Menu

Menu

Jak tworzyć treści, które sprzedają?

Wartościowe teksty publikowane przez marki są niezbędne, aby dotrzeć do odbiorców. Content marketing jest więc świetnym sposobem na to, aby ludzie rozmawiali o Twoich produktach i usługach, a następnie kupowali je. Obecnie zarówno treść, jak i ilość decydują o tym, jakie wyniki biznesowe można osiągnąć. Właśnie dlatego chcemy przedstawić kilka zasad, które pomogą Ci tworzyć skuteczne teksty.

Content marketing

​Zdefiniuj swój cel

Cały proces tworzenia treści wymaga solidnego startu – musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego to robisz. Cały content marketing zaczyna się od celu. Jak zamierzasz mierzyć sukces swojej kampanii? Na samym początku ważne jest zrozumienie, po co się to robi, wtedy jest też łatwiej uzupełniać strategię o kolejne działania czy taktyki. Bez koncentracji czy skupieniu na celach biznesowych łatwo można się rozproszyć, dlatego ostateczna idea pomaga utrzymać koncentrację.

​Określ grupę docelową

Gdy masz już jasność co do tego, dlaczego tworzysz treści, następnym krokiem, by powstało coś skutecznego, jest zrozumienie, kto zobaczy, usłyszy lub obejrzy te materiały. Content, który sprzedaje, nie powstaje z próżni czy listy tematów, o których sam osobiście chcesz napisać – to materiały zgodne z opiniami czy zainteresowaniami odbiorców. Poznaj swoją grupę docelową i dowiedz się, jak spędzają czas w sieci, co najczęściej kupują i jak możesz rozwiązać ich problemy. Najlepsza strategia content marketingu ma na celu udzielanie odpowiedzi na najbardziej pilne pytania odbiorców docelowych – edukowanie ich i przekształcanie w klientów.

​Pisz o tym, co zainteresuje odbiorcę

Wiesz już, kim jest twój klient i co powinno się mu zaoferować, ale pamiętaj, by faktycznie zaangażować się w jego zainteresowania. Tworzenie jakościowego contentu opiera się o to, co sprzedajesz i jakie masz doświadczenie oraz oczywiście o klienta. Materiał musi być cenny dla użytkownika, a przy właściwie określonym odbiorcy łatwo jest stwierdzić, czego oczekuje on po filmie, tekście czy infografice. Jeśli nie posiadasz wystarczających informacji, to obserwuj i analizuj zachowania, będące najlepszą recenzją tworzonych materiałów. Nie zapomnij, że użytkownicy nie tracą czasu na coś, co nie leży w kręgu ich zainteresowań, więc już na samym początku umieść kluczowe informacje, mające przyciągnąć potencjalnych klientów. Sprawdź też nasz artykuł o tym, skąd brać pomysły i o czym pisać na blogu, by zaangażować użytkowników.

​Bądź na bieżąco z trendami

Content marketing

Aby być na bieżąco, musisz trzymać rękę na pulsie. Dowiaduj się, co dzieje się na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym, mając oko na ważne wiadomości. Śledź nowości i trendy w swojej branży, analizuj konkurencję, zwłaszcza, gdy odnoszą znacznie lepsze wyniki. Znajdź dokładne źródła informacji, sprawdzaj też branżowe newslettery i wykorzystuj zyskujące na popularności newsy do promowania swoich treści. Bądź kreatywny i na czasie, to z pewnością powinno zadziałać.

​Skup się na SEO, ale nie tylko

Bardzo ważnym elementem każdej treści jest oczywiście SEO. Tworzenie wartościowych i edukujących materiałów jest istotne, jednak ich widoczność ma decydujące znaczenie, dlatego elementy SEO mają wpływ na sprzedaż. W końcu żaden blog, podcast czy webinar nie mają wartości, jeśli nikt ich nie czyta, nie słucha lub nie bierze w nich udziału. Każda forma contentu powinna mieć opracowaną metodę dotarcia do niej, by rzeczywiście spełniała swoją rolę, dlatego nacisk na słowa kluczowe i frazy są ważne, jednak nie najważniejsze. Pamiętaj, że dla odbiorcy najbardziej istotna jest konkretna wiedza, a nie bijące po oczach ściany słów kluczowych. Zrozumienie algorytmów to jedno, ale zrozumienie użytkownika i jego potrzeb to droga do sukcesu.

​Dbaj o dobry styl swoich pomysłów

Podczas pisania artykułu, wpisu na blogu czy nawet e-maila szczególną uwagę powinno się zwracać na to, o czym piszemy, ale też jak piszemy. Upewnij się, że teksty są ciekawie przedstawione, łatwe do zrozumienia, ale też płynnie napisane. Dobry tytuł odpowiednio zapowie Twoje treści i przyciągnie czytelników. Zastanów się też, jak możesz dostarczać praktycznie informacje tak, by były atrakcyjne dla innych. Warto mieć na uwadze, że „treść” nie równa się „tekst”, zatem różnicowanie formatów i serwowanie atrakcyjnych wizualnie materiałów, jak e-booki, animacje, wideo czy raporty, są jak najbardziej wskazane. Wśród Twoich odbiorców znajdują się osoby o różnych preferencjach. Niektórzy z nich wolą przeczytać kolejny wpis na blogu niż włączyć materiał wideo, dlatego eksperymentuj – im więcej różnych form zasobów, tym ciekawiej.

​Treści, które sprzedają – podsumowanie

Content marketing jest skuteczną metodą, zachowując systematyczność i długofalową strategię. Chcąc generować sprzedaż musisz stworzyć plan i upewnić się, że treść jest odpowiednia. Skorzystaj z naszych powyższych wskazówek i właściwie dostosuj plan dostarczania treści do twoich klientów. Jakościowe teksty uplasują Cię na pozycji eksperta w branży i przyciągną więcej użytkowników na stronę, ale co najważniejsze zwiększą sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.