Menu
  • Menu

    4 porady, jak wysłać paczkę za granicę taniej niż myślisz

    Przesyłka zagraniczna z założenia będzie droższa niż krajowa, ale nie musi rujnować budżetu. W sytuacji, gdy paczki z Polski trafiać mogą – w zaskakująco szybkim tempie – właściwie w każdym kierunku świata, to szczególnie ważna opcja dla sklepów internetowych. Jednocześnie pojawia się pytanie o to, jak obniżyć ceny przesyłek międzynarodowych, gdy jest ich ponadprzeciętnie wiele.

    Trzymając się kilku zasad można skutecznie zadbać o to, by przesyłki zagraniczne nie były drogie – firmy kurierskie, również w zakresie obsługi międzynarodowej rywalizują o klientów, czego efektem mogą być nawet kilkunastoprocentowe oszczędności. W skali np. miesiąca i dużej ilości paczek będzie to wyraźna korzyść dla nadawcy. Oto pięć elementów, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

    jak wysłać paczkę za granicę

    Łączenie przesyłek w pakiety

    Szczególnie w sprzedaży internetowej bywa tak, że klient waha się, a jego wirtualny koszyk bywa na zmianę wypełniany i ograniczany. Dość częstym przypadkiem w e-commerce jest sytuacja, w której kupujący najpierw kupuje produkt nr 1, by dopiero później dojść do wniosku, że warto również dobrać do niego np. jeden z dedykowanych przez sprzedawcę. W ten sposób generuje dwa zakupy oraz podwójną przesyłkę. Z punktu widzenia sprzedawcy to okazja do tego, by ograniczyć koszty przesyłki. Księgowanie zamówień odbywa się nie automatycznie, ale np. po kilku godzinach i weryfikacji płatności wykonanej online. Kompletowanie towaru do wysyłki oraz przygotowanie zlecenia kurierskiego to również czas na to, by przygotować jedną – a nie dwie – wysyłki.

    Przygotowanie magazynu zewnętrznego

    Outsourcing magazynowy w państwie, w którym spodziewany jest spora liczba zamówień ma sens – pod warunkiem, że rzeczywiście obrót jest duży, a oszczędności będą wyższe niż koszty utrzymania kolejnej placówki. Jeśli jednak jest to np. firma zapewniająca sprzedaż odzieży produkowanej w Polsce, ale dynamicznie rozwijającej się w Niemczech, warto wynająć tam nawet niewielki sektor w dużych magazynach po to, by przesyłki miały charakter nie zagraniczny, ale krajowy. To przyspieszy dostarczenie paczki oraz obniży koszty. Tymczasem cena wynajmu nieruchomości w jednostkach, które specjalizują się w outsourcingu wcale nie musi być wysoki, a zawierać będzie np. obsługę pracowniczą.

    Analizowanie wszystkich firm kurierskich

    Powszechny błąd podczas składania zleceń kurierskich to silne przyzwyczajenie do korzystania wyłącznie z usług jednego podmiotu. W ten sposób nadawca nie weryfikuje cen konkurencji, które mogą okazać się sposobem na duże oszczędności. Branża to dziesiątki marek: od DPD przez DHL po Geis. Tylko sprawne porównanie cen przesyłki do Anglii, Niemiec czy innego dowolnego kraju pozwoli odpowiedzieć na pytanie, który kurier obsłuży zlecenie najtaniej przy zachowaniu wysokiej jakości pracy. Jak działa taka platforma pokazuje serwis KurJerzy.pl – wykonując kilka klików można zweryfikować wszystkie koszty nadania paczki do krajów Europy, obu Ameryk, Azji czy Afryki.

    Wyszukanie idealnego terminu na wysyłkę

    Jeśli przesyłka zagraniczna nie musi być doręczona jak najszybciej – a więc nie w ramach e-commerce, ale np.ustaleń między kontrahentami – warto również przez internet sprawdzić, jak kształtują się ceny usług w zależności od daty. Niektóre firmy kurierskie dość elastycznie podchodzą do wyceniania swoich usług zagranicznych. Wpływ na to ma np. wolumen, który obsługują czy ilość zaplanowanych transportów w danym okresie. Stąd ceny przesyłek zagranicznych mogą się różnić w zależności od daty podjęcia paczki. Warto to uwzględnić planując zlecenie z dużym wyprzedzeniem.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *