Menu
  • Menu

    Call center w chmurze – nowy wymiar komunikacji

    Organizacja pracy zdalnej i mobilność sprzętowa, bezpieczeństwo zasobów (w tym danych osobowych), niezależność pracy od lokalizacji firmy, a do tego elastyczność. To niektóre z wyzwań, jakie stoją dziś przed branżą contact center. Odpowiedzią na nie jest call center w chmurze, czyli wirtualna platforma komunikacyjna pomiędzy pracownikami infolinii a klientami.

    Call center w chmurze

    Rozmowy w chmurze

    Call center to podstawa, jeżeli chodzi o obsługę klientów, przedstawienie im oferty, składanie zamówień lub reklamacji, a także rozwiązywanie problemów technicznych. Dlatego też każda firma, która prowadzi telefoniczną obsługę klienta, powinna iść z duchem czasu, by usprawnić i ułatwić proces komunikacji. Jednym z takich rozwiązań jest call center w chmurze cyfrowej. Opiera się ona na modelu SaaS (Software as a Service), gdzie dochodzi do integracji platformy komunikacyjnej z systemami informatycznymi klienta, a przedsiębiorca po wykupieniu licencji otrzymuje dostęp do usług telefonicznych. Przy czym cały czas zapewnione jest bezpieczeństwo danych, a transmisja pozostaje zaszyfrowana. Nie trzeba się więc martwić o to, że “wypłyną” dane klientów czy o świadczonych usługach.

    Co daje call center w chmurze?

    System ten jest obecnie jednym z łatwiejszych, najtańszych i najszybszych. Wystarczy mieć stabilne łącze internetowe oraz stanowisko komputerowe wraz ze słuchawkami. Resztą zajmie się dostawca usługi. Co to oznacza? Między innymi elastyczność dostępu do call center w chmurze. Pracownik może realizować swoje zadania zarówno w biurze, jak i w domu, czy podróży. Z tym wiąże się kolejna z korzyści. Można zmieniać liczbę stanowisk w zależności od tego, ile osób w jednym czasie będzie pracowało. To przydatne rozwiązanie np. w sezonie urlopowym. Firma płaci za usługę, która faktycznie jest realizowana i która ustalana jest w ramach miesięcznego abonamentu. Pracodawca może także monitorować pracę i dzięki temu poprawiać efektywność funkcjonowania firmy.

    Kolejna zaleta to możliwość przetestowania systemu przed wykupieniem pakietu oraz dopasowanie go do swoich potrzeb. Do wyboru tego rozwiązania przekonuje również fakt, że uruchomienie call center w chmurze trwa bardzo szybko, a firma nie ponosi kosztów instalacji dodatkowych sprzętów, czy serwerowni. Ponadto w cenie są usługi serwisowe oraz darmowe aktualizacje oprogramowania. Dzięki temu znika problem w postaci modernizacji sprzętu, a to dalsze oszczędności dla firmy. Przedsiębiorca nie musi bowiem zatrudniać kolejnych pracowników IT.

    Jedna odpowiedź do “Call center w chmurze – nowy wymiar komunikacji”

    1. Wera pisze:

      Polecamy mamy w firmie od kilku lat sprawdza się genialnie

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.