Menu

Menu

Ponad miliard logowań w 2020 r. do aplikacji IKO PKO Banku Polskiego

Ponad 5 mln aktywnych aplikacji IKO, 302 mln zleconych w niej transakcji, milion rozmów ze sztuczną inteligencją to liczby, które w 2020 r. pomogły PKO Bankowi Polskiemu zająć pierwsze miejsce w rankingu Finnoscore oraz znaleźć się w pierwszej dziesiątce najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków Europy według firmy konsultingowej Bain & Company.

 

Cyfrowa ewolucja PKO BP w dobie pandemii przyspieszyła. Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła już 5 mln i wciąż rośnie. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 r. aplikacja odnotowała 2,9 mld logowań, z czego 1,15 mld (40 proc.) w 2020 r. Oznacza to wzrost o 47 proc. w porównaniu do 2019 r.

Od marca 2013 r. do końca ubiegłego roku klienci banku zlecili przez IKO 637 mln transakcji finansowych, z czego 302 mln w samym 2020 r. − o 68 proc. więcej niż w rok wcześniej. Użytkownik aplikacji logował się w 2020 r. średnio 311 razy, a więc 19 proc. częściej niż w 2019 r. − Strategia banku zakłada dużo częstszy kontakt z klientem. W przypadku aktywnych użytkowników aplikacji IKO jest to 29 logowań w miesiącu wobec średniej 20 dla banków polskich i europejskich – mówi Aleksandra Sroka-Krzyżak, dyrektor Departamentu Strategii w PKO BP.

Według niej o większej ilości logowań zadecydowała m.in. szeroka oferta dodatkowych produktów dostępnych w IKO, do których należą: możliwość płacenia za przejazd autostradą bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta „na selfie”, złożenie wniosku o założenie konta firmowego wraz z rejestracją firmy w CEIDG, wgląd do kont z innych banków. W 2021 r. planowane jest wprowadzenie kolejnych funkcji, takich jak obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy zakup oraz obsługa funduszy inwestycyjnych.

PKO Bank Polski jest liderem polskiej bankowości w dziedzinie rozumienia i przetwarzania języka naturalnego. W 2020 r. w aplikacji IKO został uruchomiony asystent głosowy, który umożliwia zlecanie operacji bankowych za pomocą mowy, również potocznej. Asystent reaguje na 120 rodzajów intencji. Do jego „uczenia” użyto ponad 90 tys. zwrotów, w tym kolokwialnych typu „kopsnij szmal”. − Klienci testują możliwości systemu, zadając nowe, trudniejsze pytania – część z nich dotyczy np. aktualnych wydarzeń: epidemii koronawirusa, rządowych programów wsparcia przedsiębiorców czy nawet… pojawienia się na rynku gry Cyberpunk. Dlatego stale rozwijamy umiejętności językowe asystenta oraz jego kolejne funkcje − podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji PKO BP.

Z asystentem głosowym IKO klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 360 tys. rozmów. Oprócz asystenta głosowego bankowa sztuczna inteligencja to również voiceboty, rozmawiające z klientami na infoliniach. One przeprowadziły już 640 tys. takich rozmów. Tym samym liczba rozmów klientów banku z AI przekroczyła 1 mln.

W grudniu ubiegłego roku PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu Finnoscore, oceniającym cyfrową dojrzałość oraz innowacyjność 200 banków z Europy i Ameryki Północnej. Po przeanalizowaniu 300 kryteriów w 12 wybranych segmentach działalności PKO BP uzyskał pozycję lidera z oceną 7,39 p. Na drugim miejscu znalazła się Slovenska Sporitelna ze Słowacji (7,12), a trzecie zajął brytyjski Starling Bank (7,08). PKO BP został szczególnie wysoko oceniony w kategoriach: bankowość online, media społecznościowe, aplikacja mobilna, komunikacja omnikanałowa oraz strategia w zakresie innowacji.

PKO Bank Polski znalazł się również w pierwszej dziesiątce rankingu globalnej firmy doradczej Bain & Company, która przeanalizowała stopień digitalizacji 50 czołowych banków regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). PKO BP został szóstym najbardziej scyfryzowanym bankiem tego regionu i dostał wysokie oceny m.in. za najlepszą strategię cyfrową, działania innowacyjne, mocną pozycję w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, cyfryzację procesów bankowych z perspektywy klienta oraz intuicyjną, dobrze zaprojektowaną bankowość internetową na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Grafika: iPKO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.