Menu
  • Menu

    Samochody prasowe Hyundai w dyspozycji szpitala MSWiA w Warszawie

    Hyundai Motor Poland, dystrybutor koreańskiej marki w Polsce, przekazał do dyspozycji dziesięć aut Centralnemu Szpitalowi Medycznemu MSWiA w Warszawie. Placówka medyczna zlokalizowana w sąsiedztwie warszawskiej siedziby Hyundai Motor Poland została tymczasowo przetransformowana w szpital zakaźny i podejmuje walkę z pandemią koronawirusa.

    Hyundai

    Samochody pozostające w posiadaniu MSWiA, służące zwykle jazdom testowym dziennikarzy oraz klientom flotowym Hyundai Motor Poland, przeznaczone zostają medycznej załodze szpitala. Marka Hyundai pragnie usprawnić i zoptymalizować działania pracowników, a także ma na celu wspieranie wszelkich aktywności dążących do efektywnej eliminacji epidemii.

    „Firma Hyundai czuje się zaszczycona, mogąc udostępnić szpitalowi samochody sygnowane swoim emblematem. Pracownicy polskich służb medycznych to autentyczni superbohaterowie, dlatego usprawnienie ich działań, szczególnie w czasie epidemii, jest dla nas niezwykle cenne” – zaznacza przedstawiciel marki Hyundai.

    Zaangażowane działanie

    Hyundai to nie tylko pionier mobilności przyszłości, lecz także marka świadomie zaangażowana w działania społeczne oraz wspierająca istotne wydarzenia. Wzorem Chung Ju-yunga niosącego pomoc obywatelom swojego kraju, Hyundai Motor Poland również troszczy się o rodzime przedsięwzięcia. Jako partner Szlachetnej Paczki, polski dystrybutor wspierał projekt zapleczem samochodów niezbędnych do działań logistycznych. Ponadto Hyundai Motor Poland kilkukrotnie występował w roli oficjalnego sponsora wyścigu Tour de Pologne.

    Śmiałym krokiem do celu – Historia marki Hyundai

    Historię zawsze tworzą ludzie. Syn skromnego rolnika – Chung Ju-yung nadał bieg własnej historii, której początek ma miejsce w 1947 roku. W Korei Południowej powstaje Hyundai Engeenering and Construction – potężny koncern budowlany stworzony przez Chung Ju-yunga. W roku 1967 zostaje założona firma Hyundai Motor Company, całkowicie skupiona na produkcji samochodów.

    Dwa lata później koreańska firma nawiązuje współpracę z Fordem, ich partnerstwo pieczętuje produkcję na licencji amerykańskiej marki. Wspólnym dziełem partnerów jest model Cortina. Połączenie sił obu firm trwa do roku 1985. Jednak przez ten czas Hyundai opracowuje swój autorski samochód.

    Pierwszym autem, który zjeżdża z linii produkcyjnej Hyundai Motor Company, jest model Pony. W języku koreańskim nazwany Kuk-min-cha, czyli „narodowy samochód”. Auto po raz pierwszy zaprezentowano w Turynie w 1974 roku. Rok później model wchodzi do produkcji masowej, odnosząc ogromny sukces rynkowy. Niedługo potem zostaje podjęta decyzja o wkroczenie na rynek zagraniczny. W 1975 roku pięć pierwszych modeli Pony trafia do Gwatemali i Ekwadoru.

    Lata 80. to czas, kiedy Hyundai posiada już ugruntowaną renomę na skalę międzynarodową. Produkcja nabiera tempa, do sprzedaży wchodzi model Pony drugiej generacji. Wtedy także powstaje największa w tamtym czasie fabryka samochodów w koreańskim Ulsan, z której rok rocznie wyjeżdża 1,5 mln aut.

    Hyundai zdobywa silną pozycję na rynku zagranicznym i pojawia się kolejnych krajach. Jest rok 1986 w Ameryce, debiutuje modelem Excel. W Europie pojawia się w 1978 r. – w Belgii i Holandii utworzone zostają pierwsze filie firmy. 200 tys. sprzedanych samochodów marki Hyundai – taką liczbą mógł pochwalić się rynek europejski w 1995 roku. Do grona największych importerów aut koreańskiej firmy należą wówczas takie państwa, jak: USA, Kanada i Polska.

    Lata 1990 i 2000 są dla marki Hyundai przełomowe. W 1999 roku firma wchłania udziały swojego lokalnego konkurenta, którym jest Kia. W związku z przejęciem rywala powstaje koncern Hyundai-Kia Automotive Group, mający siedzibę w Seulu. 2000 rok oznacza wydzielenie Hyundai Group ze struktur koncernu, wejście na rynek chiński oraz nawiązanie współpracy z DaimlerChrysler. Jednak partnerstwo nie przynosi zamierzonych korzyści i trwa do 2004 roku.

    Trzecie tysiąclecie to lata stabilnej i mocnej pozycji koncernu motoryzacyjnego Hyundai tworzonego wspólnie z Kią. Koreańska marka roztacza śmiałe wizje, nieustannie się rozwija i udoskonala gamę swoich modeli aut, zdecydowanie przewyższając zaawansowaniem technologicznym europejskich, japońskich i amerykańskich konkurentów.

    W 2003 roku w Russelsheim pod Frankfurtem powstaje warte 55 mln euro centrum biurowe oraz badawczo-rozwojowe sfinansowane przez Hyundai Motor Europe. Z kolei w 2007 roku w Czechach rozpoczyna się budowa pierwszej w Europie fabryki Hyundaia.

    W roku 2019 Hyundai to kluczowa pozycja na liście Fortune 500. Koreański lider motoryzacyjny wychodzi naprzeciw przyszłości i przewiduje, że do 2030 roku produkcja obejmie 500 tysięcy samochodów z ogniwami paliwowymi.

    Hyundai

    Rewolucyjne auta na miarę czasów

    Firma Hyundai dokonuje odważnych rewolucji w definiowaniu pojęcia mobilność. Dalekosiężne wizje przyszłości utożsamiane z elektryfikacją samochodów, o krok milowy wyprzedzają koncepcje innych marek obecnych na arenie motoryzacyjnej. Nexo – model elektryczny wyposażony w ogniwa nowej generacji, KONA Electric – pierwszy w Europie subkompaktowy SUV z napędem elektrycznym, nowy IONIQ Electric – z zasięgiem nawet do 311 km to samochody urzeczywistniające filozofię stworzoną przez Chung Ju-yung ponad 50 lat temu.

    Modele opatrzone logiem Hyundai potwierdzają, że przyszłość nastaje dziś. Czerpiąc z imponującego dziedzictwa, globalna marka Hyundai wchodzi w nową erę motoryzacji i odważnie wyznacza tor jej przyszłości.

    Rok 2020 to czas innowacji, dlatego Hyundai wprowadza nowe oraz udoskonalone modele występujące w różnych segmentach. Na liście nowości oferowanych w bieżącym roku znajduje się:

    Nowy i10

    Nowy i30 Fastback N

    Wkrótce dostępny Nowy i20

    IONIQ w wersji Hybrid, Plug In

    Nowa KONA Hybrid

    Tekst: AutoVIPek

    2 odpowiedzi na “Samochody prasowe Hyundai w dyspozycji szpitala MSWiA w Warszawie”

    1. Bogna M. pisze:

      Bardzo fajna, szlachetna inicjatywa.

    2. Fiona pisze:

      Te elektryczne modele – rewelacja.Design naprawdę na wysokim poziomie.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *