Menu
Menu

AI w sektorze publicznym: aż 60 proc. specjalistów IT ma braki w umiejętnościach

W ankiecie przeprowadzonej przez Salesforce aż 60 proc. specjalistów IT z sektora publicznego wskazało niedobór umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji jako największe wyzwanie we wdrażaniu tej technologii.

Według Deloitte sztuczna inteligencja może zaoszczędzić setki milionów godzin pracy pracowników rządowych i miliardy dolarów rocznie. Korzyści te możliwe są jednak tylko wtedy, gdy pracownicy sektora publicznego posiadają umiejętności, które pozwolą na wykorzystanie tej technologii. Agencje rządowe mają już plany wdrażania wytycznych i budowania zespołów wspierających wykorzystanie sztucznej inteligencji. Obejmują one m.in. rozszerzenie i podniesienie kwalifikacji umiejętności personelu w zakresie AI.

kompetencje AI

Szkolenia i rozwój umiejętności to krytyczne pierwsze kroki dla sektora publicznego, aby wykorzystać korzyści płynące z korzystania ze sztucznej inteligencji. Inwestując w nowe umiejętności, takie jak szybki rozwój, liderzy sektora publicznego mogą umożliwić swoim pracownikom wykorzystanie AI do zwiększenia produktywności, budowania głębszych relacji z wyborcami i poprawy jakości usług publicznych − powiedział Casey Coleman, SVP, Global Government Solutions w Salesforce.

Sektor publiczny w najgorszej sytuacji

Badanie Salesforce Research pokazało, że sektor publiczny stoi w obliczu głębszej luki w umiejętnościach AI niż inne branże. Aż ⅓ specjalistów IT w sektorze publicznym przyznaje, że w ich organizacji istnieje luka umiejętności w obszarze wykorzystania AI w porównaniu do reszty branż/sektorów.

Specjaliści IT z sektora publicznego zmagają się z wdrażaniem sztucznej inteligencji w swoich organizacjach. Tylko 28 proc. specjalistów IT z sektora publicznego uważa, że są ekspertami w wykorzystywaniu generatywnej sztucznej inteligencji w ramach swojej pracy. Zaledwie 32 proc. twierdzi, że są ekspertami w rozumieniu przypadków użycia generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak tworzenie treści i analiza danych. Jedynie 30 proc. utrzymuje, że są ekspertami we wdrażaniu sztucznej inteligencji w swojej organizacji.

Sztuczna inteligencja szansą na wzrost wydajności w sektorze publicznym

Wypełniając lukę w umiejętnościach AI, organizacje mogą znacznie podnieść wydajność pracowników w sektorze publicznym. Badanie Salesforce pokazuje, że głównym celem sektora publicznego w zakresie sztucznej inteligencji jest automatyzacja rutynowych zadań.

Więcej o rozdźwięku między oczekiwaniami kadry kierowniczej w zakresie wdrażania sztucznej inteligencji a zdolnością IT do spełnienia ich wymagań: https://www.salesforce.com/news/stories/ai-it-demand-gap/.

 ***

Salesforce we współpracy z Vanson Bourne przeprowadził podwójnie anonimową ankietę wśród 600 specjalistów IT. Objęła ona 200 liderów IT i 400 indywidualnych współpracowników IT. Respondenci pracowali w różnych branżach, w tym technologii, usług finansowych, mediów i rozrywki, produkcji, handlu detalicznego, opieki zdrowotnej, sektora publicznego i innych. Ankietę przeprowadzono w grudniu 2023 r. i styczniu 2024 r.

Źródło informacji: materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.