanie stron, jak i kampanie AdWords mają swoje wady i zalety, ale łącząc je, możesz uzyskać naprawdę potężne narzędzie do marketingu internetowego.
Ważne jednak, by pamiętać, że każda z usług musi być wykonywana z głową. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem internetowym, najlepiej będzie, jeżeli zdecydujesz się na pomoc profesjonalnej agencji. Specjaliści SEO oraz AdWords zoptymalizują dla Ciebie działania na stronie oraz kampanie reklamowe w taki sposób, by pasowały do Twojej firmy i dawały efekty na każdym możliwym polu, a Tobie podnosiły sprzedaż.
Ja również podpowiadam, co wybrać: Pozycjonowanie SEO czy Adwords Linki Sponsorowane. Zapraszam do siebie 🙂
I jedno i drugie rozwiązanie jest istotne. Pozycjonowanie strony zawsze przynosi więcej korzyści i to się nie zmienia. AdWords po zmianach prezentowania wyników wyszukiwania zyskał w ostatnich latach bardzo dużo. Często jest tak, że 4 pierwsze wyniki są sponsorowane, dochodzą dodatkowo mapy i żeby zobaczyć wyniki organiczne trzeba scrollować. Dlatego też polecam jedno i drugie rozwiązanie jednocześnie, gdyż brak reklamy AdWords to strata dość sporego % ruchu.
To jak pytanie o wyzszosc Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia.
Trzeba działać strategicznie i decydowac się na działania z wielu kanałów, włączając w to kanały social, email , etc.
Wszystko da się zrobić. Jendo uzupełnia drugie i na odwrót. Kwestia podejścia, branży, zasobów klienta.
Adwords masz od razu, pozycjonowanie po jakims czasie….
W artykule zabrakło nam mi odniesienia do jeszcze jednej, czasem ważnej kwestii. Niektórzy użytkownicy internetu nie tolerują reklam, blokują i zupełnie ignorują wszystkie linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania. Jeśli mamy wśród nich potencjalnych klientów, to bez pozycjonowania do nich nie dotrzemy :).
Jestem właśnie na etapie podejmowania decyzji co do reklamy mojej firmy i tak się zastanawiam, która opcja jest kosztowniejsza? Jeżeli to pozycjonowanie musi być długotrwałe, więc tez pewnie koszty są większe?