Menu

Menu

Dobra asystentka – jakie cechy powinna mieć?

Zarządzanie działem w firmie lub całym przedsiębiorstwem wymaga bardzo dużego nakładu czasu, pracy oraz zaangażowania. To również ogromna odpowiedzialność, która często wiąże się z presją i stresem. Dlatego też niemal każdy dyrektor, manager czy członek zarządu posiada pomoc w postaci asystentki, która czuwa nad organizacją czasu pracy swojego przełożonego, a nieczęsto także nad prawidłowym przebiegiem wielu procesów w firmie. Choć praca asystentki na pozór wydaje się nieskomplikowana, to w rzeczywistości trzeba posiadać do tego odpowiednie predyspozycje. Zatem jakimi cechami powinna wyróżniać się dobra asystentka?

Dobra asystentka

Dobra asystentka jest dyspozycyjna i elastyczna

Ilość obowiązków spoczywających na barkach osób zarządzających firmą automatycznie oznacza nienormowany czas pracy dla asystentki dyrektora czy członka zarządu. Prawa ręka często musi być do dyspozycji swojego szefa nie tylko w ustalonych godzinach pracy, ale także poza nimi, np. podczas kolacji biznesowej z ważnymi kontrahentami. Aplikując na stanowisko asystentki trzeba również wziąć pod uwagę konieczność wyjazdów służbowych czy też odbierania telefonów o każdej porze dnia pod nieobecność przełożonego. Sekretarka powinna więc wyróżniać się elastycznością, dyspozycyjnością i łatwością w adaptacji do nowych warunków.

Dobra asystentka jest odporna na stres

Duży zakres zadań asystentki biurowej sprawia, że osoba starająca się o tę posadę powinna charakteryzować się odpornością na stres i radzić sobie w kryzysowych sytuacjach. Pewnych wydarzeń nie sposób przewidzieć, ale sekretarka nie może pozwolić sobie na chwilę słabości, zwłaszcza jeśli na szali znajduje się dobre imię szefa lub całego przedsiębiorstwa. Chłodna głowa i opanowanie to cechy, które każda asystentka po prostu powinna mieć. Szybkość reakcji oraz umiejętność podejmowania właściwych decyzji pod presją to gwarancja dla przełożonego, że nawet w sytuacjach kryzysowych może na niej polegać.

Dobra asystentka jest komunikatywna i dyskretna

Specyfika stanowiska asystentki sprawia, że odpowiednia osoba na tę posadę nie powinna mieć trudności w komunikacji interpersonalnej, zarówno wewnątrz zespołu, jak i z klientami biznesowymi czy kontrahentami. Miła aparycja w połączeniu z wysoką kulturą osobistą, umiejętnością formułowania krótkich i rzeczowych wypowiedzi, a także zdolności negocjacyjne dla pracodawców są na wagę złota. Dodatkowym atutem będzie z pewnością wyraźna chęć poprawy swoich kwalifikacji, uczestniczenia w kursach doszkalających czy wprowadzanie funkcjonalności usprawniających codzienną pracę. Praca asystentki w dużej mierze opiera się również na dyskrecji, która z kolei jest podstawą zaufania w relacjach zawodowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.