Menu

Menu

Japoński twardziel – test Isuzu D-Max

Najnowsza generacja Isuzu D-Max to pojazd niezwykle uniwersalny. Z jednej strony samochód ma charakter użytkowego pick-upa, z drugiej natomiast oferuje komfort auta osobowego. Nowy model wygląda elegancko, a jego nadwozie skrywa interesujące rozwiązania techniczne.

Na pierwszy rzut oka widać, że Isuzu D-Max nie jest nudnym pick-upem. Samochód prezentuje się elegancko i nowocześnie. Uwagę przykuwa zwłaszcza niezwykle masywny przód pojazdu. Z kolei pomarańczowy lakier pozwala mu wyróżnić się z tłumu.

Elegant na budowie

Z pewnością nikt nie powinien poczuć się zawiedziony po zajęciu miejsca w kabinie. Kokpit jest uporządkowany i funkcjonalny, a jakość jego wykonania nie odbiega od tego, czego można doświadczyć w samochodach osobowych. Centralne miejsce we wnętrzu zajmuje 9-calowy ekran dotykowy. Pomimo zastosowania tego rozwiązania producent zdecydował się na zachowanie wielu klasycznych przycisków, które ułatwiają codzienną eksploatację. Testowana wersja LSE to topowy wariant wyposażenia, w skład którego wchodzi 13 systemów bezpieczeństwa oraz 8 poduszek powietrznych. Pojazd uzyskał najwyższą notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.

Isuzu D-Max oferuje kierowcy i pasażerom naprawdę komfortowe warunki podróżowania, szczególnie w wersji z podwójną kabiną. Na uwagę zasługuje dobrej jakości system audio, a także dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Miłośnicy nowych technologii ucieszą się z obsługi Android Auto i Apple CarPlay.

Trzecia generacja Isuzu D-Max wciąż pozostaje przede wszystkim samochodem użytkowym, który doskonale sprawdzi się np. podczas przewozu materiałów budowlanych. Jego skrzynia ładunkowa ma 1530 mm szerokości i 1571 mm długości. Co ważne, można zamówić jej zabudowę. Wersja z podwójną kabiną oferuje ładowność ponad 1000 kg. Ponadto producent deklaruje, że D-Max może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 t bądź 750 kg, jeżeli nie wyposażono jej w hamulec.

Isuzu D-Max

Jak jeździ Isuzu D-Max?

Pod maską Isuzu D-Max można znaleźć wyłącznie jeden silnik. Jest to diesel o pojemności 1,9 l i mocy 163 KM. Oferuje on kierowcy 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pewnością samochód nie jest demonem prędkości, jednakże nie o to w tym przypadku chodzi. Od pick-upa należy oczekiwać przede wszystkim niezawodności w każdych warunkach pracy. Warto również zwrócić uwagę na automatyczną skrzynię biegów, która płynnie zmienia przełożenia, przez co jazda staje się jeszcze przyjemniejsza. Dodajmy, że samochód jest również ekonomiczny. Średnie zużycie paliwa wynosi bowiem 7,2 l oleju napędowego na 100 km. Czy można chcieć więcej?

Isuzu D-Max nie jest zwykłą półciężarówką. To samochód o dobrych własnościach terenowych, co gwarantuje kierowcy możliwość wjechania tam, gdzie inne pojazdy nie mają szans na dotarcie. Dzieje się tak, ponieważ D-Max został wyposażony w napęd na cztery koła z blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz przełożenie redukcyjne. Kierowca może wybierać tryby pracy napędu przy pomocy specjalnego pokrętła na desce rozdzielczej.

Ponadto aby móc w pełni cieszyć się terenowymi możliwościami Isuzu, niezbędne są specjalne opony przeznaczone do offroadowej jazdy. Zapuszczając się w „trudniejszy” teren, należy jednak pamiętać o konstrukcji samochodu. Duży rozstaw osi oraz długi tylny zwis utrudniają pokonywanie niektórych wzniesień, aczkolwiek z przejazdem przez błoto, kałuże i szutrowe drogi D-Max nie będzie miał żadnych problemów.

Isuzu D-Max

Ile kosztuje pick-up Isuzu?

Isuzu D-Max w najbogatszej wersji wyposażenia LSE z automatyczną skrzynią biegów i podwójną kabiną kosztuje według cennika producenta 177 000 zł brutto. Najtańszy wariant L z pojedynczą kabiną oraz manualną przekładnią to wydatek rzędu 143 848 zł brutto.

Na szczególną uwagę zasługuje gwarancja, jaką daje producent. Otóż, ochrona gwarancyjna w przypadku pick-upa Isuzu trwa przez 5 lat z limitem 100 tys. km. To warunki lepsze niż oferuje konkurencja.

Isuzu D-Max to niezwykle interesująca propozycja wśród pick-upów dostępnych na polskim rynku. Samochód oferuje duży komfort jazdy i poziom bezpieczeństwa charakterystyczny dla współcześnie produkowanych SUV-ów, będąc przy tym półciężarówką przeznaczoną do ciężkiej pracy. Cena pojazdu również należy do atrakcyjnych, biorąc pod uwagę jego bogate wyposażenie oraz warunki gwarancyjne.

AutoVIPek

Isuzu D-Max

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.