Menu

Menu

Narzędzia marketingu mobilnego dla e-commerce

Urządzenia mobilne powoli wypierają komputery stacjonarne i laptopy. Z badania „We are social” z 2021 roku wynika, że ponad 90% z nas korzysta z internetu na smartfonach i tabletach. W ten sposób robimy też zakupy. Co to oznacza dla rynku e-commerce? Jak lepiej docierać do klientów?

e-commerce

Aplikacja mobilna – wygoda i szybszy proces zakupowy

Zapewne każdy z nas ma na swoim smartfonie przynajmniej jedną aplikację znanej marki. Może to być sklep odzieżowy, drogeria, a nawet restauracja szybkiej obsługi. Niezależnie od branży, aplikacje nieustannie towarzyszą nam w życiu. Są wygodne i intuicyjne, a do tego personalizują wybory klientów i polecają produkty zgodne z preferencjami.

Już ponad 80% użytkowników korzysta z zakupowych aplikacji mobilnych i przy ich pomocy finalizuje swoje zakupy.

Dlaczego warto wdrożyć dla swojego biznesu aplikację mobilną?

  • gwarantuje wyższą konwersję w porównaniu z pozostałymi kanałami sprzedaży,
  • oferuje szybki proces płatności w oparciu o wcześniej uzupełnione dane,
  • jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chętniej korzystają z urządzeń mobilnych do kontaktu z ulubioną marką,
  • zapewnia wielokanałość, czyli dostęp do różnych możliwości zakupu przez klienta, np. przekierowanie do aplikacji przez social media,
  • zwiększa lojalność klienta, dzięki wysyłaniu spersonalizowanych ofert.

Pamiętajmy jednak, że aplikacja mobilna nie sprawdzi się w 100% przypadków. Jej przygotowanie sporo kosztuje, (często przewyższa ceną stworzenie strony). Warto pamiętać też, zła aplikacja mobilna przyniesie Twojej firmie same szkody, osłabiając tylko jej wizerunek.

Jeśli jednak dysponujesz odpowiednim budżetem, aplikacja stanie się doskonałym narzędziem do promocji marki. Udostępnisz w niej kupony, gazetki promocyjne, a także stworzysz program lojalnościowy. To także idealny moment na wdrożenie powiadomień push – aby jeszcze skutecznie  namawiać odbiorców do skorzystania z oferty.

Marketing SMS – błyskawiczne dotarcie do klienta

Wiadomości SMS wydają się mocno przestarzałe. Ale w marketingu zyskują nowe życie. Sprawdzą się zwłaszcza w e-commerce, gdzie pełną zwykle trzy funkcje:

  • sprzedażową, np. przy pomocy SMS MT, do oferowania unikatowych promocji, darmowej dostawy czy sezonowych wyprzedaży;
  • wizerunkową i budującą lojalność, np. poprzez wysyłanie życzeń urodzinowych dla klientów;
  • informacyjną w przypadku SMS transakcyjnych.

To niepozorne narzędzie ma współczynnik otwarcia na poziomie ponad 95%. Ludzie nie tylko otwierają SMS, ale także czytają je i reagują na nie. Jednak, aby tak się stało, musisz spełnić kilka warunków. Pierwszym z nich jest uzyskanie zgody na wysyłanie komunikatów marketingowych.

Poza tym marketing SMS jest doskonałym miejscem na wyróżnienie odbiorców i oferowanie im ekskluzywnych ofert, niedostępnych nigdzie indziej. Atrakcyjne rabaty i kupony rabatowe również muszą przykuwać uwagę. Warto także zwrócić uwagę na czas i ilość wysyłanych treści.

Dzięki SMS-om skracasz dystans i budujesz z klientami intymną relację. Warto ten kanał uzupełnić responsywną stroną internetową, zwłaszcza jeśli chcesz wrzucać w swoje treści linki do podstron w Twoim sklepie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.