Menu

Menu

Nie tylko młodzi rolnicy kupują części do maszyn w sieci

Wciąż dokonująca się wymiana pokoleniowa na polskiej wsi sprawia, że coraz więcej młodych rolników zajmuje się gospodarstwami. Wiedzę, umiejętności i wartości przejęli od swoich rodziców i dziadków, ale tchnęli także w rodzinne biznesy więcej nowoczesności. Starsi rolnicy zdają sobie sprawę z faktu, że współczesne rolnictwo poddawane jest nieustannej digitalizacji, dlatego też coraz chętniej i z większa odwagą sięgają po nowinki technologiczne. Wiedzą, że podążanie z duchem czasu to niezwykle istotna kwestia w pracy rolnika, jednocześnie czując wsparcie ze strony młodego pokolenia.

części do maszyn

Internet w służbie rolnikom

Andrzej to 56-letni rolnik z Podlasia. Od ponad 30 lat zajmuje się prężnie działającym gospodarstwem, które początkowo prowadził wraz ze swoim ojcem – Stanisławem. Przez te wszystkie lata obserwował wszelkie przemiany, jakie dokonywały się na polskiej wsi, na rynku maszyn rolniczych oraz w metodach pracy, które stale dążyły do tego, aby obowiązki rolnika zoptymalizować i usprawnić. Andrzej to człowiek otwarty, który nie boi się podejmowania nowych wyzwań. Lubi nowinki technologiczne, a swój smartfon i tablet obsługuje bez najmniejszych problemów.

Jednak do niedawna po części do maszyn rolniczych za każdym razem jeździł do oddalonego o kilkanaście kilometrów sklepu rolniczego – tak po prostu, z przyzwyczajenia. Jego syn Mateusz, który powoli wdraża się do rodzinnego biznesu, coraz częściej namawiał tatę na zakupy internetowe, argumentując to oszczędnością czasu i pieniędzy oraz tym, że w dzisiejszych czasach niemal wszystko dostępne jest w sieci. Andrzej oczywiście o tym wiedział, jednak wciąż miał pewne obawy. „A co w przypadku, gdy będę miał wątpliwości czy dana część będzie pasować do mojego ciągnika?” – pytał. „Jeśli kupię nieodpowiedni produkt to tylko stracę pieniądze…”

Na reakcję syna nie musiał długo czekać. Mateusz pospiesznie wyjaśnił mu, że każdy konsument robiący zakupy online ma prawo do zwrotu towaru. Ponadto pokazał mu internetowe sklepy rolnicze, które posiadają na swoich witrynach możliwość czatu z konsultantem lub podają numer telefonu do dedykowanego doradcy. O wszystko można pytać na bieżąco przed dokonaniem zakupu, a dodatkowo większość sklepów posiada szczegółowe specyfikacje techniczne i zdjęcia, które także pomagają dokonać właściwego wyboru. Od tej pory Andrzej wyszukuje potrzebne mu części w sieci, porównuje ich ceny, sprawdza opinie o sprzedawcach na forach oraz śledzi ciekawe promocje.

Wspomina, że dawniej zdarzały mu się sytuacje, w których potrzebny sprzęt był niedostępny w jego sklepie stacjonarnym i musiał długo czekać na jego zamówienie. Teraz jest pod wrażeniem, jak szybko paczka trafia do jego rąk. Dzięki temu może jeszcze sprawniej wykonywać swoje obowiązki. Jedynie dziadek Stanisław, co jakiś czas wzdycha i mówi półżartem: „Czego to ludzie nie wymyślą?” W rzeczywistości bardzo cieszy się, że młodsze pokolenia tak dobrze sobie radzą i z optymizmem patrzy na przyszłość polskiego rolnictwa oraz gospodarstwa, które funkcjonuje w tej rodzinie od lat.

 Zakupy w sieci to codzienność

Podobne historie prawdopodobnie miały miejsce w wielu polskich domach. Nastąpiła pewnego rodzaju wymiana doświadczeń. Młodzi ludzie otrzymali od starszych pokoleń życiową wiedzę i rożnego rodzaju umiejętności, a teraz mogą im się odwdzięczyć i w razie potrzeby wspomóc rodziców lub dziadków swoimi doświadczeniami z zakresu nowych technologii. Oczywiście nie każdy kto jest rodzicem lub dziadkiem ma w tym zakresie problemy. Wiele osób zaliczanych do „starszych roczników” świetnie radzi sobie z wszelkimi nowinkami technologicznymi.

Tak czy inaczej, w dzisiejszych czasach ludzie, niezależnie od wieku, mają świadomość, że internet zbliża nas do produktów niemalże z każdej kategorii i sprawia, że są na wyciągniecie ręki. Ubrania, sprzęty elektroniczne, gadżety, a nawet produkty spożywcze – dziś można je kupić i to bez wychodzenia z domu. Sprzedawcy oferujący części do maszyn rolniczych wiedzą, że dużo trudniej jest sprzedać produkty specjalistyczne od tych codziennego użytku, czy np. ubrań. Głównie dlatego, że części rolniczych nie kupuje się pod wpływem impulsu, jak w przypadku produktów z wielu innych kategorii. Mimo to popularność internetowych sklepów rolniczych rośnie, a polscy rolnicy coraz chętniej decydują się na zakup sprzętów rolniczych online.

Polski rolnik kupuje online

Ta rosnąca popularność internetowych sklepów rolniczych w Polsce zwiększa także wymagania stawiane przed sprzedawcami. Oczekuje się od nich nie tylko szerokiej oferty i atrakcyjnych cen, ale także przyjaznej dla użytkownika witryny (działającej bez zarzutu również na urządzeniach mobilnych) oraz kompetentnej obsługi klienta w postaci konsultanta online. Na szczęście internetowe sklepy rolnicze takie jak ZENOX.pl dobrze znają potrzeby i wymagania swoich klientów, dlatego dokładają wszelkich starań, by części rolnicze dostarczać szybko, a cały proces zakupowy był prosty i wygodny dla każdego. Poza dbałością o wszystkie, wymienione wcześniej elementy, ZENOX.pl zapewnia szeroki wybór towarów (o wiele większy niż w stacjonarnych sklepach), błyskawiczną wysyłkę zamówień, dostawę kurierem pod wskazany adres (darmową przy zakupach powyżej 150 zł), aż 100 dni na zwrot towaru oraz liczne promocje, zniżki i akcje rabatowe.

Stereotypy dotyczące wieku osób sprawnie poruszających się w sieci powoli się zacierają. Należy jednak pamiętać, że postęp technologiczny nie zwalnia tempa i najprawdopodobniej  już wkrótce obecne „młode pokolenie” będzie dowiadywać się o kolejnych innowacyjnych rozwiązaniach od swoich dzieci, a nawet młodszych kolegów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.