Menu
Menu

Jak oszczędzić czas i pieniądze używając automatyzacji marketingu?

automatyzacja marketinguProwadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć w nim sprzedaż? Zainwestuj w system Marketing Automation – aż 75% firm korzystających z automatyzacji marketingu zauważa wyraźny zwrot inwestycji po roku od jego wdrożenia.

Marketing Automation to technologie, które automatyzują i mierzą działania marketingowe, ułatwiają sprawniejszy przepływ informacji plus usprawniają procesy biznesowe.

Głównym celem jest zautomatyzowanie czynności, które wcześniej były wykonywane ręcznie, a także zebranie danych na temat potencjalnych klientów i analiza ich zachowań konsumenckich.. Efekty są imponujące, m.in. skuteczniejsze przyciągnięcie (a także utrzymanie) klientów oraz szybszy zwrot z inwestycji.

Niezależnie od branży, w jakiej funkcjonuje firma – każdej zależy na zbudowaniu silnej relacji z klientami – a także konwersji sprzedażowej. Możemy też założyć, że tak jak większość, narzekasz na ograniczoność czasu i budżetu. Automatyzacja marketingu może być odpowiedzią na Twoje problemy.

Czas to pieniądz

Wiele się ostatnio mówi, że najbardziej deficytowym towarem jest dzisiaj czas. Doba jest ograniczona, więc trzeba optymalnie wykorzystać czas swój i pracowników. Możesz wykorzystać systemy automatyzujące marketing i zamiast wysyłać ręcznie setki wiadomości i newsletterów do klientów – stworzyć kilka kampanii e-mail marketingowych naraz i zaplanować ich wysyłkę w wybranym przez siebie terminie – możliwe jest to np. w edrone, krakowskim CRM-ie dostosowanym stricte do potrzeb e-commerce. Możemy też segmentować listę mailingową, tworzyć grupy o podobnych cechach lub preferencjach konsumenckich – ułatwia to personalizowanie treści i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb i zainteresowań. Skutkuje to krótszym czasem konwersji z leada na klienta.

Automatyzacja obniża koszty

Zyskujemy na czasie, to już wiemy. Ale jakie inne korzyści przynosi nam automatyzacja marketingu? Zyskujemy też wiernych klientów, którzy cenią i ufają naszej marce. To ważne i przekłada się bezpośrednio na koszty prowadzenia biznesu. Utrzymanie klienta jest bowiem średnio sześć razy tańsze niż pozyskanie nowego. Oszczędzamy więc pieniądze i zdobywamy wiernych klientów.

Automatyzacja marketingu to nie tylko większa ilość zaangażowanych klientów, ale także zwiększona sprzedaż w sklepie. Można uruchomić scenariusze, które najbardziej odpowiadają specyfice Twojego biznesu – edrone oferuje ratowanie porzuconych koszyków, rekomendacje produktowe, programy lojalnościowe, wishlisty i inne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.