Menu
  • Menu

    Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz sprzedawać na Amazon?

    Zanim zaczniesz wystawiać swoje produkty na Amazonie, konieczne jest, aby posiąść wiedzę, jak działa ta platforma sprzedażowa. Niestosowanie się do zasad lub lekceważenie podstawowych regulacji rynku nie jest dobrą praktyką w prowadzeniu biznesu na światową skalę.

    Amazon

    Amazon daje niesamowite perspektywy rozwoju swojego biznesu, a jednak często przedsiębiorcy wycofują się z tej platformy już po paru miesiącach. Zwykle jest to spowodowane  brakiem wiedzy na temat tej platformy i zasad jej działania. Co więc trzeba wiedzieć, zanim rozpoczniesz sprzedaż na Amazonie?

    Techniki marketingowe na Amazonie

    Rozpoczęcie biznesu na platformie sprzedażowej online nie może ograniczać się do wystawienia produktów i bezczynnego czekania, aż się sprzedadzą. Trzeba zadbać o to, aby były one widoczne dla potencjalnych klientów. Powinny pojawiać się najwyżej jak to tylko możliwe po wpisaniu przez użytkownika wybranego hasła, po którym szuka konkretnego produktu. Nasza oferta musi też odznaczać się czymś na tle innych, podobnych aukcji – na przykład ceną, możliwością darmowej wysyłki lub wysoką jakością, którą widać na pierwszy rzut oka, zerkając na miniaturkę przy tytule oferty.

    Jeśli znajdujemy się na dwudziestej czy trzydziestej stronie w wynikach wyszukiwania, musimy liczyć się, że nasza sprzedaż będzie bliska zeru. Trzy podstawowe techniki „wydobywania” swoich ofert z głębi wyników wyszukiwania obejmują: SEO, uzyskiwanie wsparcia od samej platformy i marketing płatny.

    SEO – Search Engine Optimization

    SEO to algorytm, który sortuje oferty po wpisaniu wybranego hasła do wyszukiwarki Amazon. Aby uzyskać swój cel, należy umieszczać jak największą liczbę słów-kluczy w aukcji i wykorzystać do maksimum wszelkie możliwości, jakie daje nam platforma. Początkowo, może wydawać się to dosyć zawiłe, jednak w praktyce jest całkiem proste.

    Algorytm wyszukiwania na Amazonie bierze pod uwagę między innymi dwa czynniki: jakość oraz istotność produktu. Jakość produktu „oblicza się” według tego, jak dobrze radzi sobie nasz produkt, czyli: jak dużo osób wybiera naszą ofertę i jak wielu z nich pozostawia pozytywne recenzje dla sprzedawcy.

    Przy istotności bierze się pod uwagę właśnie między innymi słowa-klucze. Na przykład, jeśli sprzedajemy bezprzewodowy głośnik, hasło „bezprzewodowy głośnik” powinno pojawiać się w tytule, opisie i we wszystkich innych polach aukcji tak często, jak tylko to możliwe. Algorytm sortuje również oferty według: ceny (w tym także kosztów wysyłki), zdjęcia, dostępności produktu oraz wsparcia , które przy znajomości dobrych praktyk możemy zdobyć na Amazonie (na przykład znacznik „Bestseller” czy „Buy Box”).

    Marketing płatny

    Płacenie za reklamy na platformie jest najszybszą i najskuteczniejszą drogą prowadzącą do podwyższenia sobie statusu na Amazonie. Dzięki temu uzyskamy dobry start, co potem będzie tylko procentować – oczywiście o ile nasi klienci będą zadowoleni z produktów i usług, jakie oferujemy. Bez żadnych recenzji, opinii, ocen i wyników sprzedaży rozwój biznesu będzie bardzo powolny. Możemy zauważyć, że gdy wpiszemy nazwę dowolnego produktu w wyszukiwarce Amazona, kilka pierwszych ofert zawsze podświetla się jako sponsorowane. W marketingu płatnym chodzi właśnie o to, aby znaleźć się ze swoją ofertą w miejscu najbardziej widocznym dla potencjalnego klienta.

    Więcej informacji o sprzedaży na Amazonie znajdziesz na https://www.nethansa.com/pl/sprzedaz-na-amazon-co-musisz-wiedziec-zanim-zaczniesz/

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *