Kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety. Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Dzięki niej Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć ochronę konsumentów i zapobiegać wprowadzaniu ich w błąd.
Odpowiedzialna reklama
Rada Reklamy stworzyła zasady etycznej reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy (https://radareklamy.pl/etyka-reklamy-suplementow-diety/). Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jako organizacja pozarządowa, działająca non profit, funkcjonuje na polskim rynku od ponad 18 lat. Ma znaczący udział w kreowaniu odpowiedzialności biznesu w obszarze reklamy. Na swoim koncie ma wiele pionierskich inicjatyw samoregulacyjnych zakończonych sukcesami rynkowymi. W maju 2024 r. wprowadziła pierwszą w Polsce tak kompleksową samoregulację w obszarze etycznej reklamy suplementów diety.
Branża suplementów diety rozwija się dynamicznie. Rada Reklamy na przełomie 2022/2023 r. zaobserwowała wzrost liczby skarg konsumenckich wpływających do Komisji Etyki Reklamy na potencjalne naruszenia etyczne w reklamach suplementów diety. W I połowie 2023 r. powołała Grupę Roboczą ds. wypracowania samoregulacji w obszarze reklamy suplementów diety.
Idea samorefulacji ds. reklamy suplementów diety
Efektem intensywnych prac i konsultacji Grupy Roboczej jest pierwsza w Polsce tak kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety. Głównymi celami samoregulacji ds. reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy są w szczególności:
- Dbałość o wysoki poziom ochrony zdrowia konsumentów. To rzetelny komunikat powinien być podstawą do dokonywania świadomych wyborów przez konsumenta. Ma też służyć bezpiecznemu stosowaniu suplementów diety.
- Stworzenie kompleksowego źródła określającego zasady etycznej reklamy suplementów diety. Kompleksowa samoregulacja ma stanowić jasny kierunek wśród przedsiębiorców w zakresie standardów, które powinni stosować.
- Pomoc w uporządkowaniu rynku i pogodzeniu swobody działalności gospodarczej z respektem dla zasad etycznych, aby konsumenci mogli korzystać z suplementów bardziej świadomie, bezpiecznie i odpowiedzialnie.
− Gratuluję członkom i członkiniom Grupy Roboczej oraz zewnętrznym ekspertom i ekspertkom fantastycznego efektu ich pracy. To był długoterminowy wysiłek na wysokim poziomie merytorycznym, który zaowocował profesjonalnym dokumentem samoregulacyjnym. Mam nadzieję, że tę pracę doceni także polski regulator − powiedziała Lucyna Pruska, menedżerka ds. projektów i komunikacji w Radzie Reklamy.
Źródło informacji: PAP media Room
Grafika: Rada Reklamy
Dodaj komentarz